beantwoord

Onterechte Uitstel van Betaling (boete)

• 15 september 2014
  • 28 reacties
  • 1154 Bekeken

Ik ben zondag 14 september een kaartje aan het trekken voor Roermond naar Heerlen maar, ik zie dat de intercity bijna vertrekt. Niet alleen ik zie dit maar ook de conducteur bij wie mijn andere vrienden al in de trein zitten. De conducteur roept dan ook naar mij om gewoon in de stappen voor deze ene keer en vraagt waar mijn reis naar toe gaat: Ik antwoord "van Roermond naar Heerlen" en hij zegt mij gewoon plaats te nemen en dat hij het door zal geven. Eenmaal in Sittard aangekomen stap ik in de stoptrein naar Heerlen die direct vertrekt na de Intercity waarmee ik ben aangekomen. Ik neem hier plaats en vervolgens komt de conducteur ik vertel hem het verhaal en dat zijn collega mij heeft plaats laten nemen voor deze ene keer. En dat hij dit zou doorgeven aan zijn collega's. Vervolgens wordt ik gewoon beboet voor 37,50. In mijn ogen ben ik dus gewoon: "uitgelokt" om een boeten aan mijn broek te krijgen. Ik was namelijk al een kaartje aan het trekken voor de reis maar de conducteur zelf riep mij toch gewoon in te stappen aangezien de trein spoedig ging vertrekken. Als dit de normale gang van zaken is bij de NS vindt ik dit diep triest. Ik probeer namelijk gewoon een kaartje te trekken conform de regels en hun eigen medewerker nota bene "gunt mij dan de reis voor deze ene keer".

Graag hoor ik hoe ik bezwaar kan aanmaken tegen deze bekeuring dit zal wel weer enkele brieven en minuten aan de telefoon gaan duren neem ik aan. Heel triest dat NS op deze manier omgaat met haar klanten.

Mvg, Lucas
icon

Beste antwoord door Ramon NS 16 september 2014, 11:53

DAg Lucas, wat vervelend dat je een Uitstel van Betaling hebt ontvangen. Ik ben het niet helemaal met je eens dat er sprake is van uitlokking. Het was een goed bedoelde actie van de conducteur wat in dit geval, door de overstap, even vervelend heeft uitgepakt. Toch snap ik dat je het niet eens bent met de boete. Als je de acceptgiro hebt ontvangen mag je mij in een priv├ębericht je NAW-gegevens en het kenmerknummer van de boete sturen (deze vind je onder je adresgegevens). Als ik deze gegevens heb ontvangen ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Bekijk origineel

28 reacties

Welkom bij de Community, Nick28.

Ontzettend balen van de boete natuurlijk! Wel vraag ik me af op welke wijze je contact hebt proberen op te nemen. Geen enkel kanaal heeft namelijk een wachttijd van maanden. Heb je inmiddels contact gehad via onze Chat?
Reputatie 7
Badge +3
Een raar verhaal omdat er normaal snel een vervolg is.
Reputatie 7
Badge +2
Een raar verhaal aangezien de stoptrein van Sittard naar Heerlen van Arriva is. Dat betekent dat TS dus is beboet door Arriva.

Dat was vier jaar geleden. Toen reed Veolia in Limburg, maar dat traject was toen nog NS?

Reageer