beantwoord

Onterecht geen recht op restitutie

• 20 juli 2015
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

Beste medewerker,

Vandaag 20-07-2015 heb ik een brief ontvangen waarin meegedeeld wordt dat ik geen recht heb op restitutie omdat er geplande werkzaamheden waren op het betreffende traject. Graag wil ik hier via deze weg even op ingaan, aangezien dit mij niet terecht lijkt.
Het gaat om claimnummer: 40916728 en het traject Amsterdam Centraal - Eindhoven op 20-06-2015.

Helaas kan ik deze reis en bijbehorende reistijd/reisgegevens niet meer terugvinden omdat reizen zich in de app verwijderen en ook op de site een reis plannen in het verleden geen optie is. Ik ga er vanuit dat jullie in de systemen deze reis alsnog kunnen 'plannen', en zo kunnen zien dat het volgende verhaal juist is:

Op 20-06 heb ik om 12.19 uur op Amsterdam Centraal ingecheckt om richting Eindhoven te gaan. Op dit traject waren werkzaamheden, waardoor ik een omgeleide intercity via Hilversum naar Utrecht had, en ik in Utrecht over moest stappen. Hier was ik me vooraf terdege van bewust, en over deze extra reistijd gaat de claim dan ook niet.
Het gaat om het feit dat de eerste intercity via Hilversum die ik kon pakken en waar ik in zat uiteindelijk is opgeheven waardoor ik de intercity 30 minuten later heb moeten pakken. De eerste intercity waar ik in zat had namelijk te kampen met technische problemen. Hij kon vanuit Amsterdam Centraal niet wegrijden. Ze hebben een halfuur geprobeerd deze problemen op te lossen, maar dit was niet mogelijk. Vandaar dat iedereen uit deze trein verzocht werd de volgende intercity te pakken (die op dat moment al het station binnen was gereden) omdat deze trein opgeheven werd. Dit heeft er voor gezorgd dat ik buiten de al geplande extra reistijd, nogmaals een vertraging had van 30 minuten waardoor ik recht heb op een restitutie van 50% van het reisbedrag.
De trein die 30 minuten later vertrok had echter ook weer een vertraging van 15 minuten opgelopen tussen Amsterdam Centraal en Utrecht (aangezien we achter een vertraagde stoptrein reden), waardoor ik in Utrecht de overstap had gemist naar Eindhoven. Ook dit leverde een extra reistijd van meer dan 15 minuten op.

Al met al heb ik dus buiten de geplande werkzaamheden een extra onvoorziene vertraging gehad van meer dan 30 minuten, waardoor ik recht heb op 50% van het reisbedrag betaald. Ik ga er vanuit dat dit in jullie systemen allemaal is terug te vinden, en niet alleen het feit dat er geplande werkzaamheden waren op dat moment. Als het goed is kunnen jullie ook aan mijn incheck- en uitcheck tijden zien dat er iets niet helemaal juist was, buiten de geplande werkzaamheden om. Want om bijna 3 uur te doen over het stuk Amsterdam Centraal - Eindhoven (via Hilversum/Utrecht) klopt niet helemaal.

Ik hoop op een spoedige reactie.
Groet,

R. Minten
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 juli 2015, 17:26

Claims die worden ingediend voor reizen op trajecten waar ook werkzaamheden waren, worden volgens mij automatisch afgewezen. Dit wordt vaker gemeld op dit forum en ik heb zelf ook ervaring met zo'n onterechte afwijzing.

U kunt het beste telefonisch contact opnemen met de klantenservice, 030-7515155, en aangeven dat u wilt dat uw claim opnieuw beoordeeld wordt. De medewerker kan dan uw verhaal als opmerking toevoegen, waarna de claim vervolgens wel goedgekeurd zal worden. Als u geluk hebt, komt er nog een moderator langs in dit topic die u aanbiedt om uw claim opnieuw te laten beoordelen, zodat u niet opnieuw uw verhaal hoeft te houden aan de telefoon.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Claims die worden ingediend voor reizen op trajecten waar ook werkzaamheden waren, worden volgens mij automatisch afgewezen. Dit wordt vaker gemeld op dit forum en ik heb zelf ook ervaring met zo'n onterechte afwijzing.

U kunt het beste telefonisch contact opnemen met de klantenservice, 030-7515155, en aangeven dat u wilt dat uw claim opnieuw beoordeeld wordt. De medewerker kan dan uw verhaal als opmerking toevoegen, waarna de claim vervolgens wel goedgekeurd zal worden. Als u geluk hebt, komt er nog een moderator langs in dit topic die u aanbiedt om uw claim opnieuw te laten beoordelen, zodat u niet opnieuw uw verhaal hoeft te houden aan de telefoon.
Dank voor uw bericht! Hopelijk komt er inderdaad nog een moderator langs, anders toch maar even telefonisch nog contact opnemen.
Hoi R. van Minten,

Ik heb je claim alsnog laten goedkeuren. Het systeem had die extra vertraging op Hilversum inderdaad niet automatisch meegenomen.

Reageer