beantwoord

Overstap

• 6 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 622 Bekeken

Wat ziet de conducteur tijdens een controle als je ergens bent overgestapt? De eerste incheck moment of je overstap?
icon

Beste antwoord door Slidestops 6 oktober 2016, 23:27

Bij een controle zien we het station waar je bent ingecheckt, hoe laat, met welk product. Dat is dan van het laatste station waar je je kaart voor de paal hebt gehouden (dus bij een incheck, overstap van andere vervoerders of poortjesstations en dergelijke, zien we de laatste gebeurtenis). Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken, zie namelijk dat ie hier alleen zonder check-in staat.

Dus om antwoord te geven op de vraag, we zien niet dat je bent overgestapt, we zien alleen dat je ingecheckt bent in het basis scherm (en de rest wat hierboven staat). Als we een knopje meer induwen, dan kunnen we wel zien dat er een overstap is geweest, of dat je bijvoorbeeld eerst met de bus bent geweest. Maar op het moment dat je gewoon een geldige check-in hebt, zullen we dat niet doen, want dat is voor ons niet informatief.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Een overstap ziet een conducteur niet. Alleen als u uit- en weer inecheckt heeft ziet de conducteur dat als hij het opzoekt. Volgens mij toont het basisscherm alleen of u wel of niet ingecheckt bent.
Volgens mij toont het basisscherm alleen of u wel of niet ingecheckt bent.

Dan zou de conducteur niet meteen kunnen zien of je 'in de goede richting' reist. 😉
Dan ziet ie dus waar ik voor het eerst ingecheckt ben en om hoe laat ik voor het eerst ingecheckt ben? Over mijn overstap is niets te zien, mits de conducteur dat gaat opzoeken?
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af wat u precies wilt weten en waarom. Als u met een overstap bedoelt dat u in- dan wel uitcheckt bij een andere vervoerder dan is dat te zien. Als u overstapt van de ene NS-trein naar de andere zult u niet in- of uitchecken behalve in een aantal plaatsen, zoals bijvoorbeeld Hilversum. De conducteur kan de laatste reizen in uw reishistorie wel nagaan. Normaal ziet hij de laatste incheck, waar dat was en hoe laat.
Hallo RKY19, wellicht kan Loes of Slidestops je hier meer over vertellen. Ik ben wel nieuwsgierig waarom je dit graag wilt weten. Is er iets voorgevallen?
Reputatie 7
Bij een controle zien we het station waar je bent ingecheckt, hoe laat, met welk product. Dat is dan van het laatste station waar je je kaart voor de paal hebt gehouden (dus bij een incheck, overstap van andere vervoerders of poortjesstations en dergelijke, zien we de laatste gebeurtenis). Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken, zie namelijk dat ie hier alleen zonder check-in staat.

Dus om antwoord te geven op de vraag, we zien niet dat je bent overgestapt, we zien alleen dat je ingecheckt bent in het basis scherm (en de rest wat hierboven staat). Als we een knopje meer induwen, dan kunnen we wel zien dat er een overstap is geweest, of dat je bijvoorbeeld eerst met de bus bent geweest. Maar op het moment dat je gewoon een geldige check-in hebt, zullen we dat niet doen, want dat is voor ons niet informatief.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is duidelijk!
Om een voorbeeld te geven. Ik check in bij amsterdam amstel en check weer uit bij amsterdam centraal. Ik check weer in binnen een half uur op amsterdam centraal (dan staat er overstap op de paaltjes waar ik incheck). En reis ik verder naar amsterdam sloterdijk. Wat ziet de conducteur als ie mijn kaartje controleert? Mijn eerste check in moment op amstel of mijn "overstap" op centraal?
Reputatie 7
Jouw "overstap" op centraal.
En die overstap staat in het controlescherm bij ons dus gewoon als checkin en zoals Slidestops al aangaf in de servicemode staat er overstap bij die checkin.
Slidestops en Loes.... Wat zouden we ook zonder jullie moeten 😃 Heel erg bedankt voor jullie uitleg! Zo leren wij als moderators ook elke dag weer iets nieuws! 🙂
Reputatie 7
Zoals beloofd ;)

Slidestops en Loes.... Wat zouden we ook zonder jullie moeten 😃 Heel erg bedankt voor jullie uitleg! Zo leren wij als moderators ook elke dag weer iets nieuws! :)

En zo leren wij HC ook weer elke dag bij 😉
Haaai! Bedankt voor de foto slidestops. Maar ik snap het niet helemaal. Is deze reiziger in roosendaal overgestapt? Of is ie daar voor het eerst ingecheckt? Heeft ie überhaupt een overstap gemaakt? En wat is BC en ICd? Zijn dat de producten op de ov-chipkaart?
Roosendaal is de laatste checkin actie. Of dat een checkin of een overstap was, maakt voor de opbouw van dit scherm niet uit.
Reputatie 7
Badge +4
Bedenk dat een conducteur ook met een druk op de knop je laatstgemaakte reizen kan zien.
De laatste 10 (uit mijn hoofd) acties worden op de kaart bewaard, wat inderdaad reizen zouden kunnen zijn.
Ik gok dat dit Slidestops zijn eigen OV kaart was. En ja Henk, de laatste 10 worden opgeslagen. En de laatste 2 opwaardeeracties ook overigens.
Of het er 10 waren wist ik niet zeker, dankjewel. Acties kunnen overigens ook dingen als controle door Arriva-personeel zijn, die doen ook een schrijfactie naar de kaart.

Plus dan die 2 opwaardeeracties.
Reputatie 7
Is idd eigen kaart, anders krijg je dat verhaal vam privacy enzo weer haha
Heb nog wel aardig wat beeldmaterieel van normale kaarten, maar dat is uit de iPaq-tijd, haha 😉
Reputatie 6
Badge +1
Haaai! Bedankt voor de foto slidestops. Maar ik snap het niet helemaal. Is deze reiziger in roosendaal overgestapt? Of is ie daar voor het eerst ingecheckt? Heeft ie überhaupt een overstap gemaakt? En wat is BC en ICd? Zijn dat de producten op de ov-chipkaart?

BC Trein Vrij en ICD Toeslagvrij zijn inderdaad producten op de OV-chipkaart

Reageer