beantwoord

Ongewenst: persoon ligt dronken in de trein

• 20 februari 2019
  • 5 reacties
  • 282 Bekeken

Beste NS
Al jaren reis ik elke dag met de trein van leeuwarden naar Amersfoort.
Laatst merkte ik een liggend persoon in de trein bij station leeuwarden s'morgens vroeg.omdat dit vaak zwervers zijn heb ik dit gemeld bij iemand van de ns, die ik gelukkig tegen kwam.
Hij heeft gekeken en kwam uit de trein naar mij toe met het antwoord: gevalletje Heineken 🙄
En ging vervolgens gewoon weg.
Daar konden ze niks aan doen...
Ik neem echter aan dat uw u passagiers moet beschermen en zonodig maatregelen moet nemen.
Helaas heb ik dit eerder s'morgens vroeg meegemaakt met een passagier die mij sexueel benaderde. Ook dit had ik gemeld.

Graag uitleg
Mvg Irma Smulders
icon

Beste antwoord door Jouke NS 20 februari 2019, 12:09

Hallo Irmaleeuwarden en welkom bij de NS Community.

Wat naar dat je in de trein op meerdere momenten ongewenste personen tegen komt. Zowel dronken mensen als seksuele intimidatie is ongewenst en zullen we zo goed mogelijk oppakken. Wanneer je in een dergelijke situatie terecht komt is de conducteur je beste vriend. Hij/zij kan personen uit de trein zetten. Het kan voorkomen dat deze conducteur niet direct zichtbaar aanwezig is, in die situaties is ons Twitter account je snelste weg. Via die weg kunnen we de conducteur op jouw traject inseinen en vragen de situatie op te lossen. Mocht jij je daadwerkelijk bedreigd voelen dan is het advies van bosschebol passend. Bel in een dergelijke situatie de politie.
Bekijk origineel

5 reacties

Dank voor uw reactie.
Ik ben smorgens vaak als eerste in de trein het personeel is dan nog niet aanwezig.
De trein is dan al aangezet en de kachel en verlichting ook.
Eerst volgende keer probeer ik het via Twitter.
Hallo Irmaleeuwarden en welkom bij de NS Community.

Wat naar dat je in de trein op meerdere momenten ongewenste personen tegen komt. Zowel dronken mensen als seksuele intimidatie is ongewenst en zullen we zo goed mogelijk oppakken. Wanneer je in een dergelijke situatie terecht komt is de conducteur je beste vriend. Hij/zij kan personen uit de trein zetten. Het kan voorkomen dat deze conducteur niet direct zichtbaar aanwezig is, in die situaties is ons Twitter account je snelste weg. Via die weg kunnen we de conducteur op jouw traject inseinen en vragen de situatie op te lossen. Mocht jij je daadwerkelijk bedreigd voelen dan is het advies van bosschebol passend. Bel in een dergelijke situatie de politie.
Dank voor uw reactie.
Ook ik wil niet graag onder gekotst worden bosschebol onderweg naar mn werk.

Het was geen conducteur die gekeken heeft een medewerker met een geel hesje. Deze melde nog dat hij niet wist of de dronken man een vervoersbewijs had.
En de dronken persoon heeft latér de trein verlaten.
Reputatie 5
Zoals ik het begrijp heeft de conducteur in dit geval wel een kijkje genomen maar was de persoon niet agressief of vervelend en gewoon in het bezit van een vervoersbewijs.
Misschien kwam de communicatie naar u toe niet echt vriendelijk/adequaat over, maar een conducteur kan niet iemand uit de trein zetten die gewoon een vervoersbewijs heeft en te diep in het glaasje heeft gekeken zonder andere redenen. Laten we blij zijn dat mensen dan met de trein reizen en niet met de auto.

Ben het trouwens niet eens met bosschebol, de conducteur is weldegelijk verantwoordelijk voor de veiligheid in de trein.
als je er echt last van hebt bel gewoon de politie ofzo, verwacht je echt dat een conducteur zn dag gaat laten verpesten door ondergekotst te worden door een alcoholist?

Reageer