Ontwikkelingen NS Intercity Nieuwe Generatie



Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 1
Filmpje ICNG:

https://www.youtube.com/watch?v=jnuxWPOMO70
Reputatie 7
Filmpje ICNG:

https://www.youtube.com/watch?v=jnuxWPOMO70


Nou....ondanks alles moet ik wel toegeven dat hij er mooi uit ziet. 😌
Reputatie 1
Vindt het uitzien als een luxe sprinter. Ben benieuwd hoe het er uit ziet als ze de geel/blauwe NS folie aanbrengen. Design van ICNG is gewoon. Net zoals Coradia Polyvalent, Arlanda Express.

Zal blij zijn als de ICNG zal instromen. Hopelijk is het dan veel betrouwbaarder en punctueler. Sneller en comfortabeler zal het zoals dan de Traxx + ICR. De huidige NS ICR is met huidige comfort ouderwets. Geen displays, stopcontacten, transparante afscheidingen, WiFi

WiFi wordt geleverd door Nomad Digital. Die is overgenomen door Alstom.
Reputatie 7
Maar even een dingetje. Dit gaan toch niet de officiële huiskleuren worden mag ik hopen?
Reputatie 1
Je bedoelt zoals het nu in Velim (zie filmpje) rijdt? Nee. Er komt over de bruin metallic straks geel/blauw folie
Reputatie 7
Je bedoelt zoals het nu in Velim (zie filmpje) rijdt? Nee. Er komt over de bruin metallic straks geel/blauw folie

Ik hoop het maar. Alleen maar zwart is ook een beetje deprimerend lijkt me.
Reputatie 7
Badge +2
Dat hoef je niet te hopen, dat is gewoon 100% zeker. Voor het testen is het niet nodig dat de folie al aangebracht is. Misschien eigenlijk juist beter van niet, dan kan het ook niet vies of beschadigd raken.

Wat ik me wel afvraag (misschien weet @Julian dit), is de gebruikte folie een anti-graffiti folie of voorzien van een anti-graffiti laminaat waardoor deze makkelijker is te ontdoen van aangebrachte graffiti en ook geen "spookbeelden" achterlaat na schoonmaken?
https://www.blomsma.nl/printensign/blomsma-in-het-nieuws/nieuwe-3m-anti-graffiti-folies-uitvoerig-getest/
Naast de buitenkant is ook het interieur nog niet af en missen ook nog onder andere de platen die de apparatuur op het dak aan het zicht gaan onttrekken. Uiteraard alles omdat het gewoon makkelijker is met testen.
Wel zie je hier al duidelijk de aanduiding van onder andere 1e en 2 klas. Zoals te zien is, is ongeveer 1 1/4 bak/rijtuig 1e klas. Ongeveer een kwart van de trein is daarmee dus 1e klas, wat overeen komt met huidige intercitytreinen (wat ik ook al meerdere malen eerder aan heb gegeven).

Ik heb geen idee welk folie er precies gebruikt wordt of gaat worden. Echter heb ik wel het idee dat treinen die al met folie rondrijden beter schoon te maken zijn, dus ik gok zomaar dat het inderdaad helpt tegen het aanhechten van de graffiti.
Reputatie 7
Naast de buitenkant is ook het interieur nog niet af en missen ook nog onder andere de platen die de apparatuur op het dak aan het zicht gaan onttrekken. Uiteraard alles omdat het gewoon makkelijker is met testen.
Wel zie je hier al duidelijk de aanduiding van onder andere 1e en 2 klas. Zoals te zien is, is ongeveer 1 1/4 bak/rijtuig 1e klas. Ongeveer een kwart van de trein is daarmee dus 1e klas, wat overeen komt met huidige intercitytreinen (wat ik ook al meerdere malen eerder aan heb gegeven).


Yes!!!😌
Reputatie 7
Ik moet zeggen dat ik die koplampen ook erg mooi vind. Erg opvallend ook. 😌
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb geen idee welk folie er precies gebruikt wordt of gaat worden. Echter heb ik wel het idee dat treinen die al met folie rondrijden beter schoon te maken zijn, dus ik gok zomaar dat het inderdaad helpt tegen het aanhechten van de graffiti.
Goed om te horen. Het scheelt niet alleen in de kosten maar ook in de tijd dat een trein niet ingezet kan worden vanwege het schoonmaken.

Ik weet uit het verleden dat wij (het bedrijf waar ik werk) folies leverden aan verwerkers die leverde aan Nedtrain.
http://www.squeezy.nl/home/portfolio/nedtrain/
Reputatie 3
Zie nu voor het eerst dat de ramen boven de assen hoger zitten. Wat lelijk. Ligt er ook aan hoe het er uit komt te zien met alle folies er op natuurlijk.
Reputatie 7
Zie nu voor het eerst dat de ramen boven de assen hoger zitten. Wat lelijk. Ligt er ook aan hoe het er uit komt te zien met alle folies er op natuurlijk.

Eerlijk gezegd is mij dat bij deze trein echt totaal niet opgevallen eigenlijk. Ik zal nog eens even naar de vid kijken.
Reputatie 1
Zie nu voor het eerst dat de ramen boven de assen hoger zitten. Wat lelijk. Ligt er ook aan hoe het er uit komt te zien met alle folies er op natuurlijk.
Alstom past de nieuwe Coradia Stream aan op de eisen van NS. Misschien moet je de ICNG eens gaan vergelijken met de POP trein van Trenitalia. Dat is de broertje van ICNG. Zien of er verschillen en/of overeenkomsten zijn.

Eén van de eisen van de NS is dat het een gelijkvloerse instap heeft. En instap - en uitstap bij stations is op 76 cm hoogte. Weet nog niet hoe het interieur ingedeeld wordt. Al zijn er al ideeën te zien geweest op treinreiziger.nl. Daarna zullen (in) valide treinreizigers naar de zitplaatsen gaan. Ook de stoelen zijn getest:

https://nos.nl/l/2140781

Het is speculeren waarom die ramen boven de assen hoger zijn. Maar Alstom zal de trein op een bepaalde wijze maken. En moet waarschijnlijk rekening houden met de wensen van NS. Misschien is het te vergelijken met de bouw van een auto met bepaalde specificaties.
Reputatie 1

Zie nu voor het eerst dat de ramen boven de assen hoger zitten. Wat lelijk. Ligt er ook aan hoe het er uit komt te zien met alle folies er op natuurlijk.Alstom past de nieuwe Coradia Stream aan op de eisen van NS. Misschien moet je de ICNG eens gaan vergelijken met de POP trein van Trenitalia. Dat is de broertje van ICNG. Zien of er verschillen en/of overeenkomsten zijn.

Eén van de eisen van de NS is dat het een gelijkvloerse instap heeft. En instap - en uitstap bij stations is op 76 cm hoogte. Weet nog niet hoe het interieur ingedeeld wordt. Al zijn er al ideeën te zien geweest op treinreiziger.nl. Daarna zullen (in) valide treinreizigers naar de zitplaatsen gaan. Ook de stoelen zijn getest:

https://nos.nl/l/2140781

Het is speculeren waarom die ramen boven de assen hoger zijn. Maar Alstom zal de trein op een bepaalde wijze maken. En moet waarschijnlijk rekening houden met de wensen van NS. Misschien is het te vergelijken met de bouw van een auto met bepaalde specificaties.

Dit is de andere Coradia Stream van Trenitalia. Zoek de verschillen met ICNG van NS:

https://www.youtube.com/watch?v=4nOUNCzInrQ
Reputatie 7
Dit is de andere Coradia Stream van Trenitalia. Zoek de verschillen met ICNG van NS:

https://www.youtube.com/watch?v=4nOUNCzInrQ


De deuren van deze trein zijn anders.
Reputatie 1

Dit is de andere Coradia Stream van Trenitalia. Zoek de verschillen met ICNG van NS:

https://www.youtube.com/watch?v=4nOUNCzInrQ
De deuren van deze trein zijn anders.

Dubbele deuren zijn moeilijker luchtdicht te sluiten. Enkele deur zijn beter luchtdicht te sluiten. Belangrijk als de toekomstige ICNG de luchtdruk krijgt te verwerken van een passerende Eurostar 320 & Thalys met 300 km p/u. Waarschijnlijk ook een eis van NS i.v.m. rijden op de HSL.

Vindt de neus van de ICNG iets ronder t.o.v. POP. En is de ICNG slanker dan de POP? Of lijkt dat zo?
Reputatie 7
Dubbele deuren zijn moeilijker luchtdicht te sluiten. Enkele deur zijn beter luchtdicht te sluiten. Belangrijk als de toekomstige ICNG de luchtdruk krijgt te verwerken van een passerende Eurostar 320 & Thalys met 300 km p/u. Waarschijnlijk ook een eis van NS i.v.m. rijden op de HSL.

Vindt de neus van de ICNG iets ronder t.o.v. POP. En is de ICNG slanker dan de POP? Of lijkt dat zo?


Klopt ja. Dat vind ik ook inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik die luchtdichte deuren van de ICNG eigenlijk best wel mooi en stijlvol vind hoor. En het is ook weer eens wat anders. 😌
Reputatie 3
Liever een zo'n brede deur dan twee van die lachwekkend smalle deurtjes die in de ICM's en ICR's zitten. Heb eigenlijk nooit geweten waarom die so smal zijn.....
Reputatie 1
Liever een zo'n brede deur dan twee van die lachwekkend smalle deurtjes die in de ICM's en ICR's zitten. Heb eigenlijk nooit geweten waarom die so smal zijn.....
Wie zegt dat die enkele deur niet breed zijn? Het is 1300 mm breed. De deur van de ICNG is net zo smal/breed als de enkele deuren van Arlanda Express met gelijkvloerse instap:

https://www.youtube.com/watch?v=u75eB4vXcTg
Reputatie 1
Wel zie je hier al duidelijk de aanduiding van onder andere 1e en 2 klas. Zoals te zien is, is ongeveer 1 1/4 bak/rijtuig 1e klas. Ongeveer een kwart van de trein is daarmee dus 1e klas, wat overeen komt met huidige intercitytreinen (wat ik ook al meerdere malen eerder aan heb gegeven).

Een vijfdelige ICNG zal volgens de laatste gegevens 256 zitplaatsen krijgen. Zal dus kunnen zijn dat er ongeveer 48 eerste klas en 208 zitplaatsen tweede klas kunnen zijn. Maar dat is slechts speculatie.

Reageer