beantwoord

Onbegrip

Waarom trein defect bij Oss, waarom kan ik niet gewoon met de trein naar Mn werk?
Morgen maar weer met de auto
icon

Beste antwoord door Miriam NS 18 juli 2017, 15:15

Hallo WietzeF en welkom op ons Serviceforum. Het was vanmorgen behoorlijk raak rond Brabant, jammer dat jij hier ook hinder van hebt gehad. Zoals Slidestops aangeeft zijn dit onverwachte omstandigheden die wij liever ook niet zien. Wanneer je meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen kom je in aanmerking voor compensatie via onze 'Geld Terug bij Vertraging' regeling. Hier vind je daar wat meer informatie over.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 2
Waarom? Omdat ze het bewust doen! Gewoon eens in de zoveel tijd een defecte trein, dan kan het personeel ook afentoe uitrusten. Geniet van de gratis extra tijd die je krijgt op zo'n zonnige dag.
Reputatie 7
Wat een stom antwoord.

Een trein kan defect gaan, net zoals een auto of bus of iets dergelijks. Dat kan soms een kleine storing zijn, tot helemaal niet meer kunnen bewegen.

Het bewust doen vind ik echt een idiote reactie. Waarom zou je denken dat een bedrijf bewust vertraging gaat veroorzaken (die ze moeten compenseren, alternatief vervoer, slechte stiptheidscijfers)?
Reputatie 7
Badge +3
Geniet van de gratis extra tijd die je krijgt op zo'n zonnige dag.
Ha ha, jij denkt zeker dat je baas je gewoon doorbetaald als je niet op je werk verschijnt.
Reputatie 7
Badge

Morgen maar weer met de auto

Veel plezier morgen in de file.
Reputatie 7
Badge +3
Wat een stom antwoord.

Een trein kan defect gaan, net zoals een auto of bus of iets dergelijks. Dat kan soms een kleine storing zijn, tot helemaal niet meer kunnen bewegen.

Alleen gaat de spullen bij het spoor wel erg vaak kapot. Vandaag tot 10:00 uur in Brabant:
- een defecte trein bij Oss
- een defecte trein tussen Tilburg en Breda
- een overwegstroring tussen Breda en Roosendaal
Ik ben wel langs die kapotte DDZ in Oss gekomen vandaag, maar reizigers konden mij niet vertellen waarom ie defect was.
Heb gezellig tussen de andere reizigers ingestaan 😉.
Reputatie 2
Geniet van de gratis extra tijd die je krijgt op zo'n zonnige dag.
Ha ha, jij denkt zeker dat je baas je gewoon doorbetaald als je niet op je werk verschijnt.

Ik mag gelukkig zelf bepalen hoelaat ik begin met werk, zolang ik maar netjes 40u per week maak 🙂
Reputatie 2
Wat een stom antwoord.

Het sarcasme druipt van mijn post af.... tuurlijk bedoel ik het niet serieus
Reputatie 6
Alleen gaat de spullen bij het spoor wel erg vaak kapot. Vandaag tot 10:00 uur in Brabant:

Inderdaad. Nadat ik gisteren weer een half uur vertraging had met de Intercity Direct (werd op laatste moment gecanceld tussen Amsterdam en Breda, kon gekochte toeslag gelukkig annuleren bij de zuil, om vervolgens met de gewone intercity te gaan), kon ik vanochtend weer eens niet richting Breda. Wisselstoring. Heb de indruk dat Brabant altijd erbij betrokken is. Ik check elke dag de storingen voordat ik reis en zie slechts af en toe eens een defecte trein of seinstoring e.d. tussen Zwolle en Leeuwarden of tussen Enschede en Deventer. In Brabant is er elke dag wel iets. Of lijkt dat maar zo. Ook het aantal aanrijdingen is erg hoog in Brabant.
Reputatie 3
De conductrice van de betreffende trein had het over een klein probleem. Later de melding dat de vaardige machinist het ondanks hard proberen niet had kunnen verhelpen. Trein zou vervallen en reizigers werd aangeraden de Sprinter naar Den Bosch van ca 08:15 te nemen. Reden defect is onbekend gebleven. Net zoals waarom mijn vervolgtrein vanuit Amsterdam naar Maastricht licht vertraging gehad. Gewoon gelijk maar zo'n geld terug bij vertraging ingevuld en ingediend, nadat ik eerst mijn collega's van mijn (zoveelste) treinvertraging op de hoogte heb gebracht
Reputatie 3
@Trein D mijn frequente woon werk afstand leg ik af met de trein. Een van de redenen daarvoor is dat ik er in de spits ook minimaal 1.5 uur van deur tot deur over doe met genoeg gedoe. Maar door al dat gedoe met de trein en gerelateerde zaken er om heen wordt mijn treinreis elke x maar langer en onduidelijker (niet meer weten waar je aan toe bent). Zo langzamerhand wordt de overstap naar de auto steeds concreter
Reputatie 7
Badge
@Trein D mijn frequente woon werk afstand leg ik af met de trein. Een van de redenen daarvoor is dat ik er in de spits ook minimaal 1.5 uur van deur tot deur over doe met genoeg gedoe. Maar door al dat gedoe met de trein en gerelateerde zaken er om heen wordt mijn treinreis elke x maar langer en onduidelijker (niet meer weten waar je aan toe bent). Zo langzamerhand wordt de overstap naar de auto steeds concreter

Maar dan zit je iedere dag in de file, is het werkelijk echt overal druk op welke weg je ook rijd, en zit je tussen allemaal gestreste automobilisten. Ooh ja, en je komt te laat op je werk, (ja of tenzij je echt heel vroeg vertrekt van huis en net de spits en de file voor bent dan natuurlijk niet maar dan moet je wel heel vroeg opstaan iedere ochtend).

Dat is toch ook geen pretje? 😞
Hallo WietzeF en welkom op ons Serviceforum. Het was vanmorgen behoorlijk raak rond Brabant, jammer dat jij hier ook hinder van hebt gehad. Zoals Slidestops aangeeft zijn dit onverwachte omstandigheden die wij liever ook niet zien. Wanneer je meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen kom je in aanmerking voor compensatie via onze 'Geld Terug bij Vertraging' regeling. Hier vind je daar wat meer informatie over.

Inderdaad...

Kwestie van perceptie. Vanochtend tot 10.00 vier pechgevallen op de A1, zeven op de A2, vijf op de A3, ... moet ik nog even doorgaan?

Treinen hebben wel meer last van elkaars storingen en externe oorzaken dan dat b.v. auto's dat hebben.
Reputatie 7
Badge

Kwestie van perceptie. Vanochtend tot 10.00 vier pechgevallen op de A1, zeven op de A2, vijf op de A3, ... moet ik nog even doorgaan?

Treinen hebben wel meer last van elkaars storingen en externe oorzaken dan dat b.v. auto's dat hebben.

Als je in een dikke file zit en het is werkelijk niet vooruit te branden dan heb je evengoed last van de andere automobilisten. Maar gek genoeg klacht bijna niemand daar over. :? Heel vreemd.
Reputatie 7
Badge +3
Met de auto kun je inderdaad last hebben van files, bv door een ongeluk of pechgeval. Zelf reis ik van Leiden naar Delft en veel collega's komen ook uit de regio Leiden of Alphen. Die hebben sowieso al een kortere reistijd dan ik met de trein en fiets (van station Delft naar het bedrijf). Met de auto vanaf mijn huis zou het net een half uur zijn zonder files, ik doe er als er geen vertraging of andere ellende is 50 minuten over.
Stel dat mijn collega's 2 a 3 keer per week met de auto door files tussen 15 en 30 minuten vertraging hebben, dan nog hebben zij totaal minder reistijd dan ik. En vaak wanneer die collega's door de verkeersinformatie weten dat er op de A4 of A13 files staan dan kunnen ze vaak nog een provinciale weg door de polder of andere alternatieve route nemen waardoor ze de file omzeilen.
Bij problemen op het spoor tussen Den Haag en Delft kan ik hooguit de tram nemen waarin je nog opgepropter staat dan in een volle trein.

En natuurlijk klagen mijn auto rijdende collega's over de files of het weggedrag van andere automobilisten, maar over het algemeen hebben zij minder vaak forse vertraging dan ik met de trein.
Zelf heb ik geen auto of rijbewijs, dus weinig keus.
@Elsie

Bedankt voor de extra info. Ik was ff benieuwd, want het werd ineens erg druk in de sprinter. Ook al had ik daar weer eens problemen met het OBIS systeem off line was, mocht het weer ouderwets omgeroepen worden.
Reputatie 3
@Trein-D, ik reis al jaren vrij frequent met de trein. Sinds januari j.l. met name Arnhem-Eindhoven (voorheen o.a. Arnhem-Maastricht & Arnhem - Ede-Wageningen). Zoveel gedoe als op dit traject heb ik nog niet eerder meegemaakt. In eerste instantie via Facebook mijn ervaringen bij gehouden. In de 1ste 1.5 mnd had ik bijna alles op mijn treinbingo af kunnen strepen muv aanrijding met persoon/staking/effect van warmte.

Ok met de auto zou ik vroeger moeten vertrekken icm stress om andere weggebruikers. Maar lijkt mij onderhand wel meer zekerheid en eigen keuze te geven dan de trein
Reputatie 3
@Loes, graag gedaan. Was/ben ook wel benieuwd wat het probleem/defect nu eigenlijk was. Gezien de aangeraden vervolgtrein was het ook verassend druk op het perron van Oss ? Bij nader inzien, oa gezien mijn vertraagde aansluiting in Den Bosch had ik net zo goed de volgende IC naar Roosendaal in Oss kunnen nemen
Reputatie 6
@Martin7182
Op de snelweg ook genoeg pechgevallen. Maar je kan snelweg en spoor niet 1 op 1 vergelijken. Er is bijzonder vaak iets defect aan het spoor of de trein. En daar sta je dan, wachtend op herstel of bussen die nog besteld moeten worden. Van bijvoorbeeld Breda naar Tilburg, een bekend Brabants traject wat betreft storingen, kan je niet even omreizen per trein, wat in de Randstad wel makkelijker kan.
Reputatie 7
Badge
@Martin7182
Op de snelweg ook genoeg pechgevallen. Maar je kan snelweg en spoor niet 1 op 1 vergelijken. Er is bijzonder vaak iets defect aan het spoor of de trein. En daar sta je dan, wachtend op herstel of bussen die nog besteld moeten worden. Van bijvoorbeeld Breda naar Tilburg, een bekend Brabants traject wat betreft storingen, kan je niet even omreizen per trein, wat in de Randstad wel makkelijker kan.

Omreizen met de auto gaat ook niet altijd even gemakkelijk hoor. Zeker als het gebied opeens onbekend word en je de weg niet meer weet.
Reputatie 3
Maar met de auto kun je het in ieder geval proberen. Met de trein maar afwachten.....is er vervangend trein-, bus- of ander vervoer. Wanneer komt het en hoe? Hoe houdt ik die paniekerige ik reis niet zo vaak mensen van mijn lijf etc.
Reputatie 3
Ach daar gaan we weer: de trein van 7:20 naar Nijmegen vanuit Arnhem heeft lichte vertraging. Daardoor moet onze trein, van 7:23 uit Arnhem ook wachten. Aangezien deze achter de eerstgenoemde aan moet richting Nijmegen (zeer strak gepland). Onderweg naar Den Bosch wordt een stuk langzaam gereden ivm een smeulende biels (die kende ik nog niet). Resultaat de "officiele" overstap in Den Bosch zal niet worden gehaald. Door de extra tijd loop ik andere OV aansluitingen mis en kom ik zeer waarschijnlijk weer later op mijn werk, waardoor ik voor mijn eigen gevoel (netjes mijn uren draaien) langer door moet. Fijn is het niet als je mede door de NS aan dagen van 7:00 (vertrek huis) tot 20:00/20:30 thuis komst komt. Natuurlijk kun je zeggen dat ik werk dichterbij moet nemen of dichter bij mijn werk moet gaan wonen, maar dit is helaas lang niet altijd mogelijk
Reputatie 4
@Martin7182

Omreizen met de auto gaat ook niet altijd even gemakkelijk hoor. Zeker als het gebied opeens onbekend word en je de weg niet meer weet.
Nooit last van gehad, daarnaast kunnen diverse navigatiesysteemen op basis van verkeersgegevens tijdens de reis een nieuwe route aanbieden.
Reputatie 3
Ooh wacht nu hebben we er ook nog een storing in de treindienstregeling bij op Den Bosch.....

Reageer