beantwoord

Onterechte boete

  • 21 mei 2014
  • 2 reacties
  • 349 Bekeken

Beste mijnheer/mevrouw,

Zaterdag 10 mei maakte ik een rit van Schiedam Centrum naar Zwijndrecht. Vanaf Schiedam Centrum was er geen mogelijkheid om een kaartje te kopen tot Zwijndrecht (de automaat gaf alleen alle stations van Rotterdam aan) Ik had het tot station Rotterdam Lombardijen gekocht en gemeld aan de conducteur, waarna ik al mijn losgeld heb getoond en heb laten zien dat ik niet voor het geld het heb gedaan. Ik bood nog aan om het bedrag aan te vullen, echter was dit niet nodig en gaf de conducteur aan dat ik alleen de ritprijs hoef te betalen en dat ik het moest zien als een waarschuwing. De beste conducteur gaf toen aan dat hij mij geen bonnetje kon geven en niet een bewijs dat ik een geldig vervoersbewijs krijg. Dit vond ik al raar, aangezien hij dit ook zei met een glimlach op zijn gezicht vond ik het al vreemd. Ik ging er van uit dat hij het echt niet bij zich had en echt alleen de ritprijs zou laten betalen, nu viel echter maandag ineens een boete op de mat van €37,50, dus niet alleen de ritprijs. Ik zou graag willen dat mijn boete word weggehaald en ik alleen de ritprijs moet betalen, zoals afgesproken en beloofd is. Ik als trouwe klant van de NS vind dit zeer onterecht, en hoop ook echt dat dit opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
Dylan Bosch
icon

Beste antwoord door Leny NS 21 mei 2014, 15:31

Dylan, welkom op het forum. Vervelend dat je geen treinkaartje kon kopen van het traject Schiedam Centrum naar Zwijndrecht. Nu heb je een uitstel van betaling ontvangen met een wettelijke verhoging van € 35,00. Je verzoek is duidelijk. Ik wil voor je nakijken wat de verklaring was van de conducteur en wellicht kan ik je verder helpen. Zou je via een privébericht je naw gegevens en het kenmerk van de boete willen sturen? Groet, Leny



ps ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Dylan, welkom op het forum. Vervelend dat je geen treinkaartje kon kopen van het traject Schiedam Centrum naar Zwijndrecht. Nu heb je een uitstel van betaling ontvangen met een wettelijke verhoging van € 35,00. Je verzoek is duidelijk. Ik wil voor je nakijken wat de verklaring was van de conducteur en wellicht kan ik je verder helpen. Zou je via een privébericht je naw gegevens en het kenmerk van de boete willen sturen? Groet, Leny

ps ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'.
Badge
Ik heb zojuist een privébericht ontvangen van Dylan. Mijn collega van NS klantenservice heeft hem al geholpen. Dank voor je bericht.

Reageer