beantwoord

Personeel icd

Al vaker hebben ik en andere reizigers geklaagd over het feit dat NS personeel de stilte coupe hokjes in de intercity direct bezet houden en vervolgens ook nog luidruchtige gesprekken gaan zitten voeren. Zelfs nu weer in een drukke trein net na de spits is het weer zover. (Trein van 9:24 vanuit Rotterdam naar Amsterdam). Dit gebeurd nog Steeds dagelijks en ik voel mij totaal niet serieus genomen. Personeel hoort het goede voorbeeld te geven en dan te bedenken dat je ook nog toeslag moet betalen voor deze trein...
icon

Beste antwoord door Miriam NS 11 augustus 2016, 11:56

Ik heb inmiddels ook nog een terugkoppeling mogen ontvangen. Jullie meldingen zijn opgepakt. Er zal contact worden gelegd met de betreffende medewerkers en leidinggevenden. Ik hoop dat jullie spoedig verbetering merken en dat zulke situaties niet meer zullen voorkomen.
Bekijk origineel

25 reacties

Zelf heb ik weinig met de ICd te maken, maar ik ben het er mee eens dat collega's het goede voorbeeld horen te geven.
Natuurlijk is er ook personeel dat wél zijn werk naar behoren uitvoert. Laatst werd er bijvoorbeeld gecontroleerd tussen Schiphol en Amsterdam CS. Ik heb nog nooit zoveel UvB's uitgeschreven zien worden in één coupé. Alhoewel, ik weet niet of het mogelijk is om een UvB uit te schrijven aan toeristen. Maar in ieder geval zaten er veel toeristen in de trein die met z'n vieren één niet ingecheckte ov-chipkaart hadden.
Ook had ik een keer controle tussen Breda en Rotterdam CS waar de conductrices aan iedereen vroegen waar ze naartoe moesten voor de toeslag.
Er is dus ook voldoende personeel dat wel goed werkt en dat mag ook een keer gemeld worden.
Reputatie 7
Alhoewel, ik weet niet of het mogelijk is om een UvB uit te schrijven aan toeristen.

Ze komen allemaal met een geldig paspoort of identiteitsbewijs van Schiphol af, dus ook naar het buitenland, komen de UVB's keurig netjes op de mat vallen.

On topic, ik deel de mening van Loes, personeel(collega's dus) hebben een voorbeeldfunctie.
Hallo Reiziger234, ik ga dit verder voor je uitzoeken. Weet je misschien nog het treinstelnummer waar dit personeel zat? Zoals Loes ook aangeeft is het van belang dat het goede voorbeeld wordt gegeven. Mocht je dit weer meemaken dan wil ik je adviseren dit aan ons door te geven. Wij kunnen dan contact opnemen met een afdeling en hier een melding van maken.
Reputatie 4
Ik heb nog nooit zoveel UvB's uitgeschreven zien worden in één coupé. Alhoewel, ik weet niet of het mogelijk is om een UvB uit te schrijven aan toeristen.
Het is me ook een raadsel waarom er op Schiphol geen poortjes zijn.
Reputatie 7
Volgens de NOS vanwege grote verbouwingen : http://nos.nl/artikel/2033413-gaan-de-poortjes-op-mijn-station-ook-dicht.html
Reputatie 6
@Reiziger234: heb je de conducteurs hier ook op aangesproken, en eventueel om hun legitimatie gevraagd?

@ik Spoor: ik denk omdat Schiphol dat waarschijnlijk nog niet ziet zitten. De poortjes zouden dan boven moeten komen te staan, en dat gebied is dan weer van Schiphol zelf en niet van NS of ProRail. Wellicht gaan ze dit doen na de verbouwing, maar dat zal ongetwijfeld nog even duren.
Reputatie 4
@treinspotter, het is natuurlijk dan ook maar de vraag of ze betaald worden
Badge +3
Hallo Reiziger234, ik ga dit verder voor je uitzoeken. Weet je misschien nog het treinstelnummer waar dit personeel zat? .

Treinstelnummer? ICd? De trein van 09.24 uur is voldoende informatie.
Bedankt @Slidestops

@volvo8700
Ik denk bijna niks 😉
Ik heb geen bericht meer ontvangen van Reiziger234. Wanneer dit weer voorkomt hoor ik het graag en zal ik dit melden.
@Miriam
Gisteren, zaterdag 30 juli, in de IC Direct met vertrektijd 7:54 vanuit Rotterdam CS naar Amsterdam.
Bedankt Treinspotter123, ik neem morgen direct contact op met de afdeling die hierover gaat. Dank voor je bericht.
Gisteren had ik er ook last van in de 1e klas in de ICd van Breda naar Amsterdam C. met vertrektijd 07:27. (En de mannelijke conducteur deed ook niet al te vriendelijk, maar dat hier even daargelaten.) Omdat het dus vroeg was, ben ik maar even doorgelopen naar de andere 1e klas-bak want die hokjes zijn niet echt geluiddicht. Ik twijfelde nog om er iets van te gaan zeggen maar ik heb maar gelaten om geen verdere irritaties op te wekken.
Bedankt voor dit bericht wessel1234. Ook deze ga ik nog even doorzetten. Je kunt dit soort situaties altijd aan ons doorgeven. Excuses voor het ongemak wat dit heeft veroorzaakt.
@wessel1234
Was dit ook zaterdag 30 juli? Als dat zo was, hadden we dezelfde trein en dus dezelfde conducteurs.
Bedankt voor dit bericht wessel1234. Ook deze ga ik nog even doorzetten. Je kunt dit soort situaties altijd aan ons doorgeven. Excuses voor het ongemak wat dit heeft veroorzaakt.

Graag gedaan. Het heeft geen tot weinig overlast veroorzaakt, maar ik hoop dat dit intern, zoals je aangeeft, aangekaart wordt.

@wessel1234
Was dit ook zaterdag 30 juli? Als dat zo was, hadden we dezelfde trein en dus dezelfde conducteurs.

Nee dit was de 31e.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zit nagenoeg wekelijks in de Benelux en daar precies hetzelfde. Gezellig in de eerste klas coupe en in de coupe er naast zijn de gesprekken hoorbaar. Stilte? Nou, niet echt.

De controle in de trein is echter stipt.
@Thom
De controle is het verschil tussen de IC Brussel en de IC Direct. In de IC Brussel heb ik ook altijd controle gehad. In de IC Direct minder dan de helft van de gevallen, ook als het hele traject Breda-Amsterdam wordt afgelegd.
Ik heb inmiddels ook nog een terugkoppeling mogen ontvangen. Jullie meldingen zijn opgepakt. Er zal contact worden gelegd met de betreffende medewerkers en leidinggevenden. Ik hoop dat jullie spoedig verbetering merken en dat zulke situaties niet meer zullen voorkomen.
Bedankt voor het doorgeven Miriam!
Bedankt voor de terugkoppeling, ik merk zeker verbetering. Helaas nu weer in de icd van 10:39 van Rotterdam naar Breda hebben ze weer een hokje op slot gedaan en zitten nu weer luidruchtige gesprekken te voeren
Mooi om te vernemen dat je verbetering ziet Reiziger234. Ik zal een melding maken van vandaag zodat dit ook besproken kan worden. Weet je ook nog om hoeveel personeel het ging?
Bedankt voor je reactie. Ze waren met z'n tweeën
Bedankt Reiziger234.

Reageer