beantwoord

Omroepbericht railcatering

Kunnen de railcateraars a.u.b. worden weggehouden bij de omroepinstallatie? Ik krijg het gevoel dat ik bij Ryanair zit. Ze noemen alles op wat ze hebben, en denken kennelijk dat ze meer verkopen als ze het zelf op een 'grappige' manier omroepen. Alles is ook 'lekker' en 'fris'. 's Avonds verkopen ze zelfs 'lekker koud' bier. NS, kan het niet gewoon bij de mededeling: er is railcatering in treinstel .... aanwezig' blijven? Ik reis dagelijks op dit traject en dat geldt ook voor de meeste andere reizigers. Kan het assortiment inmiddels dromen.
icon

Beste antwoord door Loes 2 juni 2016, 09:26

De HC behoort de railcateraar aan te kondigen. Eentje vroeg me laatst te melden dat je kon Pinnen, opladers en bier bij had. Kan al raden hoe ik hem aankondigde. Dat hij aanwezig was op .... treinstel. Kort en krachtig.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is formeel zelfs zo dat de conducteur het kort moet aangeven. Dat ze er zijn en in welk treinstel is nog functioneel. Persoonlijk wil ik er ook graag van gevrijwaard worden. Ik betaal voor mijn reis en wens geen last te hebben van dit soort opdringerige reclame. Het zou een vaste beleidslijn moeten zijn dit schreeuwerige gedoe niet toe te staan. Er zijn overigens conducteurs die het wel kort en goed aangeven.

Het belang van één commerciële verkoper kan toch niet opwegen tegen dat van een paar honderd reizigers?
De HC behoort de railcateraar aan te kondigen. Eentje vroeg me laatst te melden dat je kon Pinnen, opladers en bier bij had. Kan al raden hoe ik hem aankondigde. Dat hij aanwezig was op .... treinstel. Kort en krachtig.
Reputatie 7
Badge +4
Loes is niet voor de poes en weet hoe het hoort 😉

Apart. Ik had uit dit artikel begrepen dat ze zelf die hele tekst om moeten roepen.

Ik vind het wel handig dat ze aankondigen wanneer ze instappen. Als ze dan een half uur later pas bij mijn stoel zijn, weet ik dat het water inmiddels koud is. Laat die koffie dan maar zitten.
Voorheen mocht de railcateraar zelf omroepen. Dit is denk ik nu driekwart jaar zo dat het de taak van de HC is geworden. Het vele omroepen moet functioneel blijven en ook de hoeveelheid omroepen sinds juni 2015 is ook weer teruggebracht. De reiziger werd er horendol van en ik werd ook geschift om telkens hetzelfde te vertellen, maar die laatste is persoonlijk.

Het handboek HC is er zelfs voor veranderd dat de HC de railcateraar zakelijk aankondigt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb soms het gevoel dat het HC door de railcateraars wordt vertaald met Handboek Commercieel en dat het beter TC, Terreur van de Commercie is geworden

Ik wil gewoon een treinreis zonder dit koop-en-Snelle-Jelle-schiet-al-vooraf-gedoe.

Welke reiziger wil dit nou graag en waarom houden de HC's zich niet aan de instructie?
Zoiets van:

Goededag dames en heren. Op deze trein is vandaag geen railcatering aanwezig, dus als u een bakkie koffie wil, dan kan ik u het volgende station aanraden om even langs de Kiosk op het perron te gaan.

Hele grote 😉
De opmerkingen zijn allemaal terecht. Ik heb dit al eerder geëscaleerd, maar ga hier opnieuw moeite in steken. Wordt vervolgd!
Verkopen ze ook zakdoekjes :?🆒
Geloof het niet janjan. Blijkt een gat in de markt te zijn 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ineens zijn die Snelle Jelle's minder erg.:D
(...) als u een bakkie koffie wil, dan kan ik u het volgende station aanraden om even langs de Kiosk op het perron te gaan.
Laat ik het positief formulieren. De koffie van alle andere tentjes op de stations (Julia's, Broodzaak, AH to go, etc.) is lekkerder dan die van de Kiosk. Daar smaakt het niet naar verbrand karton. Zelfs de oploskoffie van de railcatering heb ik liever, mits het water nog warm is. :8
Daar zit het probleem bij mij, ik drink geen koffie, neem het zo van je aan Pe_pe.
(...) als u een bakkie koffie wil, dan kan ik u het volgende station aanraden om even langs de Kiosk op het perron te gaan.
Laat ik het positief formulieren. De koffie van alle andere tentjes op de stations (Julia's, Broodzaak, AH to go, etc.) is lekkerder dan die van de Kiosk. Daar smaakt het niet naar verbrand karton. Zelfs de oploskoffie van de railcatering heb ik liever, mits het water nog warm is. :8

Het gras is altijd groener bij de buren..
Reputatie 4
Bij Ah to go spaar je zelf stempeltjes waardoor ieder 6e bakkie gratis is en dan is het tenminste betaalbaar, zelf scannen gaat ook supersnel. Ik waardeer het initiatief maar idd dat geblér hoeft niet
Top Klaas-Jan! De reiziger wordt er gek van! Vandaag was het weer raak. #hethoudtnietop
Ik heb het inmiddels bij Railcatering kunnen neerleggen. Zij gaan het bespreken met hun medewerkers. Ik zal nog een terugkoppeling ontvangen en die zal ik jullie uiteraard niet onthouden.
Reputatie 7
Badge +3
Bestaan die cateraars nog? Ik zie er nooit meer een.
Bestaan die cateraars nog? Ik zie er nooit meer een.

Zeker! Op welk traject reis je (meestal)?
Het is me de laatste tijd een paar keer opgevallen dat er in de trein werd omgeroepen dat er Railcatering aanwezig was op de trein (tot twee stations verder), maar dat die tot mijn teleurstelling twee stations verderop nog niet voorbij was gekomen. Zouden ze niet beter om kunnen roepen in welk treinstel er een Railcateraar rondloopt?

Reageer