Overvolle en uitpuilende vuilnisbakken in trein

Waarom slaagt de NS er niet in om een nette trein aan te bieden? Ook nu weer een ranzige trein met overvolle uitpuilende vuilnisbakken. Zoiets zou je je reizigers toch niet aandurven bieden..

17 reacties

Flesje in de tas. Lekker drinken. Leeg. Terug in de tas. ..
Badge +3
Het is wel opvallend dat sinds NS de grote stations heeft volgeplempt met vreettentjes (en ook verwachten dat je daar eten en drinken koopt om mee te nemen in de trein), de prullenbakken in de treinen niet groter zijn geworden.
Reputatie 4
Waarom niet wat grotere prullenbakken op de balkons zoals in Duitsland?
Reputatie 4
In de nieuwe sprinters (niet helemaal zeker of het de zwitserse, de spaanse of beide sets van sprinters betreft) zullen alle prullenbakken bij de stoelen verdwijnen waarvoor alleen op het balkon er een (wat grotere) prullenbak voor terugkomt.
Reputatie 4
Dat bedoelde ik dus. Ook veel makkelijker met schoonmaken.
Voor zover bij mij bekend geldt het voor zowel de Flirts (Zwitserland) en de SNG (Spanje). Deze bakken zullen ook afvalscheiding mogelijk moeten gaan maken.
maar wat moet je dan gaan doen met het vuil als je op je plek zit in de trein als er geen vuilbakken meer zijn bij de stoelen en alleen op de balkons dan ben ik bang dat de trein nog smeriger gaat worden omdat mensen geen zin hebben om naar het balkon te lopen en dan hun afval maar op de grond gooien of op de tafeltjes laten staan en dan heb je je doel niet bereikt maar juist verergerd.
Reputatie 7
Badge +3
In Duitsland gebeurt dat ook niet.
Je eigen rotzooi weggooien is toch niet zo lastig? Je neemt het mee in de trein, dus flikker het lekker weg in een vuilnisbak buiten de trein.
Reputatie 7
Badge +3
Sommige mensen zijn zelfs te lui om het in de vuilnisbak bij de stoelen te gooien. Gisterochtend nog kwam ik op Den Haag Centraal een sprinter in en daar stond gewoon bij het vier-zitje waar ik ging zitten een lege koffiebeker op het tafeltje. Is het nou echt te veel moeite om zoiets even in de bak onder het tafeltje weg te gooien? De vuilnisbak was verder nog leeg, dus de vervuiler had niet eens de smoes dat de bak vol zat.
Reputatie 2
Het valt me op dat de schoonmakers die door de weeks op (in ieder geval) station Enkhuizen en Dordrecht (en waarschijnlijk een aantal andere keerpunt stations ook) de treinen schoonmaken dat alleen tijdens kantooruren doen. Na de middag spits en in het weekend worden daar de vuilnisbakken en andere troep niet meer opgehaald in de treinen tijdens het keren langs het perron. Ik heb gehoord dat het door bezuinigingen bij NS komt dat er minder word schoongemaakt in de daluren. Als je dus om 18u een bakje patat laat liggen op het tafeltje in Enkhuizen, blijft ie daar in principe liggen totdat het treinstel 's nachts wordt schoongemaakt en rijdt ie nog 3x op en neer naar Amersfoort daarmee....
Wat mij opvalt is dat reizigers die prullenbak nog verder proberen te vullen.....
Reputatie 3
Het valt me op dat de schoonmakers die door de weeks op (in ieder geval) station Enkhuizen en Dordrecht (en waarschijnlijk een aantal andere keerpunt stations ook) de treinen schoonmaken dat alleen tijdens kantooruren doen. Na de middag spits en in het weekend worden daar de vuilnisbakken en andere troep niet meer opgehaald in de treinen tijdens het keren langs het perron. Ik heb gehoord dat het door bezuinigingen bij NS komt dat er minder word schoongemaakt in de daluren. Als je dus om 18u een bakje patat laat liggen op het tafeltje in Enkhuizen, blijft ie daar in principe liggen totdat het treinstel 's nachts wordt schoongemaakt en rijdt ie nog 3x op en neer naar Amersfoort daarmee....

Op doordeweekse avonden stopt de keerpuntreiniging, afhankelijk van de locatie, tussen 20:00 uur 21:00 uur. Het personeel dat de keerpuntreiniging doet, wordt dan ingezet voor MVD, de intensievere reiniging. Dat personeel reinigt dan de treinen die einde dienstregeling lopen. De treinen die niet meer op het keerpunt worden gereinigd, beginnen vaak aan hun laatste rit of worden elders gereinigd.
Reputatie 6
Badge
Het probleem / de oorzaak zit 'm toch vooral bij de reiziger zelf. NS kan geen containers in een trein plaatsen, zodat iedereen zijn afval kwijt kan. Vaak gooi ik afval op het station weg, na aankomst. Op die manier heb je praktisch geen prullenbakken in de trein meer nodig.
Bedankt voor je nuttige toevoeging Raymond. Dat doe ik ook vaak; met name op de grote(re) stations worden de prullenbakken goed bijgehouden. Er kwamen ook vaak klachten binnen over de positionering van prullenbakjes, er zijn al wat weggehaald omdat ze voor rode knieën zorgden.
ik zelf bewaar altijd mijn afval en gooi het op een station weg waar de trein lang genoeg stil staat of waar ik moet overstappen want ik vind het niet prettig als het vuil eerst een paar keer op en neer gaat alvorens op geruimd te worden dan gooi ik het toch liever op het station weg
Het zou al veel ruimte schelen als er bekerkokers worden geplaatst want de enorme bekers die op het station (sic!) worden verkocht, passen in vrijwel geen afvalbakje.

Reageer