beantwoord

Ondercapaciteit eerste klas 08:28 AMF - UT

• 1 oktober 2018
  • 34 reacties
  • 1097 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 5
Badge
@carefree dus betalende klanten moeten uit de eerste klas zodat andere betalende klanten kunnen zitten?
Reputatie 1
@bryan Minder betalende klanten uit de trein zetten voor beter betalende klanten ja.

Verder eens de rekenmachine van de Belastingdienst afgestoft. Uitgaande van de doorsnee LvP overheader die 100 keer per jaar zakelijk van Amersfoort naar Utrecht reist. Die maakt €1540 per jaar aan zakelijke reiskosten. Een eersteklas NS altijd vrij abonnement kost €6720 per jaar. Het persoonlijke voordeel is dus €5180. Bij 52% belasting dus een bijtelling van €2694 per jaar.

Dat is wat iemand in loondienst moet betalen. NS-ers zijn ook in loondienst dus ik zie niet waarom zij die bijtelling ook niet moeten betalen. Als we dat doen heb ik weer zitplaats in de eerste klas.

Of is dit net als de Ierland constructie waar de NS legaal belasting weet te omzeilen?
Reputatie 5
@bryan Minder betalende klanten uit de trein zetten voor beter betalende klanten ja.

Verder eens de rekenmachine van de Belastingdienst afgestoft. Uitgaande van de doorsnee LvP overheader die 100 keer per jaar zakelijk van Amersfoort naar Utrecht reist. Die maakt €1540 per jaar aan zakelijke reiskosten. Een eersteklas NS altijd vrij abonnement kost €6720 per jaar. Het persoonlijke voordeel is dus €5180. Bij 52% belasting dus een bijtelling van €2694 per jaar.

Dat is wat iemand in loondienst moet betalen. NS-ers zijn ook in loondienst dus ik zie niet waarom zij die bijtelling ook niet moeten betalen. Als we dat doen heb ik weer zitplaats in de eerste klas.

Of is dit net als de Ierland constructie waar de NS legaal belasting weet te omzeilen?

Het staat gewoon in de COA dat NS personeel zo in aanmerking kan komen voor 1e klas reizen, en aangezien op de meeste trajecten de 1e klasse ook in de spits zwaar onder bezet is zie ik niet in waarom dit zou moeten veranderen. Ik krijg als albert heijn medewerker ook 300 euro per jaar korting op de boodschappen teruggestort op mijn rekening, en dat is ook onbelast.
Reputatie 3
In de trein van 08:28 van Amersfoort naar Utrecht zijn er regelmatig zitplaatsen tekort in de eerste klas. Over de gehele trein. In de tweede klas zijn dan nog genoeg plekken.
(..)
Ik zou er ook mee akkoord gaan als ik achteraf mijn vervoersbewijs naar tweede klas om kan zetten (met het verschil teruggeboekt op rekening).

Wellicht is het omgekeerde een idee: op Flex 2e klas gaan reizen en een klassewissel naar 1e klas doen als daar zitplaats is?
Badge
@carefree kunt u mij eens uitleggen waarom u zo een aanval doet op NS personeel welke volgens u blijkbaar de gehele eerste klas bezetten op weg naar hun werk?

Waarop baseert u bijvoorbeeld dat het allemaal NS personeel is? U snapt hopelijk ook dat zonder een deel van het NS personeel er geen trein zal rijden in Nederland want ook het personeel op LvP heeft zijn bijdrage aan het rijden van de treinen.

En dan als uiterste nog een aanval op een secundaire arbeidsvoorwaarde, u heeft geen secundaire arbeidsvoorwaarden bij uw werkgever? U snapt natuurlijk ook dat de belastingdienst dit zeker wel belast, die zien dit ook en belasten dat gewoon bij de werkgever die dit als secundaire arbeidsvoorwaarde aanbied. Net als dat uw werkgever belast wordt voor secundaire arbeidsvoorwaarden.

Eerlijk gezegd vind ik de aanval op de collega's niet getuigen van respect voor andere reizigers welke ook gebruik maken van de trein om naar hun werk te gaan, die toevallig werkzaam zijn bij de NS. Maar eigenlijk spreekt u hiermee ook andere werknemers aan die ook een treinabonnement hebben van hun werkgever als secundaire arbeidsvoorwaarde.
Reputatie 1
@Jeroen NS personeel herken in inmiddels wel. Ben er een tijdje interim geweest. Daarom weet ik dat het personeel van LvP voornamelijk overhead is. En het is zonde dat ik dan geen zitplaats heb omdat iemand zo nodig naar LvP moet om daar de hele dag geen bijdrage te doen aan de NS.

Vandaag om 09:28 opnieuw geen zitplaats gevonden. Alle zes de coupes langsgegaan. Tweede klas wel zitplekken genoeg. Ik ben uiteindelijk in de eerste klas gaan staan naast een NSer die zijn mail aan het doornemen was.

Gister om 17:36 ook mogen staan. En vanavond waarschijnlijk ook weer.

Ik hoop dat er met de nieuwe dienstregeling wel een zitgarantie in de eerste klas is. Belachelijk dat je zoveel geld betaald om te kunnen staan.
Reputatie 5

Ik hoop dat er met de nieuwe dienstregeling wel een zitgarantie in de eerste klas is. Belachelijk dat je zoveel geld betaald om te kunnen staan.

Zitgarantie gaat er niet komen, je betaald voor een vervoersbewijs en niet voor een gegarandeerde zitplaats. Helaas is het zo dat wanneer de trein vol is je een een hele dure staanplaats hebt in de 1e klas.
Reputatie 5
Als er in de eerste klas geen plaats is en in de tweede klas wel is er niets op tegen tweede klas te gaan zitten daar zal niemand wat van zeggen omgekeerd mag natuurlijk niet.
Dan heeft u een duur betaalde zitplaats maar u kan zitten en hebt zelfs een werkplek ter beschikking iets minder comfortabel maar wel beschikbaar.
En is er helemaal geen plaats dan is dat pech zowel voor de eerste klas als de tweede klas reizigers.
Reputatie 1
Vandaag 18:48 de derde reis op een rij zonder zitplaats. Ik ben benieuwd naar morgenochtend, kijken of ik een kwartet voor elkaar krijg.

Reageer