Onhaalbare overstap

• 24 januari 2017
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Ik reis vaak vanaf Zwolle naar Tegelen. Dan neem ik altijd de IC van Zwolle richting Roosendaal. In Nijmegen stap ik over op de stoptrein richting Roermond. In Nijmegen heb ik 2 minuten de tijd om van de ene kant van het station naar de andere kant te komen. Dit is natuurlijk ondoenlijk op een druk station. Als ik mijn overstap mis moet ik 32 minuten wachten op een station zonder warmhoudhok op de volgende trein wat erg vervelend is.

Zwolle - Nijmegen : 12:50 - 13:36
Nijmegen - Tegelen: 13:38 - 14:38
Overstap gemist : 14:08 - 15:08

4 reacties

Reputatie 7
Een overstap van 2 minuten is geen overstap, die telt niet mee, tenzij het cross-platform is (is hij niet).
Reputatie 7
Badge +3
Helaas is dit een van de vele slechte overstapverbindingen in de nieuwe dienstregeling. Het klopt echter wat Slidestops zegt, officieel wordt deze overstap niet aangeboden en is de wachttijd 32 minuten.
Goedemiddag Nathan2000, welkom op het NS serviceforum!

Ik heb deze reis even bekeken. Volgens de reisplanner is er geen overstap van 2 minuten. De overstap die jij noemt is dus geen overstap die je volgens de reisplanner kunt halen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet prettig is om zo lang te wachten. Je feedback hierover ga ik intern doorgeven, en onze desbetreffende afdeling neemt al deze informatie mee.

Ik kan je geen zekerheid geven of dit zal gaan veranderen in de toekomst, maar jouw mening neem ik wel graag mee.
Reputatie 6
Badge +1
Tsjonge dat is wel echt een ongelukkige overstap zeg... Ook bij reizen via Utrecht en Roermond (dat zou met OV-chipkaart op saldo mogen mits je in Roermond omcheckt naar Arriva) zijn de overstappen niet echt lekker.

Reageer