beantwoord

Overstappen tijdens reis van Sittard naar Roermond.

• 5 april 2019
  • 5 reacties
  • 227 Bekeken

Beste meneer mevrouw van NS,
ik had een vraagje waar ik op moet overstappen bij van station Sittard naar station Roermond (zaterdag om 10:50 tot 11:28) kunt u ons verder helpen

6-4-2019
icon

Beste antwoord door bahnrider 5 april 2019, 19:04

Nu ben ik niet van NS, maar in dit geval hoef je niet over te stappen. Je moet wel KIEZEN of je met NS wil (IC, 4x per uur, nonstop) of met ARRIVA (stoptrein, 2x per uur). Als je met de chipkaart reist, dan moet je dus vantevoren uitzoeken welke trein je wenst te nemen en voor die inchecken. Als je ervoor of erna ook met de ARRIVA-Limburg-bus van/naar station reist, dan is het voordeliger ook die als trein te kiezen.
Op elk station hangen schermen waarop de treinen staan die het komende uur vertrekken, met welk spoor en eventueel in rood de vertraging. NS-treinen rijden veel verder door, tot Alkmaar of Enkhuizen, dat zie je dan het eerst, daaronder waar ze allemaal gaan stoppen. Die gele borden die je soms ziet, zijn vaak niet uptodate!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge
Nu ben ik niet van NS, maar in dit geval hoef je niet over te stappen. Je moet wel KIEZEN of je met NS wil (IC, 4x per uur, nonstop) of met ARRIVA (stoptrein, 2x per uur). Als je met de chipkaart reist, dan moet je dus vantevoren uitzoeken welke trein je wenst te nemen en voor die inchecken. Als je ervoor of erna ook met de ARRIVA-Limburg-bus van/naar station reist, dan is het voordeliger ook die als trein te kiezen.
Op elk station hangen schermen waarop de treinen staan die het komende uur vertrekken, met welk spoor en eventueel in rood de vertraging. NS-treinen rijden veel verder door, tot Alkmaar of Enkhuizen, dat zie je dan het eerst, daaronder waar ze allemaal gaan stoppen. Die gele borden die je soms ziet, zijn vaak niet uptodate!
Reputatie 4
U hoeft niet over te stappen. Volgens de dienstregeling rijdt er elke vijf minuten een NS-snelbus van Sittard naar Roermond (en omgekeerd). Op het station zal aangegeven zijn waar die bussen stoppen.
Ik vermoed dat lowieeeee graag wil weten waar de bussen in Sittard zullen staan. Ik verwacht dat die op het bus-plateau zullen staan, maar deze zullen met borden aangegeven zijn en wellicht lopen er ook nog medewerkers rond om u de juiste weg te wijzen.
Reputatie 7
Badge +3
In het weekend van 6 en 7 april a.s. rijden er ivm werkzaamheden snelbussen tussen Sittard en Roermond. Deze stonden in het verleden aan de achterkant van het station in Sittard, dus niet daar waar de gewone bussen hun haltes hebben.
Op het station zullen borden staan die naar de op/uitstapplaatsen verwijzen. Station Sittard heeft poortjes. Als deze gesloten zijn zal er als hier de reis vervolgd wordt eerst uitgecheckt moeten worden om door de poortjes te kunnen. Als het goed is staan er in/uitcheckpaaltjes bij de bussen. Daar moet dan weer ingecheckt worden voor de reis naar Roermond, waar je dan kunt uitchecken. Staat er geen in/uitcheckpaaltje bij de bus dan kun je gewoon instappen. Staan de poortjes open dan hoef je niets te doen als je al ingecheckt bent. Je checkt dan uit in Roermond.
Reis je met een e-ticket dan kun je de barcode gebruiken om poortjes te openen. Je kunt met een e-ticket niet in/uitchecken.
Hallo lowieeeee en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat een aantal andere leden van de community al een goede reactie hebben gegeven op je vraag. Kun je hiermee uit de voeten?

Reageer