beantwoord

Opgelost: Intercity direct tijdens storing rondom Delft 22/2 - 27/2

• 20 januari 2015
  • 24 reacties
  • 1126 Bekeken

Beste,

Tussen 22/2 en 27/2 2015 zullen er werkzaamheden zijn rondom station Delft en kunnen er bussen genomen worden vanaf Schiedam naar Den Haag hs. Rijdt de Intercity Direct van Rotterdam cs naar Amsterdam cs in die periode wel de normale dienstregeling en moet er dan nogsteeds een toeslag betaald worden of is deze dan die week zonder toeslag wegens de lange vertraging die ik anders iedere dag op loop?

Bedankt voor het antwoord!

Vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door Thijs NS 20 januari 2015, 17:15

Dat is nog even afwachten. 10 dagen van tevoren komen de details van de werkzaamheden op deze pagina te staan. Als de IC direct toeslagvrij is zal dit hier aangegeven staan.
Bekijk origineel

24 reacties

Dat is nog even afwachten. 10 dagen van tevoren komen de details van de werkzaamheden op deze pagina te staan. Als de IC direct toeslagvrij is zal dit hier aangegeven staan.
Het is weer handig gecommuniceerd: Er hangen bordjes op de stations langs die lijn waarop staat dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden, maar reizigers die daarop de NS-site bezoeken om zich te informeren, vinden daar helemaal geen informatie hierover, nog niet eens dát die werkzaamheden gaan plaatsvinden. Willen jullie nu wel of niet de reizigers tijdig op de hoogte brengen?
Ik heb al twee keer netjes een kaartje gekregen in de trein, waarop vermeld staat dat er werkzaamheden zullen plaatsvinden. Daar heb ik dus helemaal geen klachten over.

Ik wil alleen weten of de IC direct wel gewoon rijdt.

Groetjes
Ja, de IC direct kan in die periode wel rijden, deze rijdt niet over het spoor waaraan gewerkt gaat worden.
Ik wil alleen weten of de IC direct wel gewoon rijdt.

Blijkbaar staat er op die kaartjes dus ook niet hoe het treinvervangend vervoer geregeld is. Aan de ene kant vindt NS 10 dagen dus vroeg genoeg om reizigers te informeren, maar aan de andere kant steken ze wel geld in bordjes en kaartjes, die vervolgens hun uitwerking missen door het ontbreken van de benodigde informatie op de website om te kunnen beslissen om reizen in de week uit te stellen, gebruik te maken van het NS-alternatief of eventueel zelf alternatief vervoer te regelen.
Deze reactie is niet correct, of in ieder geval onvolledig, want op deze site http://ns.nl/treinverkeerdelft staat wel al een officieel reisadvies.
NS, als werkzaamheden soms geen werkzaamheden heten, maar actualiteiten, kan er dan een linkje komen van de pagina met werkzaamheden naar die met actualiteiten, zodat de werkzaamheden ook te vinden zijn als jullie ze actualiteiten noemen? - b.v.d.
Bij gebrek aan een reactie zal ik het antwoord van NS maar interpreteren als: 'Ja, op een nog onbekend moment ergens in de verre toekomst'.

Het is teleurstellend dat jullie claimen de reiziger op 1, 2 en 3 te zetten, maar ondertussen zelfs het laaghangend fruit dienaangaande volledig negeren.
Die vraag had inderdaad een reactie verdiend, Pe_pe. Normaal gesproken kondigen we de werkzaamheden uiterlijk tien dagen vooraf aan via de werkzaamhedenpagina. Begrijp ik goed dat jij graag zou willen zien dat werkzaamheden naar die specifieke info verwijst? Ik weet niet of dit technisch haalbaar is en dat het anders dubbele info oplevert.
@Bart NS

Er staat al minstens 3 weken informatie over de komende werkzaamheden bij Delft onder "actualiteiten". Ga je echter via de NS-website op zoek naar informatie over de werkzaamheden bij Delft, dan kijk je logischerwijs bij "werkzaamheden", maar daar is pas 10 dagen van tevoren enige informatie te vinden, dus tot op heden nog niet.

De suggestie is dus om ofwel de informatie over werkzaamheden gewoon onder "werkzaamheden" te zetten in plaats van onder "actualiteiten", of anders op z'n minst onder "werkzaamheden" een link te plaatsen naar de informatie over werkzaamheden die onder "actualiteiten" is geplaatst.
Ik het sympathie voor het voorstel en zal dit bespreken. Ondertussen komen de werkzaamheden rond Delft steeds dichterbij en zal ook snel alle info onder 'Werk aan het spoor' zichtbaar zijn.
Ik het sympathie voor het voorstel en zal dit bespreken. Ondertussen komen de werkzaamheden rond Delft steeds dichterbij en zal ook snel alle info onder 'Werk aan het spoor' zichtbaar zijn.

Alle? - helaas. Inmiddels is er wel wat informatie te vinden onder werkzaamheden, maar zelfs daar staat geen link naar de uitgebreidere informatie onder actualiteiten, met onder meer een plattegrondje een een pdf met Q&A.

Verder: Waarom toont de reisplanner (nu minder dan 10 dagen van tevoren) nog altijd niet tramlijn 1 en de extra tramritten die via de bovenstaande links worden beloofd als alternatieve reismogelijkheid? Als ik voor 23 februari een reis plan van Den Haag HS naar Delft geeft de reisplanner alleen mogelijkheden met de snelbus.
Verder: Waarom toont de reisplanner (nu minder dan 10 dagen van tevoren) nog altijd niet tramlijn 1 en de extra tramritten die via de bovenstaande links worden beloofd als alternatieve reismogelijkheid?

Het beantwoorden van waarom-vragen behoort niet tot het takenpakket van NS-webcare. Mijn excuses, daar had ik bij het stellen van de vraag rekening mee moeten houden. Laat ik hem vervangen door:

Vanaf wanneer zijn de treinvervangende tramritten wél in de reisplanner verwerkt?
Vanaf wanneer vragen behoren ook niet tot het takenpakket van de NS webcare blijkbaar.
Reputatie 2
Tijdens de werkzaamheden kun je volgens mij gewoon toeslagvrij met IC-Direct. Je kunt namelijk niet over coventioneel spoor reizen. Ook de Beneluxtrein kan dat niet. Ook de internationale reizigers uit Brussel en Antwerpen worden vanaf Rotterdam Centraal met IC-Direct naar Schiphol en Amsterdam gestuurd. Moet je naar Den Haag HS dan moet je met de bus want Intercity Direct stopt niet in Den Haag HS omdat hij via de HSL rijdt.
Dat lijkt me niet want er staat duidelijk in de link van Pe-pe

reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal met Intercity direct (toeslag verplicht)

In het verleden kon je inderdaad toeslagvrij reizen met ICD bij werkzaamheden, dus het had wel logisch geweest.

Overigens kunnen internationale reizigers wel toeslagvrij reizen.
ICD is helaas niet toeslagvrij nee, heb dat ook bevestigd gekregen.
Reputatie 2
Dat lijkt me niet want er staat duidelijk in de link van Pe-pe

reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal met Intercity direct (toeslag verplicht)

In het verleden kon je inderdaad toeslagvrij reizen met ICD bij werkzaamheden.

Vorige keer ook met ICD gegaan toen de trein via Delft niet reed door werkzaamheden voor die zelfde tunnel. en dat is een week of 2 geleden.
De ICd heeft niet genoeg overcapaciteit om al die omreizigers plaats te bieden. Hetzelfde geldt voor de RaRa.
Nee maar niet alle passagiers zullen met de IC Direct of RaRa kunnen reizen. Bovendien is het sneller en zullen mensen daar evenwel gebruik van maken.

Alsof die NS bussen wel genoeg capaciteit hebben.....
Daar kunnen ze er zoveel van bestellen als nodig. Voor de HSL heeft NS geen materieel voor een aanzienlijke capaciteitsuitbreiding.
Die bezettingsgraad is toch iets van 22% van IC Direct buiten de spits ???

Dan kan je de passagiers beter spreiden over 3 alternatieven ipv 1 lijkt me, kost je ook minder bussen (die er toch te weinig zullen zijn). Mensen zullen wel gek zijn als ze niet met de RaRa gaan reizen wat voor incidentele reizigers niet alleen sneller maar ook nog goedkoper is.
Dan kan je de passagiers beter spreiden over 3 alternatieven ipv 1 lijkt me

Dat gebeurt vanzelf, omdat waarschijnlijk een klein deel van de reizigers daar op eigen kosten alsnog gebruik van maakt.
ICD is helaas niet toeslagvrij nee, heb dat ook bevestigd gekregen.
Treinreiziger.nl meldt inmiddels dat de ICd toch toeslagvrij is tijdens de werkzaamheden bij Delft, maar alleen buiten de spits. Uiteraard is dat niet verwerkt op de website van NS, noch onder 'werkzaamheden', noch onder 'actualiteiten'.

Reageer