Onbschoft gedrag in treik jegens handicapten.

• 30 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 410 Bekeken

Reputatie 2

Dit is SCHOFTERIG, paar jaar terug ben ik in mijn rolstoel uit de trein getild door hufters. Ik zag net dat er WEER iemand in rolstoel dergelijke slachtoffer was van SCHOFTEN. Ik vind dat dergelijke jeugd niet meer met de trein mogen. Maar@NS kennende doen ze er niks aan.En NS moedigt het solo reizen voor mensen met beperking juist aan. Het lijkt wel om die hufters aan te moedigen. Ik neem voortaan wel stuk hout mee om mij te verdedigen. Vooral mensen met een beperking zijn vaak slachtoffer in het OV. Aangifte bij Politie werkt niet, Sturen NS.En anderen hier maar hatelijkheden neer zetten. Dat zijn die mensen die dergelijke dingen doen. En ik trek mij niks meer aan van zulke stoere mensen, tot ze het zelf ervaren. Dan is het janken.En ik weet dat ik foutje schreef, treik moet trein zijn.

9 reacties

Hoi Verotel,

Ik schrik ervan om dit te horen. Kan en wil je toelichten wat er precies heeft plaatsgevonden. Laten we voorop stellen dat we ons best doen om iedereen een zo fijn mogelijke reis te bezorgen en dat agressie uit den boze is in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

@Danny NS Zie bericht @ErikBerg 

Reputatie 7

Wat verwacht je nu van NS dat ze hier aan doen dan?

Reputatie 2

Het stond in de courant met foto en al. Als u wist hoeveel onbeschoftheid er is jegens reizigers met een beperking zult u er boos om worden.

Het gebeurde in Almere, 2 arrogante jongens welke nog netjes gekleed waren wilden meer ruimte creëren voor zich zelf en hadden de grootste lol toen zij die man uit trein gedragen hadden.  Meerdere mensen stonden er omheen, maar echt niemand deed wat. Nog geen telefoontje naar 112 spopo. Die bril dragende man zat nog maar net in die trein toen hij opgetild werd en eruit gedragen, daarna gingen die jongens op de grond zitten. Deze man was zo verrast dat hij niks kon uitroepen. Ik was flink gaan schreeuwen en zal flink van mij afslaan. Deze jongens werken agressief gedrag in de hand en zijn dus strafbaar door uitlokking. Zelf heb ik ook al veel trammelant gehad en accepteer dat niet maar, rij nu met scootmobiel en gopro (dashcam)  en telefoon op stuur alsmede harde claxon. Het slachtoffer is bij NS bekend, hij zou bosje bloemen krijgen. Wat ik hoop is dat als personeel NS een rolstoel /scootmobiel gebruiker op perron ziet, even in de gaten houden tot trein vertrokken is. Als lid van politieke partij reis ik veel en zie veel. Ben in staat dat als ik dit zie gebeuren er naar toe te rijden en die jongens tegen de benen rijden. Ik weet je mag geen eigen rechter zijn, maar verdedigen is beter. Ik heb het ervaren dat groepje opgeschoten tuig mij in de gaten had en ik meteen bij stang ging staan en me vast hield. Daarna zei een van die schoffies “laat ze banden leeglopen of snij banden door”.  Wat teleurstellend dat ik harde vol rubber banden heb. Maar hoop dat een Boa op perron alert wordt.

Ik vind dit een vorm van mishandeling, iemand optillen en de trein uitduwen.

Waarom wordt er geen onderzoek naar gedaan, die “stoere” gasten die dit gedaan hebben spreken hun mond vast voorbij. Als er iemand zwaarder mishandeld is dan wordt daar ook verder onderzoek na gedaan.

Reputatie 6

Het lijkt mij dat er aangifte gedaan moet worden en dat er met camerabeelden iets gedaan kan worden? Of denk ik te simpel. Ik vind dit niet iets wat genegeerd kan worden!

Reputatie 7

Laat het even duidelijk zijn dat ik het een misselijke actie vind die nergens op slaat.

Juridisch gezien wordt het gewoon erg lastig. 
Mishandeling is het sowieso niet. De bestandsdelen daarvan zijn dat er (fysieke) pijn moet zijn of letsel. Het zou bijvoorbeeld onder baldadigheid kunnen worden geschaard.

Het doen van aangifte door NS vind ik ook een lastige. NS heeft wel kennis van dit feit, maar enkel door via via. Niet direct. De benadeelde kan dus zelf het best aangifte doen.

Wat betreft een reisverbod - zonder heterdaad is dit nagenoeg onmogelijk, zeker als het gaat om feiten waarvoor niet direct een verbod kan worden opgelegd..

Natuurlijk is het wel mishandeling;

“Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade tegen het lichaam van een persoon gericht.

Ook iemand vergiftigen of opzettelijk besmetten met een ziekte (bijvoorbeeld inspuiten met HIV-positief bloed) wordt gezien als mishandeling.

Geestelijke mishandeling, door iemand geestelijk te kwellen, angst aan te jagen of te vernederen, wordt beschouwd als een afzonderlijke vorm van mishandeling.”

Maar inderdaad het slachtoffer moet dan wel aangifte doen.

Reputatie 3

Bericht verwijderd, had een post in een ander topic hierover over het hoofd gezien.

Reageer