beantwoord

"Over enkele ogenblikken arriveren we te Dordrecht."

• 25 januari 2017
  • 6 reacties
  • 260 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Ik zat vandaag in de IC Vlissingen vanaf Rotterdam Centraal, en ik ben uiteraard gewend dat de HC altijd omroept als we er bijna zijn. Echter deed deze HC de omroep in de titel al terwijl we net 2 minuten buiten Lombardijen reden. Het was echt nog 8 minuten voordat we inderdaad op Dordrecht aan zouden komen. Dit zorgt onnodig voor mensen die gaan opstaan en bij de deur gaan staan, terwijl we er nog lang lang niet waren.

Mijn vraag luidt dus: Is dit een nieuwe routine of is deze HC nog nieuw?
icon

Beste antwoord door Slidestops 25 januari 2017, 09:07

Waarschijnlijk het 2e 😉. Vooral op plekken waar je nooit komt, ga je eigenlijk omroepen als je ongeveer 2 minuten voor de aankomsttijd bent en de trein begint te remmen. Kan zijn dat je iets vertraagd was bijvoorbeeld.

Meestal begin ik om te roepen op de brug net na Zwijndrecht 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Waarschijnlijk het 2e 😉. Vooral op plekken waar je nooit komt, ga je eigenlijk omroepen als je ongeveer 2 minuten voor de aankomsttijd bent en de trein begint te remmen. Kan zijn dat je iets vertraagd was bijvoorbeeld.

Meestal begin ik om te roepen op de brug net na Zwijndrecht 🙂
Reputatie 6
Waarom is eigenlijk de omroep in intercity's niet geautomatiseerd, net als in vele Sprinters? Dat zou je eigenlijk verwachten. Dan zou je alleen bij vertragingen en verstoringen nog zelf moeten omroepen.
Reputatie 5
Badge
Waarom is eigenlijk de omroep in intercity's niet geautomatiseerd, net als in vele Sprinters? Dat zou je eigenlijk verwachten. Dan zou je alleen bij vertragingen en verstoringen nog zelf moeten omroepen.
Die functie is wel eens kort getest maar weer uitgeschakeld. Maar veel reizigers hebben aangegeven dat ze liever een handmatige en dus menselijke omroep willen dan een automatische stem. Vooral bij knooppunten worden er vaak extra dingen omgeroepen m.b.t. verstoringen (al is het maar elders).
Reputatie 5
Ik vind menselijke omroepen ook veel persoonlijker en prettiger, mits het volume op de juiste stand staat. Dat automatische gebrul vind ik niks.
Hoi landrsthrn, dat is zeker niet handig. Vooral omdat mensen veel te vroeg bij de deur zijn gaan staan.

Ik kan niet echt achterhalen waarom deze conducteur zo vroeg heeft omgeroepen, maar ik denk dat Slidestops hier als ervaringsdeskundige het beste op kan antwoorden.
Ik sluit me daar ook bij aan of gewoon verkeerd gekeken naar een herkenningspunt in combinatie met tijd. Zelf ben ik ooit tussen Roermond en Sittard de mist in gegaan. Het was donker en ik zag een geluidswand en ineens een perron op ongeveer aankomsttijd te Sittard. Probleem was iets voor ons en we stonden stil bij Susteren. Da's ook tussen de 4-5 minuten voor Sittard.
Eenmaal achter mijn fout gekomen, heb ik dat ruiterlijk toegegeven via de omroep en men kon er gelukkig om lachen.

Reageer