Oproep melden gebrek aan controle mondkapjesgedrag in de trein

• 8 oktober 2020
  • 80 reacties
  • 2135 Bekeken

Toon eerste bericht

80 reacties

Reputatie 4

Merkwaardig dat de tekst op de website niet synchroon loopt. Voorlichting blijkt weer eens een echt vak te zijn.

Ik heb vandaag gemerkt dat de communicatie omtrent de mondkapjes in de trein en op stations ook niet helemaal synchroon lopen.

Op de reclame-schermen op stations stond het volgende:
Sowieso: Mondkapje dragen in trein, tram, bus en metro
Graag: Mondkapje dragen op stations

Op de reisinformatieschermen in de SNG stond onder het kopje “Regels op het station” dat je een mondkapje moet dragen.

Ik vond persoonlijk de wijze zoals de regels en adviezen op de reclame-schermen stonden het meest duidelijk.

Op de schermen in de trein staat niet dat je een mondkapje op station en perron moet dragen. Er staat: Draag een mondkapje. 

Even buiten mijn mening om.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb overigens de indruk dat de boodschap over het dragen van mondkapjes eindelijk begint door te dringen. In de trein heb ik nog niemand zonder mondkapje gezien.

Vandaag bij meerdere winkels niemand zonder mondkapje gezien. Bij een aantal winkels staat bij de ingang dat het dragen van een mondkapje verplicht is.

Reputatie 4

Op de schermen in de trein staat niet dat je een mondkapje op station en perron moet dragen. Er staat: Draag een mondkapje. 

Even buiten mijn mening om.

Dat stond er inderdaad, met de andere corona-regels op de stations. Overigens vind ik het wel goed dat je hier ook in de trein ook op geattendeerd wordt. Laat daar geen twijfel over zijn 🙂.

@iMark, Dat valt mij ook op. In de trein heb ik ook nog niemand zonder mondkapje gezien. Ook op stations zelf zie ik steeds meer mensen met een mondkapje.

Ik zie ook vaak groepsgedrag. Zodra op het station iemand het mondkapje op of afdoet dan volgen er vaak meer die hetzelfde doen.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt wel of er een kritisch punt is bereikt. Zo gauw je een kleine minderheid bent zonder mondkapje voel je je heel eenzaam wanneer alle anderen wel een mondkapje dragen. Dan kun je er maar beter zelf ook een opzetten.

Reageer