beantwoord

ongemakkelijke onjuiste informatie conducteur

• 14 februari 2020
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

• Stapt net in
  • 2 reacties

Ik zat in de trein van 10:44 ALKMAAR Nijmegen en bij Station Zaanstad werd geadviseerd uit te stappen voor de trein naar Schiphol. Sta nu op Zaanstad, maar die trein rijdt helemaal niet. Loop nu onnodige vertraging op

icon

Beste antwoord door Loes 14 februari 2020, 18:45

Als onze app geen overstapstaat geeft of we zijn erg laat met omroepen, dan put je vaak vanuit je ervaring. Als er vanuit ervaring wordt omgeroepen, worden meestal alleen de overstaprichtingen gemeld en bv geen vertrektijd of spoor. Dit is dus ook een mogelijkheid dat er helaas in dit geval onjuiste info is gegeven.

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen Vebo, welkom bij de NS Community.

Wat jammer dat je onjuiste informatie hebt gekregen van de conducteur. Kan je me vertellen of dit via de omroep was en wat was zo de reden van dit advies?

Ik zie namelijk geen problemen met de oorspronkelijke trein waarin je zat.

Het was de conducteur die dat via de omroepinstallatie mededeelde. Derhalve werd dit door mij serieus genomen

Reputatie 5

KIJK ook altijd op de screens in de trein. Hoewel in 99% van de gevallen de HC gewoon opleest wat op die screens staat-zonder ff na te denken over andere mogelijke of zelfs meer gevraagde aansl.

Deze HC zal gewoon uit routine hebben omgeroepen zonder apart te checken (gesteld dat dit überhaupt al mogelijk was) of de in principe aansl. treinen wel/niet weer eens zijn uitgevallen. Vooral bedoeld om mensen die nog meer op oude gewoontes teruggrijpen te informeren dat aldaar een betere overstap is als op Sloterdijk.

Kijk na uitstap bliksemsnel op de platformscreens wat er op staat-ook de volgende trein, en stap als 1 haas meteen weer in als daar wel zou staan dat ie gecanceld is.

Dat zijn zo de methoden die reizigers in hun parate kennis moeten hebben. Al doende leert men.

Dank je voor je goed bedoelde, maar obligate advies. Ik verwacht van NS personeel een duidelijke en professionele werkhouding en geen routinematige riedeltjes. Als je het niet zeker weet, moet je het niet roepen. 

Badge

Dank je voor je goed bedoelde, maar obligate advies. Ik verwacht van NS personeel een duidelijke en professionele werkhouding en geen routinematige riedeltjes. Als je het niet zeker weet, moet je het niet roepen. 

De Hc krijgt de overstap mogelijkheden aangeboden in een app, als een trein uitgevallen is zou die trein niet in de app zichtbaar moeten zijn en dat was hier dus wel het geval.  Een Hc gaat niet voor elk station ook per trein nog even controleren of deze wel of niet rijdt, dat zou de app juist moeten weergeven.

Als onze app geen overstapstaat geeft of we zijn erg laat met omroepen, dan put je vaak vanuit je ervaring. Als er vanuit ervaring wordt omgeroepen, worden meestal alleen de overstaprichtingen gemeld en bv geen vertrektijd of spoor. Dit is dus ook een mogelijkheid dat er helaas in dit geval onjuiste info is gegeven.

Reageer