Overstap missen bij vertraging

• 1 december 2014
  • 9 reacties
  • 812 Bekeken

Afgelopen vrijdag komen wij uit Heerlen om 20.01 in Eindhoven aan de trein had drie minuten vertraging.
We lopen zeer snel naar de aansluitende trein richting Tilburg de conducteurs zien ons aankomen snellen maar sluiten voor ons neus de deuren en lachen ons uit bij vertrek.
Is hier niet iets aan te doen dat men zo asociaal werkt???

9 reacties

Belachelijk dat men u heeft uitgelachen dat kan niet de bedoeling zijn, volgens gaan de deuren dicht 30 seconden na fluitsignaal dan is het niet toegestaan op alsnog in te stappen
Hoewel het waarschijnlijk iets genuanceerder ligt dan wat ik nu opschrijf vraag ik me af wat er dan op zo'n moment door de machinist zijn hoofd gaat. De machinist weet dat:
- er altijd veel overstappers zijn in Eindhoven van de trein uit Maastricht op de trein naar Den Haag Centraal
- de trein uit het zuiden een paar minuten vertraging heeft, dat kan hij zien
- de trein naar Den Haag 2x per uur gaat en dat een gemiste overstap dus een half uur wachten betekent voor veel reizigers
- hij een vertraging van zijn trein van 2 of 3 minuten makkelijk kan goedmaken
Toch besluit de machinist dan om weg te rijden. Ik ben geen treinkenner maar in mijn ogen is dit onbegrijpelijk.

Overigens weer een mooi voorbeeld van hoe de reiziger op 1, 2 en 3 staat.
Belachelijk dat men u heeft uitgelachen dat kan niet de bedoeling zijn, volgens gaan de deuren dicht 30 seconden na fluitsignaal dan is het niet toegestaan op alsnog in te stappen
Maar hoe krijg ik dit onder de neus van de leidinggevende
het is belachelijk voor woorden dat dit regelmatig gebeurt want we hebben dit al meer meegemaakt.
Ik denk dat de makkelijkste manier is via Geld-terug-na-vertraging. Als er veel geld geclaimd wordt wordt er sneller actie ondernomen. Al hebben de moderatoren op dit forum ook nog wel vaak wat in te brengen.
Dit is mij op 18.11 Jl. In Heerhugowaard overkomen. De trein Alkmaar - Hoorn reed niet verder, wij moesten in Heerhugowaard overstappen in de trein naar Nijmegen en dan in Sloterdijk overstappen naar Hoorn. Iedereen moest uit de trein en naar het andere perron. Ik denk dat de eerste 10 het hebben gehaald, de rest mocht de trein nazwaaien. Ongelofelijk dat juist op zo'n moment de ns opeens op tijd rijdt. Reiziger bij de ns op 1?
Hallo Antoon49,

Vanwege de drukke planning op het spoor is het niet altijd mogelijk om bij een overstap op een vertraagde trein te wachten. De trein vertrekt dan op tijd om verdere vertraging op het spoor te voorkomen. Als de conducteur eenmaal het vertrekproces heeft gestart is het niet meer mogelijk om dit proces stop te zetten als er nog reizigers aankomen. Als het vertrekproces is gestart moet de trein ook vertrekken. Als je meer dan 30 min vertraging hebt opgelopen kan je wel gebruik maken van de geld terug bij vertraging regeling.

Groet,
Marjan
Onze trein was niet vertraagd. Hij reed onverwacht niet verder. En in de tijd van mobieltjes kan de dienstdoende conducteur gewaarschuwd worden. De trein op dit traject heeft zo vaak vertraging dus deze ene keer had er wel bij gekund. Ze hadden in iedereen rekening kunnen houden met de vele senioren die niet over een perron kunnen hollen. Met bagage.
Reputatie 1
Conducteur is ten allen tijde chef trein dus regelt de vertrekprocedure.
Bij een vertraging van maar 3 minuten is er met de meeste treinen de afspraak
dat de overstap gegarandeerd wordt.
Waarom dit hier niet gebeurt is totaal onduidelijk.
Neem toch aan dat de conducteurs niet bewust reizigers gaan irriteren.
Hallo Antoon49,

Vanwege de drukke planning op het spoor is het niet altijd mogelijk om bij een overstap op een vertraagde trein te wachten. De trein vertrekt dan op tijd om verdere vertraging op het spoor te voorkomen. Als de conducteur eenmaal het vertrekproces heeft gestart is het niet meer mogelijk om dit proces stop te zetten als er nog reizigers aankomen. Als het vertrekproces is gestart moet de trein ook vertrekken. Als je meer dan 30 min vertraging hebt opgelopen kan je wel gebruik maken van de geld terug bij vertraging regeling.

Groet,
Marjan

Hallo
Geld terugvragen ken ik, komt mij maar te vaak voor.
Lijkt mij sterk dat de conducteur in dit geval niet even had kunnen wachten en dan ook nog uitgelachen worden
Triest!!!:@:?

Reageer