Overvolle trein

Het is voor het eerst dat ik echt boos ben omdat ik in een overvolle trein van den haag centraal naar leiden centraal moest rijden om 18:03 uur! Ik heb moeten staan in de trein terwijl ik voor een stoel betaal ! Wij stonden gewoon tegen elkaar om niet je evenwicht te verliezen. Ik wil gewoon mijn rit terug betaald

13 reacties

Badge +3
Begrijpelijk dat je boos bent, Jan.

Je kunt het antwoord van NS afwachten, maar ik kan het je ook wel geven. Je betaalt namelijk niet voor een zitplaats, maar een vervoersbewijs.

Een zitplaats is niet gegarandeerd, en alleen bij onvoorziene vertraging (30 minuten of meer, bij IC Direct 15 minuten) heb je recht op geld terug.
Dank je wel Robert B,
Dan hoef ik ook niet meer te reageren bij NS !
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb moeten staan in de trein terwijl ik voor een stoel betaal
Hoe vervelend ook, U betaalt voor vervoer en niet voor een zitplaats.
Dat is wettelijk zo geregeld.
Dank je wel Tamzin,
Maar de trein is anders een heel stuk langer, ik vind het niet erg om een kwartiertje te staan ! Maar wel als ze kleine treintjes sturen, dan kan ik beter met de Lego trein gaan ??
http://www.ns.nl/reisplanner/#/?aankomst=Leiden%20Centraal&aankomsttype=treinstation&tijd=2017-07-03T18:00&type=vertrek&vertrek=Den%20Haag&vertrektype=treinstation
Reputatie 7
Badge +3
Je had misschien beter de sprinter kunnen nemen, tenzij je op Leiden nog een overstap moest hebben. Eén ICM4 is inderdaad belachelijk kort voor de IC Leeuwarden. De sprinter naar Amsterdam met SLT10 had dan een stuk comfortabeler geweest, die heeft om die tijd normaal gesproken nog voldoende zitplaatsen.

Nog maar een standaard antwoord van NS, heb je de druktemelder ingevuld?
Ja ik had inderdaad beter de sprinter moeten nemen, in leiden moest ik overstappen naar Hoofddorp ! Maar in iedergeval bedankt voor de informatie ?
Reputatie 5
Badge
Vanmiddag is er tussen Zwolle en Meppel een persoon aangereden. De treinenloop van en naar Noord-Nederland is daardoor ontregeld, waardoor het verkeerde materieel op de verkeerde plek terecht is gekomen. Een deel van het materieel dat bestemd was voor de avondspits stond als het ware 'opgesloten' ten noorden van de ongevalslocatie. Uw intercity naar Leeuwarden had uit 6 dubbeldeks rijtuigen moeten bestaan, maar dit is door de verstoring een enkeldeks trein van 4 rijtuigen geworden. Gegeven de omstandigheden was dit het maximaal haalbare. Gelukkig heeft er in ieder geval een trein gereden. Verstoringen komen nu eenmaal voor. Op de weg kun je ook in de file terechtkomen.
Reputatie 7
Uw intercity naar Leeuwarden had uit 6 dubbeldeks rijtuigen moeten bestaan, maar dit is door de verstoring een enkeldeks trein van 4 rijtuigen geworden. Gegeven de omstandigheden was dit het maximaal haalbare.

Ja, en wat nu zo prettig zou zijn is dat de conducteur op die zeer korte trein zo'n verklaring dan ook even omroept. Dan hebben mensen al snel meer begrip. Het voorkomt gemopper en geklaag.
Bedankt voor je toelichting Sneltram! En ik ben het ook weer eens met Rene, een stukje informatievoorziening had hier zeker geholpen.
Hopelijk was dit een incident Jan, en heb je de volgende keer weer een zitplek.
Reputatie 3
Uw intercity naar Leeuwarden had uit 6 dubbeldeks rijtuigen moeten bestaan, maar dit is door de verstoring een enkeldeks trein van 4 rijtuigen geworden. Gegeven de omstandigheden was dit het maximaal haalbare.

Ja, en wat nu zo prettig zou zijn is dat de conducteur op die zeer korte trein zo'n verklaring dan ook even omroept. Dan hebben mensen al snel meer begrip. Het voorkomt gemopper en geklaag.

Met dat laatste ben ik het helemaal met je eens, probleem is alleen dat je als conducteur zijnde helaas ook niet altijd alles weet. Als je bijvoorbeeld pas net in dienst komt is de kans redelijk aanwezig dat je niet op de hoogte bent van het feit dat er eerder op de dag een calamiteit is geweest. Soms kan je proberen de bijsturing te pakken te krijgen om het hoe en waarom te achterhalen, maar als er een calamiteit is (geweest) dan krijg je ze regelmatig al niet meer te pakken, dus dan is het ook voor ons gissen naar het waarom. Enige wat ik in een dergelijk geval dan zal doen is een algemene oproep plaatsen waarbij ik in ieder geval laat weten dat het je is opgevallen, of mensen rekening willen houden met oudere mensen en mensen die slecht ter been zijn, geen tassen of andere bagage willen plaatsen op lege stoelen, etc.
Ik vind juist dat je niet alles moet afwentelen op anderen (het NS-personeel in dit geval). Waar zijn het eigen initiatief en fatsoen gebleven? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je ouderen, mensen slecht ter been, zwangeren etc. een zitplaats aanbiedt. Ook als de trein niet stampvol zit.

Het geeft een goed gevoel als je in een drukke trein een zitplaats weet te bemachtigen. Maar het voelt nog veel beter als je iemand een zitplaats gunt die dat harder nodig heeft 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik vind juist dat je niet alles moet afwentelen op anderen (het NS-personeel in dit geval). Waar zijn het eigen initiatief en fatsoen gebleven? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je ouderen, mensen slecht ter been, zwangeren etc. een zitplaats aanbiedt. Ook als de trein niet stampvol zit.

Het geeft een goed gevoel als je in een drukke trein een zitplaats weet te bemachtigen. Maar het voelt nog veel beter als je iemand een zitplaats gunt die dat harder nodig heeft :)

Mee eens.

Reageer