beantwoord

Onterecht een boete gekregen

• 16 mei 2019
  • 4 reacties
  • 321 Bekeken

Hoi, ik heb gister een boete gekregen omdat toen ik wou inchecken mijn ov kaart het niet deed, ik heb een paar maanden dat mijn ov het soms niet doet, gister had ik hem toevallig achter mijn telefoon ik wist niet dat het ook daar aan kon liggen omdat ik hem vaker zo kan gebruiken, toen instapte heb ik dit meteen aangegeven bij de conducteur die wou mijn ov bij zich houden en wou pas kijken wat er was bij mijn eindbestemming daar checkte die wel gewoon in dus gaf hij me een boete voor zwart reizen. Ik vind dit echt belachelijk want ik had evt bij een eerder station kunnen kijken of hij werkt... Ik had ook gewoon geld erop gezet, en de vorige keren dat ie niet werkte had ik hem in mijn portomonee, wat kan ik nu het beste doen?
icon

Beste antwoord door kukkie 16 mei 2019, 19:19

U wist dus al dat die een paar keer niet werkte en u heeft nooit wat gezegd? Dat is niet zo handig.

Wat u nu het beste kunt doen: Betaal de boete van het geld dat u uitgespaard heeft door de vorige keren dat die kaart niet werkte.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Naomidijkstra1 en welkom bij de NS Community.

Als ik het goed begrijp was je niet ingecheckt omdat je OV-chipkaart het soms niet doet. Als je niet kunt inchecken heb je geen geldig vervoerbewijs en is een Uitstel van Betaling altijd het gevolg. Ik wil je adviseren je kaart te gaan vernieuwen via de Klantenservice OV-chipkaart. Als je een NS abonnement of Studentenreisproduct hebt kun je het abonnement tijdelijk overzetten op een andere OV-chipkaart. Alleen voor NS Flex is dit niet mogelijk. De boete dien je helaas gewoon te betalen.
Reputatie 6
Badge +2
De boete is niet onterecht, je had geen geldig vervoersbewijs. Je hoort zelf voor een goed werkende OV te zorgen en er op te letten dat je ingecheckt bent als je je kaart langs een paaltje haalt (een poortje gaat niet open als je niet ingecheckt bent). Mislukt een incheck dan kun je een kaartje in de app of uit de automaat kopen.

Vernieuw dus jouw OV chipkaart.
Reputatie 3
U wist dus al dat die een paar keer niet werkte en u heeft nooit wat gezegd? Dat is niet zo handig.

Wat u nu het beste kunt doen: Betaal de boete van het geld dat u uitgespaard heeft door de vorige keren dat die kaart niet werkte.
Badge +3
Dat "onterechte" uit de titel van dit topic kan weg. Er is geen sprake van een een onterechte boete.

Reageer