beantwoord

Oude sprinters

• 12 december 2017
  • 30 reacties
  • 1744 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Badge
Wanneer gaat DDM er eigenlijk uit? Dat kachelt ook nog rond in Noord-Holland.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is onduidelijk. Omdat dat in intercity-diensten rijdt valt dat buiten de sprinter-discussie. Ik denk dat het door DDZ wordt vervangen zodra daar genoeg van beschikbaar komt uit de sprinterdienst
Vergeet niet dat er in het hoge noorden nog zo'n 15 stellen ICM in de sprinterdienst zitten, dat wordt ook SNG. Tel daarbij op de twee DDZ stellen die nog als sprinter rijden en je hebt al bijna de hele DDM serie te pakken.

Overigens is er al eerder gecommuniceerd dat eerst SGM2 wordt afgevoerd en dan pas DD-AR. SGM2 is ook veel ouder (inmiddels 40+).
Zoals al gezegd: afvoer is heel iets anders dan uit de reguliere dagelijkse inzet verdwijnen.
@MarkM93
Pas in 2021 is alle SNG in dienst maar dan is ook alle SGM vervangen. De volgorde van afvoer uit de sprinterdienst is DDZ (naar IC), SGM2, DD-AR, SGM3. De afvoer van DD-AR zal dus eerder zijn, ik schat ergens in 2019. Het tempo zal wel mede afhankelijk zijn van wel of geen reizigersgroei.

Is er al iets bekend wanneer daadwerkelijk de oude treinstellen (groene bankjes DD-AR) treinstellen verdwijnen van het traject Utrecht - Zwolle. Wie heeft de juiste informatie en geen schatting. Wie oh wie kan mij daarbij helpen
Reputatie 7
Nee, daar is niets over bekend.

Reageer