Onterecht afgewezen claim

• 22 januari 2015
  • 6 reacties
  • 275 Bekeken

Graag reageer ik op de volgende onterecht afgewezen geld terug bij vertraging claim.

Claimnummer 40778945
Claimdatum 07-01-2015
Status Afgewezen

Mijn reisroute is Tilburg naar Breda-Prinsenbeek. Het reisschema ziet er op normale dagen als volgt uit.
7:55 Intercity van Tilburg naar Breda (IC richting Den Haag Centraal)
8:08 Aankomst in Breda
8:12 Overstap op de sprinter richting Den Haag Centraal om op Breda-Prinsenbeek om 8:16 uit te stappen.
8:16 Aankomst Breda-Prinsenbeek

Op 7 januari pakte ik om 7:55 de IC naar Breda. In Breda stapte ik om 8:12 in de Sprinter richting Breda-Prinsenbeek. Echter werd na een paar minuten omgeroepen dat de sprinter afgerangeerd ging worden ivm complexe sein/wisselstoringen bij Lage Zwaluwe. Waarom de trein niet gewoon naar Breda-Prinsenbeek reed was mij en mijn medereizigers een raadsel.

Omdat de volgende trein pas om 8:42 zou vertrekken, en de vraag was of dit wel zou doorgaan ivm de complexe sein/wisselstoring (je weet immers nooit...), besloot ik de Veolia Stadbus richting Station Breda-Prinsenbeek te pakken. Evenals tal van andere reizigers.

Nu krijg ik doodleuk het bericht dat volgens jullie gegevens de vertraging minder dan 30 minuten betrof. Beste NS, jullie gooien een trein eruit, laten alle passagiers uitstappen, en noemen mij vervolgens een leugenaar?

Graag herziening en correctie.

Alvast bedankt.

6 reacties

U hebt vermoedelijk uitgecheckt in Breda, waar u zonder vertraging gearriveerd was. Volgens de voorwaarden van Geld Terug bij Vertraging reisde u onvertraagd van Tilburg naar Breda en hebt u dus geen recht op Geld Terug bij Vertraging.
Bedankt voor het meedenken maar dat is niet correct. Ik reis nog met een zichtkaart (als een van de weinigen met een NS Jaartrajectabonnement) dus hoef niet verplicht in of uit te checken. Ik ben dus ook niet uitgechecked op Breda. Dus die redenatie is onjuist en niet van toepassing.
Neem me niet kwalijk. Dan kan ik het ook niet verklaren. De genoemde trein is inderdaad uitgevallen en de volgende trein arriveerde zelfs met 6 minuten vertraging.
Volgens de gegevens van Pe_pe had je inderdaad minstens een half uur vertraging, Peter. Aangezien er geen alternatieve trein te nemen is, begrijp ik inderdaad ook niet precies waarom de vergoeding is afgewezen. Ik laat hier naar kijken, je krijgt hier dus vanzelf bericht over.
Sprinter is in zijn geheel uitgevallen blijkbaar en telt daarom niet mee als vertraagd, derhalve ook geen recht op GTBV

Volgens NS redenatie...
Zojuist bericht gekregen dat de claim alsnog goedgekeurd is. Bedankt.

Reageer