Ooggetuige van zelfmoord

• 3 juli 2015
  • 7 reacties
  • 4709 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Mijn dochter zal vanavond in de trein van Breda naar Tilburg. Zij zat helemaal voorin en boven in de trein. Zij was getuige van het feit dat iemand voor de trein sprong en zag een schoen en stukken omhoog spatten en is volkomen overstuur. Wie heeft er tips hoe je dit het beste kunt verwerken?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad een hele ingrijpende en nare ervaring. Op dit moment kunt u alleen een luisterend oor zijn. Huisartsenposten kennen een weekend- of nachtdienst waarbij men u kan verwijzen naar een eventuele crisisopvang als het echt heel erg wordt. Ze hebben een betere ingang dan een particulier en kennen de weg. Medicatie is een optie als het niet anders kan. Het is verder heel moeilijk in te schatten wat in deze situatie het beste is. Persoonlijk zou ik morgen even kijken hoe het gaat na een nacht slapen maar van hier uit is niet te zeggen hoe uw dochter zal reageren. Het is wel wijs niet eerder te gaan slapen dan wanneer ze rustiger is.

Ik wens u veel sterkte en vooral wijsheid toe.
Bedankt voor uw reactie. We zullen het goed in de gaten houden. Alle lof voor de manier waarop de conducteur en andere medewerkers de inzittenden van de trein opvangen. Helaas heeft mijn dochter dingen gezien die je niet wil zien. Je zult maar als treinbestuurder dit meerdere keren meemaken..... Respect voor het NSpersoneel !

Eefke
Zo'n ongeval was ook op station Weesp gebeurd halfjaar geleden. Ik was toen verdrietig, iedereen huilde toen mee. Je zou voor dat soort situaties het slachtofferhulp kunnen inschakelen.

Via ProRail weten ze bij de NS bij welk betreffende persoon u te woord kan staan voor dit soort akelige situaties. Het gebeurt de laatste tijd vaker!

Je zou via ProRail kunnen informeren zodat je ook bij de NS je verhaal kwijt kan. www.prorail.nl Daarnaast is het slachtofferhulp ook wel iets waar je terecht kan.

Praat met iemand en zoek vooral steun. Natuurlijk mag je erom huilen. Ik heb het zelf ook toen meegemaakt. Dus ik weet hoe dit voelt.
Hallo Eefke,

Dit is inderdaad een nare en ingrijpende gebeurtenis om mee te maken. Gaat het al wat beter met je dochter na een nachtje slapen? Het is het beste om je dochter goed in de gaten te houden en te kijken hoe ze hierop reageert. Jij kent haar het beste. Het is altijd mogelijk om contact op te nemen met de huisarts, huisartsenpost en/of slachtofferhulp voor hulp of om te vragen hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Ik wens jullie veel sterkte.

Groet,
Marjan
Veel sterkte!
Ik weet de leeftijd van je dochter niet maar ik zou slachtofferhulp bellen.
Zij zijn er voor slachtoffers ook als je zelf lichamelijk niets hebt.

Verder moet je maar in gedachten houden dat degene die zelfmoord heeft gepleegd hiervoor zelf gekozen heeft. Je dochter heeft dit niet kunnen voorkomen en is dus net zo goed slachtoffer.
NS personeel ook sterkte, zij maken dit helaas vaker mee.
Beste mensen,

Hartelijk bedankt voor alle meelevende en begrijpende reacties. Mijn dochter is een jonge volwassen vrouw. Mijn man is na het ongeluk in de auto gesprongen en heeft ruim 100 km met de auto gereden om onze dochter die glad overstuur was op te halen.
Mijn dochter vertelde vandaag dat ze erg goed is opgevangen ter plekke. Ook in de trein door een conducteur die vandaag haar eerste werkdag meemaakte.... Maar zij is nog steeds onder de indruk van de schoen en de "dingen" die ze langs het raampje voorbij zag vliegen. Dat moet een plek krijgen. Maar zij is sterk genoeg om dit te verwerken. Mijn dochter verbaasde zich erover dat veel mensen i.t.t. wat Rehdoh vertelde, eigenlijk bijna afstandelijk reageerden, terwijl er wel zojuist een gruwelijk einde gekomen is aan een mensenleven, een persoon met een droevige geschiedenis. Nogmaals alle respect voor NS-personeel en hulpverleners!
Reputatie 7
Badge +4
En alle respect voor de reactie van uw dochter, ze zit daarmee als mens goed in elkaar.

Reageer