Ontzettend slechte stoelen gerenoveerde treinen

• 8 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 332 Bekeken

Hallo NS,

Sinds jaar en dag reis ik elke dag tussen Hengelo en Utrecht CS. De reistijd en stiptheid op dit traject is echt uitstekend te noemen, daarover ook geen klachten. Helaas moet ik keer op keer constateren dat, net als mijn medereizigers op dit forum, dat de stoelen in de gerenoveerde dubbeldekkers bizar slecht zijn voor mijn rug.

1. De rugleuning staat onder een hoek van 90 graden, waardoor er geen steun is voor je onderrug
2. De stoelen staan te laag waardoor je bovenbenen niet ondersteunt worden, het gevolg is dat je een naar voren gebogen zitpositie aanneemt om je zwaartepunt gecentreerd te houden
3. De stoelen voor je staan zo ver weg, dat voorover gebogen moet zitten om bij je laptop op de klaptafeltjes te kunnen.
4. De leuning van de stoelen zijn te kort. Hierdoor is het onmogelijk je hoofd en je bovenlichaam af te steunen. (wat toch wel lekker is als je sochtends de trein van 6 uur neemt).
5. Niet stoelgerelateerd maar toch: please doe iets aan het aan-uit karakter van de klimaatbeheersing. In een regime van 3 minuten waait er, of een Siberische wind, of een verstikkende hittegolf. De treinen van voor de facelift hebben een systeem dat veel geleidelijker werkt, dus ze kunnen het wel.

Ik hoop nog vele jaren te kunnen reizen met NS, maar als de vernieuwingsdrang mbt de stoelen doorzet ben ook ik bang dat ik moet gaan aansluiten in de file.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Succes in de file. NS kan er niet aan beginnen treinen naar ieders privé wensen in te richten. De nieuwe inrichting houdt meer rekening met lange mensen omdat de beenruimte is vergroot.
Reputatie 3
Dat de NS niet aan ieders wensen kan voldoen dat zal wel niet nee, dat neemt nog niet weg dat de NS wel wat beter vooronderzoek kan doen naar de stoelen die ze in de treinen plaatsen. Bij die nieuwe sprinter is dat ook weer hopeloos misgegaan gezien de klachtenregen hierover.
Reputatie 7
Badge +3
@Rocco_Siffredi
Welke stoel je ook kiest, er zullen mensen gaan klagen. Je kunt niet met iedere klager rekening gaan houden, de trein is nu eenmaal een massavervoermiddel. Als je je eigen type stoel wil moet je een auto kopen en daar jouw eigen gekozen stoel in laten installeren. Het is niet anders.

Vorige week in een SNG gezeten en ik vond niks mis met de stoelen. Maar ik geef toe, ik ben lang en dan zijn rechte stijve stoelen juist comfortabeler: beter voor je rug en iets meer beenruimte.
Reputatie 6
Badge
De stoelen staan te laag waardoor je bovenbenen niet ondersteunt worden, het gevolg is dat je een naar voren gebogen zitpositie aanneemt om je zwaartepunt gecentreerd te houden

Veel vrouwen @Eznir710 vinden de wat lagere zit juist prima. Vaak wat kleiner waardoor ze al gauw met hun voetjes in de lucht zweven bij een wat hogere stoel 😀
Reputatie 5
De lage onderuitgezakte zit van de zetels in de DDZ en VIRMm doet het comfort wat mij betreft zeker ten goede, vooral als de stoel achterover versteld wordt. Daar kun je heerlijk lui in zitten. VIRM en ICMm ook. Bij de verschrikkelijk onprettige stoelen in de SNG is dat dan weer niet het geval, maar gelukkig zijn die rotdingen nog vrij makkelijk te vermijden. Want waar een SNG rijdt, rijdt meestal ook nog iets fatsoenlijks.

Reageer