Opeens twee stations overgeslagen

• 16 juni 2020
  • 1 reactie
  • 161 Bekeken

Gisteren, 15 juni, nam ik vanuit Zwolle de sprinter naar Bilthoven, die om 9.23 uur hoort te vertrekken. Hij stond ruim op tijd klaar en vertrok met een lichte vertraging. Hoewel er weinig in- en uitgestapt werd, liep de vertraging tijdens de rit steeds verder op: in Nijkerk ca. 10 minuten. Voor mij persoonlijk was dat niet echt een probleem, maar de NS meende toch maatregelen te moeten treffen. Op Amersfoort CS werd op het laatste moment, toen de deuren al dicht waren, omgeroepen dat de trein vanwege de opgelopen vertraging de stations Bilthoven en Den Dolder zou overslaan en pas weer zou stoppen op Utrecht Overvecht. Zoiets klantonvriendelijks heb ik bij de NS nog nooit meegemaakt! In de trein zaten vier geüniformeerde NS-medewerkers. Bij hen deed ik mijn beklag, maar zij konden er niets aan doen: de schuld lag bij 'hogerhand'.

Hoe ik alsnog op station Bilthoven kwam, moest ik uiteindelijk zelf uitzoeken. Enige behulpzaamheid was nergens te bekennen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge

Dat die stops eruit gesloopt worden, is inderdaad een beslissing die door anderen genomen wordt, maar dat dit pas ná het sluiten van de deuren wordt omgeroepen is absoluut niet de bedoeling.

Men had dan moeten blijven staan, deuren ontgrendelen zodat reizigers nog kunnen uitstappen om met de volgende sprinter naar Den Dolder/Bilthoven te gaan, al weet ik niet hoeveel verschil dat zou maken met een overstap in de tegenrichting op Overvecht.

[edit] De reden dat deze stops uit de rit gehaald worden, is dat je dan nog enigszins op tijd in Utrecht kunt aankomen zonder dat de terugrit met vertraging vertrekt. Dat werkt dan de hele rit door.

Reageer