beantwoord

Overslaan station /klacht

• 23 december 2016
  • 10 reacties
  • 518 Bekeken

Leuk dat een station wordt overgeslagen, machinist mag op zijn minst excuus aanbieden .Is net niet gebeurd in de trein van delft naar almere buiten vertrek 16.39 delft.
icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 december 2016, 22:31

Hoewel vergeten te stoppen natuurlijk niet goed te praten is, zijn er volgens dit artikel wel excuses gemaakt.
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Sandravos en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig om te lezen dat jou dit moest overkomen, excuus daarvoor. Mag ik vragen welk station hij heeft overgeslagen?
Station almere buiten . Hierdoor grote groep mensen door moeten reizen naar station Lelystad en weer terug . Vertraging van een half uur hierdoor. Wel omroep maar geen sorry
Ik snap dat dat wel zo netjes was geweest, ik wil je wel het advies geven om een claim in te dienen voor geld terug bij vertraging.
Bij een studentenkaart heb je daar toch geen recht op?
Ook een student heeft daar recht op. Zie hier de tabel voor de vergoedingen per kaartsoort
Reputatie 6
Badge +1
Bij een studentenkaart heb je daar toch geen recht op?

Jawel, als je vertraging minstens 30 minuten is geweest krijg je met een studentenkaart 2,27 terug.
Reputatie 7
Badge +3
Hoewel vergeten te stoppen natuurlijk niet goed te praten is, zijn er volgens dit artikel wel excuses gemaakt.
Reputatie 2
Dit gebeurt niet alleen bij NS. Afgelopen zaterdag stopte Syntus niet in Hengelo. Ik had gelukkig genoeg tijd om mijn internationale te halen. Zondag in Duitsland een RegionalBahn (een stoptrein) die een station voorbij reed.
Reputatie 6
Badge +1
Syntus stopte niet op één van de twee grote stations waar ze rijden? Dat moet een fout geweest zijn van de treindienstleider en niet van de machinist. Als die vergeet in Hengelo te stoppen rijdt hij door rood en stopt de trein automatisch...

Ik las bij Omroep Flevoland dat het vandaag weer raak was met een intercity die Almere Buiten voorbij reed terwijl die er wel had moeten stoppen!
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/143075/intercity-slaat-opnieuw-station-buiten-over

Misschien eens de machinisten op cursus sturen over wel of niet stoppen bij een station i.p.v. staken wat het rijdend personeel het komende jaar weer van plan is. Cursus volgen hebben ze meer aan (en de klanten/passagiers) dan tijd verspilling met staken!

Ik heb dit bericht van dezelfde omroepsite vandaag gehaald, en ik heb bij een andere topic al op dezelfde link (waar jij naar verwijst) een reactie daarover geplaatst waarin ik vermeld dat het niet stoppen bij stations op de Flevolijn al jaren een probleem is!

En wat betreft de cursus: Die mag het rijdend (niet stoppend) personeel zelf uit eigen zak betalen en verplicht volgen zou ik zeggen!

Reageer