beantwoord

Plakkerige vloer

Reputatie 3
De bovenverdieping van treinstel 7645, nu onderdeel van de IC Zwolle-Roosendaal heeft een flink plakkerige vloer. Vermoedelijk dat er bepaald drinken, zoals frisdrank, over heen is gegaan. Alle reizigers zijn bij het lopen en verplaatsen voeten te horen ?
icon

Beste antwoord door Sander NS 19 juli 2017, 10:49

Als je je als spiderman voelt als je door de trein loopt gaat er toch echt iets mis!

Zoals Coryza al heeft aangegeven kan je ons altijd via de klantenservice een bericht sturen bij vervuiling van treinstellen. De schoonmaak wordt verzorgd door Hagorailservices en je kunt hen ook direct een bericht sturen met de details via Twitter zodat dit snel opgepakt kan worden.
Bekijk origineel

19 reacties

Het is tegenwoordig in elke trein vies, vraag me af of er nog schoongemaakt wordt☹️
Reputatie 3
Idd veel treinen zijn vies, zelfs in de vroege ochtend.
Reputatie 2
Hi Elsie,

Zodra je het ziet stuur een berichtje op twitter naar @hagorailservice - vermeld het trein-stel nummer en ze gaan zo snel als de dienstregeling toe laat tot actie!
Reputatie 7
Badge
Het zou fijn zijn als er niet steeds met drinken over de vloer word gemorst door bepaalde figuren.
Inderdaad zeg. Laatst kwam ik nog resten patat tegen en (inmiddels) lege bekertjes rollend over de vloer. Wat een varkens. Wat mij betreft wordt eten/drinken in de trein verboden. Kunnen die prullenbakjes ook weg.
Als je je als spiderman voelt als je door de trein loopt gaat er toch echt iets mis!

Zoals Coryza al heeft aangegeven kan je ons altijd via de klantenservice een bericht sturen bij vervuiling van treinstellen. De schoonmaak wordt verzorgd door Hagorailservices en je kunt hen ook direct een bericht sturen met de details via Twitter zodat dit snel opgepakt kan worden.
Reputatie 3
De prullenbakjes zitten ook snel vol.
Ik vind het nietmijn verantwoordelijkheid om van alles en nog wat door te moeten geven, als bedrijf zou je toch zelf je controles moeten uitvoeren en dit niet overlaten aan willekeurige bezoekers. Lekker makkelijk . Als de Hema smerig is hoef ik dit toch ook niet zelf te melden bij het schoonmaakbedrijf . Kom op NS neem je bedrijfsverantwoordelijkheid!
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt me dat de conducteur dat ook wel kan doorgeven. Of loopt die nooit door de trein????
Reputatie 6
Badge
Het zou fijn zijn als er niet steeds met drinken over de vloer word gemorst door bepaalde figuren.
Ja, daarom al het drinken verbieden!! ;)

Even serieus: Hoe wil je dat tegen gaan? Iemand kan toch per ongeluk een flesje/blikje omstoten?
Zo had ik een tijdje geleden een blikje bier op mijn tafeltje staan. Niks aan de hand... totdat de trein een snelremming maakte. BAM! Biertje over de grond en over de stoel.

De stoel heb ik zelf even schoongemaakt, maar heb netjes via Twitter een reiniging aangevraagd vanwege een plakkerige vloer. Die zou bij het keerpunt dan gereinigd worden, is mij verteld. :)

Ik vind het nietmijn verantwoordelijkheid om van alles en nog wat door te moeten geven, als bedrijf zou je toch zelf je controles moeten uitvoeren en dit niet overlaten aan willekeurige bezoekers. Lekker makkelijk . Als de Hema smerig is hoef ik dit toch ook niet zelf te melden bij het schoonmaakbedrijf . Kom op NS neem je bedrijfsverantwoordelijkheid!
NS besteed het uit, en de HEMA heeft hun eigen personeel daar voor.
Als ik een lekkend pak melk in de koeling zie op de vers-afdeling meld ik dat gewoon.
Misschien is dat niet jouw mentaliteit, maar blijkbaar verwacht je dat er constant mensen alles controleren terwijl die wel betere taken te doen hebben.

Het lijkt me dat de conducteur dat ook wel kan doorgeven. Of loopt die nooit door de trein????
Een klevende vloer kan hij/zij zeker doorgeven. Maar aan hem/haar of die actie wilt ondernemen. Het is geen direct gevaar.
Reputatie 6
Badge
- dubbel -
Reputatie 7
Badge +3
@Aar
Het schoonmaken bij de Hema is ook uitbesteed.
Reputatie 6
Badge
@Aar
Het schoonmaken bij de Hema is ook uitbesteed.

Algehele schoonmaak lijkt me, niet een spoedschoonmaak als iemand een flesje nagellak omgooit over de vloer. Daar doel ik op.
Ik heb t niet over een incidentje maar een overall vieze trein die ik dagelijks mee maak, ook vroeg in de ochtend. Als bedrijf regel je dat je schoonmaak goed wordt onderhouden lijkt me en mag je niet van individuele reizigers verwachten dat zij elke keer neldingen moeten doen. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd.
Schoonmaak in het bedrijf waar ik voor werk wordt ook gewoon gecheckt op resultaat. Dit heeft niets met mijn mentaliteit van doen overigens.
Badge +3
De prullenbakjes zitten ook snel vol.
Tja, laatst nog in een SLT een paar buitenlandse meisjes (studentes?) die wat in een prullenbakje wilden doen en het ding naar voren trokken... met als gevolg de hele inhoud over de vloer en rollende bekertjes en flesjes.

Ze schaamden zich rot, dus heb ze maar vriendelijk toegelachen en "don't worry" gezegd, en een melding 'ongelukje' via Twitter @HagoRailService gedaan.

Werd bedankt voor het doorgeven. Maar ja, als je in de ochtend volle prullenbakken en kranten tegen komt van een halve week geleden roept het toch twijfels op.
Reputatie 7
Badge
Inderdaad zeg. Laatst kwam ik nog resten patat tegen en (inmiddels) lege bekertjes rollend over de vloer. Wat een varkens. Wat mij betreft wordt eten/drinken in de trein verboden. Kunnen die prullenbakjes ook weg.

Zo is dat. 🙂 Eten en drinken zou in de trein verboden moeten worden. Dan word het meteen een stuk schoner in de trein.
Reputatie 7
Badge

Ja, daarom al het drinken verbieden!! ;)

Even serieus: Hoe wil je dat tegen gaan? Iemand kan toch per ongeluk een flesje/blikje omstoten?
Zo had ik een tijdje geleden een blikje bier op mijn tafeltje staan. Niks aan de hand... totdat de trein een snelremming maakte. BAM! Biertje over de grond en over de stoel.

De stoel heb ik zelf even schoongemaakt, maar heb netjes via Twitter een reiniging aangevraagd vanwege een plakkerige vloer. Die zou bij het keerpunt dan gereinigd worden, is mij verteld. :)

Ja maar ik vind wel dat het verboden zou moeten worden, en ik vind dat omdat er ook wel degelijk mensen tussen zitten die wel expres hun bier morsen (dronken). En wat denk je van al die etensresten, dat word ook maar gewoon overal neergegooid.
Reputatie 7
Badge
Ik heb t niet over een incidentje maar een overall vieze trein die ik dagelijks mee maak, ook vroeg in de ochtend. Als bedrijf regel je dat je schoonmaak goed wordt onderhouden lijkt me en mag je niet van individuele reizigers verwachten dat zij elke keer neldingen moeten doen. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd.

Ja maar jij zegt net zelf dat je een schonere trein wilt toch? Is het dan zo veel moeite om daar even een melding van te maken ofzo?

Reageer