beantwoord

Opnieuw inloggen Wifi in de trein

• 6 december 2016
  • 7 reacties
  • 1416 Bekeken

Reputatie 5
Goedemorgen,

Het viel me eigenlijk al een tijdje op, dus laat ik het eens vragen.
Waarom moet je eigenlijk na één uur wifi opnieuw inloggen? En dat terwijl ik geen enkele keer een kwartier de wifi niet heb gebruikt.
Je wordt namelijk na exact 60 minuten er vanzelf uitgegooid, waarna je opnieuw moet inloggen. Is misschien een handeling van 10 seconden, maar we zijn en blijven Nederlanders he ;)
Gebeurt op zowel de laptop als de mobiel.
icon

Beste antwoord door landrsthrn 6 december 2016, 09:51

Er is een gelimiteerd aantal IP-Adressen dat toegewezen kan worden. Waarschijnlijk wordt er inderdaad iemand uitgegooid die niet actief is, zodat mensen die net instappen ook wi-fi kunnen gebruiken.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge
Waarschijnlijk wordt de capaciteit anders gereserveerd voor mensen die niet meer actief op het netwerk zijn.
Reputatie 5
Ja maar je wordt sowieso automatisch uitgelogd na 15 minuten, dus die capaciteitsverlies heb je niet
Reputatie 6
Badge
Er is een gelimiteerd aantal IP-Adressen dat toegewezen kan worden. Waarschijnlijk wordt er inderdaad iemand uitgegooid die niet actief is, zodat mensen die net instappen ook wi-fi kunnen gebruiken.
Het antwoord van landrsthrn is correct en tevens juist.
Reputatie 5
Maar zoals ik zei: inactieven worden er na 15 minuten uitgegooid. Ik ben 60 minuten lang actief aan het internetten en dan wordt ik eruit gegooid. Ik kan ook gewoon weer normaal opnieuw inloggen als ik er weer wordt uitgegooid, dus er is nog een stuk wifi voor mij 'over'.
Reputatie 6
Badge
Ja, je gebruikt die opnieuw.
Reputatie 2
Voor het beperkte aantal IP-adressen bestaat al lang een oplossing, IPv6, maar als niemand als eerste wil overstappen gebeurt er niets.

Reageer