beantwoord

opgesloten op schiedam met een andere trein naast ons.

• 15 juli 2019
  • 10 reacties
  • 323 Bekeken

er werd omgeroepen dat er wat vertraging was, maar er kwam een sprinter die evengoed naar Rotterdam ging 18:49 i.p.v. de betreffende intercity van 18:43. Echter waren de deuren dicht en konden ze niet open.

Waarom worden in zo een geval niet gewoon de deuren open gelaten tot het probleem opgelost is. Zodat passagiers de keuze hebben om over te stappen inplaats van vast te zitten in een trein zonder enig idee hoelang het nog gaat duren.
icon

Beste antwoord door Jeroen 15 juli 2019, 22:09

Mogelijk vond er een reset van de gehele trein plaats en op dat moment kunnen de deuren niet geopend worden, bij een aantal treinen worden de deuren dan zelfs automatisch gesloten. De deuren kunnen dan pas weer geopend worden als de trein weer opgestart is.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Waarschijnlijk kunnen @Loes en @Slidestops hier wel antwoord op geven, die zijn HC
Het beeld van de situatie is mij wat onduidelijk. Om welke trein ging het en was de trein daar aan het halteren of was er een technische storing? Om een goed antwoord te kunnen geven, heb ik wat meer info nodig.
Reputatie 6
De post van @Gebruiker8 nog eens goed doorgelezen. Waarschijnlijk zaten ze in de IC welke niet vertrok, de deuren bleven dicht waardoor ze niet konden overstappen op een Sprinter welke eerder ging vertrekken naar Rotterdam.

Waarom de deuren niet (opnieuw ?) open gingen kan vele oorzaken hebben. In principe worden de deuren niet gesloten voordat er daadwerkelijk vertrokken mag en kan worden.
Reputatie 7
Badge +3
Denk dat het om deze trein ging, die liep zo te zien bijna 10 minuten vertraging op in Schiedam.

En deze sprinter vertrok dan eerder.
Badge
Mogelijk vond er een reset van de gehele trein plaats en op dat moment kunnen de deuren niet geopend worden, bij een aantal treinen worden de deuren dan zelfs automatisch gesloten. De deuren kunnen dan pas weer geopend worden als de trein weer opgestart is.

Waarom word dit niet omgeroepen.
Dingen kunnen altijd mis gaan, dat is logisch. Als de communicatie maar blijft lopen en je weet waar je aan toe bent dan is het niet zo erg.

@AbbeyRoad & @Momo precies!!! Dank voor het verduidelijken.

En @Loes ik weet verder ook niets, omdat er geen info is gegeven tijdens deze situatie.
Reputatie 6
Een VIRM is zo'n klassieke trein, daar valt weinig aan te resetten.
Overigens echt een modern spoorwoord, alles en iedereen wordt maar gereset 😀
Badge
Een VIRM is zo'n klassieke trein, daar valt weinig aan te resetten.
Overigens echt een modern spoorwoord, alles en iedereen wordt maar gereset 😀

Ook de Virm kun je resetten door middel van een shut down.
Reputatie 2
Bij een aantal treinen worden de deuren dan zelfs automatisch gesloten.
Het ging om een intercity, daar worden de deuren niet automatisch gesloten geloof ik
Ik durf niet te zeggen waarom.er niets is omgeroepen, maar als een storing in de trein mogelijk van korte duur is, laat ik de machinist ook niet direct ontgrendelen. Er zal altijd overleg zijn tussen oa machinist, hoofdconducteur en onze helpdesk. Of de storing ook de omroep deactiveerde, weet ik niet, maar je bekijkt de situatie per keer om te kijken wat je kan doen.
Zo heb ik gisteren heerlijk op het station Tilburg Universiteit voor een krappe 3 uur gebivakeerd, omdat we niet weg konden ivm seinstoring. De andere treinen konden gelukkig wel rijden, in deze situatie hebben we na opheffing gekozen om de trein leeg te lopen, af te sluiten en via de buitenomroep te informeren. De stationsomroep vertelde alleen maar dat wij als sprinter naar Weert niet reden, maar verder geen advies. Tja, dan kijk je wat je opties zijn.

Reageer