beantwoord

Omroepen

  • 22 januari 2018
  • 11 reacties
  • 419 Bekeken

Waarom moet de conducteur in de trein vsn schiphol naar venlo zo hard omroepen. De trein rijdt nu.
Wordt er weleens gekeken naar het volume ?
icon

Beste antwoord door Loes 22 januari 2018, 21:33

Het volume staat automatisch ingeregeld en in sommige gevallen staat ie te zacht en in andere gevallen staat ie te hard. Hoe vervelend ook en wij kunnen alleen proberen de hoorn wat verder van ons af te houden als de omroep zo hard staat
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

In bijv. Zwitserland en Noord-Italië heb je prettige automatische omroep in de internationale treinen. Perfect uitgesproken. In Engels, Duits en Italiaans of Frans. "Next stop/ nächster Halt/ prossima fermata : (.......)". En verder geen lange verhalen over aankomstsporen, aankomsttijden, alle overstapmogelijkheden enzovoorts. Dat is kort, helder en zakelijk. Persoonlijk vind ik een automatische omroep erg prettig. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat is er vermakelijker dan een Waalse conducteur die iets in het Nederlands probeert te zeggen? :D

Een Vlaamse of Nederlandse conducteur die iets in het Frans probeert te zeggen. 

De Internationale trein is men volgens mij verplicht in meerdere talen om te roepen, waaronder dus Nederlands, Frans en Engels geloof ik. 

Verder vindt de reiziger over het algemeen prettiger een live stem te horen dan een bandje, maar das mijn idee maar. 

Reputatie 6

Wat is er vermakelijker dan een Waalse conducteur die iets in het Nederlands probeert te zeggen? :D

Prima om een tekst in meerdere talen om te roepen, maar laat een bandje inspreken door iemand wiens moedertaal dat is en een duidelijke stem heeft. Dat mag je in 2020 in een internationale trein toch wel verwachten?

Reputatie 7

Dan zul je in de internationale trein hebben gezeten. Vertrektijd is xx.26 in Breda. In meerdere talen omroepen is dan ook wel handig ;)

Zondag 12 jan in NS direct van Breda naar Amsterdam. Omroeper was denk ik frans sprekende Belg. Niet te verstaan! En dan ook nog in het engels, frans en duits. Dit heeft geen enkele zin en bovendien irriteert het alle reizigers. Kan iemand die geen accent heeft een bandje inspreken en dat af laten draaien, zoals in de metro gebeurd? Dan hoeft de conducteur alleen de afwijkingen nog om te roepen. 

Reputatie 1
Vandaag ook weer een conducteur die keihard en langdurig in mn oor tettert. Eerst Zaandam, dan Sloterdijk en vervolgens Amsterdam CS! Waarom moet de conducteur steeds de hele rit noemen? Als dit beleid is dan twijfelt men kennelijk aan het niveau van de reiziger die gebruik maakt van de trein. Van mij mag dat, in mijn beleving te overdreven ‘geomroep’ wel een onsje minder en het geluid svp twee onsjes minder.
Daar moet in zijn omgeroepen. Ofwel er is idd niet omgeroepen ofwel de installatie was defect. Soms kan ook een luidspreker defect zijn en dan werkt het ook niet optimaal helaas.
Net de trein gepakt van eindhoven naar maastricht en daar werd bij elke halte helemaal niks meer omgeroepen. Ook niet zacht, gewoon niks. Of roepen ze alleen maar om tot 22.00 uur?
Het volume staat automatisch ingeregeld en in sommige gevallen staat ie te zacht en in andere gevallen staat ie te hard. Hoe vervelend ook en wij kunnen alleen proberen de hoorn wat verder van ons af te houden als de omroep zo hard staat

Reageer