beantwoord

Plaatsen met prioriteit voor fietsen

  • 16 June 2022
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

(er is al een topic over maar dat is inmiddels vijf jaar oud en ik vraag me af hoe de regels nu zijn)

Ik lees hier onder punt 5 dat “Wanneer deze plek er niet is of als er geen plek beschikbaar is, omdat deze plek bijvoorbeeld is ingenomen door medereizigers, dan mag je fiets niet mee“

Mijn ervaring is dat er vrijwel altijd al iemand zit. Betekent dit nu ook dat je dus vrijwel geen enkele kans meer hebt om met je fiets in de trein te gaan? Of mag je nog steeds, net als vroeger, mensen verzoeken om elders te gaan zitten (mits daar plaats is uiteraard, ik heb het hier expliciet niet over de situatie dat er sprake is van een overvolle trein)?

Maakt het nog wat uit of je je plek reserveert? Geeft dat je op een of andere manier ‘meer rechten’ om alsnog je fiets op de fietsplek te zetten?

icon

Beste antwoord door Robert B 16 June 2022, 18:13

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Maakt het nog wat uit of je je plek reserveert? Geeft dat je op een of andere manier ‘meer rechten’ om alsnog je fiets op de fietsplek te zetten?

Welkom bij de NS Community!

Vaak zit er boven die plaatsen een sticker met een fiets er op. Reserveren kan al een tijdlang niet meer.

Reputatie 7
Badge +2

Op die stickers staat trouwens ook "Voorrang / Priority" naast de fiets, dat suggereert wel dat je mensen die daar zitten kunt verzoeken ergens anders plaats te nemen.

Reageer