beantwoord

Oneens met Uitstel van Betaling, niet gereisd.

• 6 maart 2014
  • 3 reacties
  • 457 Bekeken

we kregen een boeten binnen dat me dochter op 2 maart 2014 met de trein gereisd zou hebben die dag maar dat kan helemaal niet! en heb ook genoeg getuigen dat dat zo is
icon

Beste antwoord door Herman NS 6 maart 2014, 15:50

Hallo America,

Allereerst welkom op het NS Serviceforum. Als je dochter niet gereisd heeft, mag ze het Uitstel van Betaling retour afzender sturen. Op de envelop kan ze 'niet gereisd' zetten. Om het verhaal te bevestigen zou het geen kwaad kunnen om een brief te sturen naar:

Uitstel van Betaling NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

De titel van het bericht heb ik aangepast en verder heb ik je vraag naar het forum 'in de trein' geplaatst om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo America,

Allereerst welkom op het NS Serviceforum. Als je dochter niet gereisd heeft, mag ze het Uitstel van Betaling retour afzender sturen. Op de envelop kan ze 'niet gereisd' zetten. Om het verhaal te bevestigen zou het geen kwaad kunnen om een brief te sturen naar:

Uitstel van Betaling NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

De titel van het bericht heb ik aangepast en verder heb ik je vraag naar het forum 'in de trein' geplaatst om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Als aanvulling zou ik zeker willen aanbevelen bij het retour sturen van het Uitstel van Betaling ook bewijs dat uw dochter niet gereisd heeft, want er wordt niet zomaar een boete op iemands naam uitgeschreven, dus deze situatie is inderdaad vreselijk vervelend.

Overigens wordt een uvb uitgeschreven aan de hand van haar identiteitsbewijs. Dit zou betekenen dat ze óf wel gereisd heeft, of ze haar id bewijs is verloren/ het is gestolen.
Als je 100% zeker weet dat je dochter niet toch heeft gereisd zou ik aanraden om uit te zoeken welk id bewijs kwijt is...

Reageer