beantwoord

pasjes in de trein laten liggen

  • 5 June 2023
  • 11 reacties
  • 185 Bekeken

Pasjes in de trein naar Schiphol laten liggen uitgestapt in zuid. Gebeld met NS en het was gevonden en de conducteur heeft de vinder gevraagd om t af te geven op Schiphol. 
 

overal gezocht en gevraagd nergens gevonden 

met NS gebeld en als verloren geregistreerd 

wat nu? Waar kan iemand het hebben achtergelaten? Ideeen? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 June 2023, 20:07

Bekijk origineel

11 reacties

Goedenavond Student 123 en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat je jouw pasjes bent verloren. Ik snap alleen niet zo goed wat nu de huidige status is.

Als je met de NS hebt gebeld en er verteld kon worden dat het gevonden was, dan zou het in de meeste gevallen gevonden moeten zijn door treinpersoneel, die het dan zelf afgeeft. Ik snap dus niet zo goed dat de conducteur aan de vinder heeft gevraagd om het af te geven.

Of is het een geval waarbij er tijdens het telefoongesprek contact heeft plaatsgevonden met de conducteur, waarbij de conducteur aangaf eerder een reiziger te hebben gesproken die iets had gevonden, met het advies om dat af te geven?

Dat laatste. Terwijl ik contact had met NS werd verteld dat de conducteur aan de vinder heeft gevraagd om t af te geven op Schiphol.

Ah, duidelijk. Ik weet niet wanneer het heeft plaatsgevonden, dus misschien is het simpelweg nog niet verwerkt als gevonden voorwerp. Maar gezien de situatie vrees ik dat er ook een kans bestaat dat de vinder het nooit heeft ingeleverd. Ik vind het lastig om je een goed advies hierover te geven, maar het kan verstandig zijn om van dat laatste uit te gaan en de passen zo spoedig mogelijk te blokkeren en vervangen.

Wat mij verbaast is dat het niet is aangenomen door de Hc en zelf is ingeleverd, aangezien er wel een melding van is gemaakt zou dat gebruikelijk zijn. Dan was er een vindnummer aangekoppeld.

Al is het wel zo dat bepaalde pasjes niet meer terug naar de eigenaar gaan als de NS ze afhandeld, weet niet meer exact hoe het zat.

Badge +3

Losse passen worden toch helemaal niet geregistreerd maar vernietigd of opgestuurd naar de betreffende instanties? Als het gaat om bijv. een id of rijbewijs of ov-chipkaart in een portemonnee dan kan je geluk hebben.

Klopt, veel losse pasjes vallen voor zover ik weet onder de wetgeving van identificatie, of iets in die richting. Wat inhoud: rechtstreeks terug naar de producent die het vernietigt.

Als ze in een een pashouder of portemonnee zitten waarbij niet meteen duidelijk is om wat voor een pasjes het gaat, dan mag het nog wel als verloren voorwerp worden behandeld.

Klopt, veel losse pasjes vallen voor zover ik weet onder de wetgeving van identificatie, of iets in die richting. Wat inhoud: rechtstreeks terug naar de producent die het vernietigt.

Als ze in een een pashouder of portemonnee zitten waarbij niet meteen duidelijk is om wat voor een pasjes het gaat, dan mag het nog wel als verloren voorwerp worden behandeld.

Er zijn hier toch echt topics geweest waarbij die pasjes ook verwijderd zijn uit een portemonnee.

Dank jullie wel. Ik wacht het af en anders alle pasjes opnieuw aanvragen. Nu geblokkeerd behalve ov chipkaart want die kan je niet deblokkeren. Is een studentenpas dus hopelijk snel gevonden. 
 

Op station zuid nagevraagd en die gaan morgen GBV loket langs als het daar is ingeleverd en bellen mij. 

Reputatie 7
Badge +3

Nu geblokkeerd behalve ov chipkaart want die kan je niet deblokkeren.

 

Nee, maar er kan wel misbruik van gemaakt worden. Los van reizen, kunnen er OV-fietsen mee gehuurd (gejat) worden en kun jij vervolgens voor de kosten van € 350 per fiets opdraaien.

Dank voor tip om ook ov chipkaart te blokkeren. Ga ik doen 

Dank voor tip om ook ov chipkaart te blokkeren. Ga ik doen 

En meteen een nieuwe aanvragen want dat duurt ook even natuurlijk.

Reageer