beantwoord

Onterechte boete

• 2 december 2014
  • 2 reacties
  • 594 Bekeken

Ongeveer drie weken geleden heb ik een boete gekregen omdat ik in slaap was gevallen in de trein en door de conducteur niet wakker gemaakt kon worden. Hij dacht dat ik geen kaartje had gekocht. Toen ik wakker werd had hij de boete al uitgeschreven en moest ik contact opnemen met de Klantenservice als ik de boete thuisgestuurd had gekregen. Ik heb het kaartje die ik heb gekocht bewaard, ook ik op mijn rekeningafschriften nog te zien dat ik het kaartje per PIN heb betaald. Hoe kan ik zorgen dat ik de rekening niet hoef te betalen?
icon

Beste antwoord door Thijs2 2 december 2014, 14:59

Vreemd, normaal gesproken kan een conducteur geen boete uitschrijven zonder je gegevens te noteren. Kun je een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kenmerk van de boete?
Bekijk origineel

2 reacties

Vreemd, normaal gesproken kan een conducteur geen boete uitschrijven zonder je gegevens te noteren. Kun je een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kenmerk van de boete?
Wat een vreemd verhaal. Het is sowieso een merkwaardige aanname dat iemand die slaapt geen kaartje zal hebben gekocht, maar het lijkt me ook nogal curieus dat de ten onrechte uitgeschreven boete vervolgens niet kan worden verscheurd als blijkt dat de conducteur het bij het verkeerde eind had.

Reageer