beantwoord

Overstap op hetzelfde perron missen

• 12 maart 2019
  • 2 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 3
Vanochtend van Gouda naar Amersfoort. Trein van 7.24 reed niet, voor de zoveelste keer een defect treinstel. Trein 7.29 tot Utrecht reed wel. Helaas een te kort treinstel, dus overvol. Waarschijnlijk daardoor iets vertraagd. Vervolgens reed de overstap op hetzelfde perron (Utrecht -Groningen 7.49) letterlijk voor mijn neus weg. En die van tientallen andere reizigers. Vertrekfluit ging precies op het moment dat van de aankomende trein de deuren open gingen. En op hetzelfde perron, dus het personeel van de vertrekkende trein kon dat ook zien. Ik snap best dat je niet eindeloos op een vertraagde trein kunt wachten, maar deze 20 seconden hadden best gekund. Zeker omdat alle overstappers vertraagd waren door falen van NS zelf. Niemand was te laat van huis gegaan.

ik wil graag een forse klacht indienen tegen het personeel dat hiervoor verantwoordelijk is.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 13 maart 2019, 10:15

Hallo Arie_H en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je door een uitgevallen treinstel en een vertraging op het aansluitende treinstel je overstap hebt gemist. Ik kan me goed voorstellen dat dit een goede reden is voor een klacht tegen onze collega's. Ik heb melding gemaakt van je ervaring op 12 maart. Ik wil er wel op wijzen dat de overstap voor je reis erg kort is, zoals Sycorax ook aangeeft. Hierdoor kan er bij een kleine vertraging al een gemiste overstap ontstaan. We proberen overal een mooie overstap te creëren maar kunnen helaas niet alles op elkaar afstemmen, zeker niet op een groot station als Utrecht. Ben je ook bekend met onze regeling Geld terug bij Vertraging? Als je totale vertraging meer dan 30 minuten is kom je namelijk in aanmerking voor restitutie.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
De overstap op Utrecht is dit jaar verkort tot 2 minuten, wat bij enige vertraging van de eerste trein gelijk de overstap op het spel zet. De tweede trein is in dit geval met ruim 1 minuut vertraging vertrokken.
https://treinposities.nl/ritinfo/20190312/523
Langer wachten betekent dat ook de sprinter richting Amersfoort vertraging krijgt. Dat zorgt ervoor dat er normaal gesproken niet lang gewacht kan worden. In dit geval wist men dat de trein uit Rotterdam was uitgevallen, dat was namelijk precies dezelfde trein geweest als die richting Amersfoort vertrok. Daarom was het dus een extra belangrijke overstap die in dit geval geboden had moeten worden.
Hallo Arie_H en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je door een uitgevallen treinstel en een vertraging op het aansluitende treinstel je overstap hebt gemist. Ik kan me goed voorstellen dat dit een goede reden is voor een klacht tegen onze collega's. Ik heb melding gemaakt van je ervaring op 12 maart. Ik wil er wel op wijzen dat de overstap voor je reis erg kort is, zoals Sycorax ook aangeeft. Hierdoor kan er bij een kleine vertraging al een gemiste overstap ontstaan. We proberen overal een mooie overstap te creëren maar kunnen helaas niet alles op elkaar afstemmen, zeker niet op een groot station als Utrecht. Ben je ook bekend met onze regeling Geld terug bij Vertraging? Als je totale vertraging meer dan 30 minuten is kom je namelijk in aanmerking voor restitutie.

Reageer