beantwoord

Overstapinformatie in de trein

• 21 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Ik reis heel regelmatig met de trein van Olst naar Zwolle. Wat mij opvalt, is dat zowel in de overstapinformaie op de schermen in de trein als het omroepbericht er nooit aangegeven wordt, dat je kunt overstappen op de intercity's naar Rotterdam en Den Haag. Die vertrekken om ongeveer dezelfde tijd als alle andere treinen die wel op de schermen als ook in het omroepbericht worden vermeldt. Weet iemand wat hier de reden voor is?
icon

Beste antwoord door Thom 21 augustus 2019, 09:59

Als u uit Olst vertrekt om xx56 is er een advies via Zwolle, maar er is ook een optie via Deventer. Beide reisroutes zijn geldig. Vanuit Zwolle reizend, wordt voor Deventer wel op de Intercity naar het Westen gewezen.

Die lijn doortrekkend, zou het in Zwolle inderdaad zo moeten zijn dat het wordt omgeroepen. Het is echter op dit traject alleen vanaf Olst en Wijhe een logische route. Vanaf Wijhe is het voorgeschreven.

Dat het om kleine reizigersaantallen zou gaan, lijkt me een voor de hand liggende, maar geen juiste verklaring.

Een. geldige route vanaf Olst is echt niet alleen via Deventer mogelijk.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
@Piggybank001
Dat komt omdat het reisadvies van Olst via Deventer is naar bv Schiphol, Rotterdam of Den Haag.
Reputatie 7
Badge +4
Als u uit Olst vertrekt om xx56 is er een advies via Zwolle, maar er is ook een optie via Deventer. Beide reisroutes zijn geldig. Vanuit Zwolle reizend, wordt voor Deventer wel op de Intercity naar het Westen gewezen.

Die lijn doortrekkend, zou het in Zwolle inderdaad zo moeten zijn dat het wordt omgeroepen. Het is echter op dit traject alleen vanaf Olst en Wijhe een logische route. Vanaf Wijhe is het voorgeschreven.

Dat het om kleine reizigersaantallen zou gaan, lijkt me een voor de hand liggende, maar geen juiste verklaring.

Een. geldige route vanaf Olst is echt niet alleen via Deventer mogelijk.
Eens @Thom . Als ik in de reisplanner aangeef dat ik van Olst naar Rotterdam wil, krijg ik een advies via Deventer en een via Zwolle (die in reistijd korter en in overstaps minder is). Geen idee hoeveel reizigers vanuit de trein vanuit Olst bijvoorbeeld overstappen op de blauwnet sprinter naar Ommen/Emmen of de sprinter naar Lelystad, maar kan me erg moeilijk voorstellen dat dat er heel veel meer zijn dan het reizigersaantal richting Amersfoort-Utrecht-Rotterdam of Lelystad-Almere-Schiphol-Leiden-Den Haag.
Weet dus niet of dat het argument kan zijn.....
Badge +3
Als die intercity's vanuit Zwolle/Deventer naar Den Haag/Rotterdam via Utrecht rijden lijkt het me voldoende om alleen de overstap naar Utrecht te noemen (en dan verder...) of bedoelde je dat niet?

Reageer