beantwoord

Powerbank omwisselen bij railcatering

Hallo allemaal,

Ik heb begrepen dat je zo'n houten powerbank bij de railcatering kunt kopen en die vervolgens ook om kunt wisselen tegen een volle als die van jou leeg is. Ik vroeg me af hoe dit precies werkt?

Is er vaak iemand van de railcatering in de buurt om het om te wisselen en kun je dit onbeperkt en gratis doen? Gebruiken jullie het omwisselen vaak of zou je adviseren een andere powerbank te kopen?

Dank voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 20 juni 2016, 15:54

Je krijgt voor een lege powerbank een volle terug. Ik kan echter niet toezeggen dat op jouw traject altijd railcatering aanwezig is. Het is een leuke toevoeging aan het assortiment van railcatering, maar wil je niet in spanning (en zonder spanning...) komen te zitten dan adviseer ik je zelf een powerbank aan te schaffen. Wellicht zijn er forumgebruikers met goede tips.
Bekijk origineel

13 reacties

Bij een railcateraar kun je idd je powerbank ruilen voor een nieuwe. Dit kan onbeperkt.
Badge +3
Ik zou er niet op rekenen dat je een volle powerbank krijgt bij aankoop of omruilen in de trein (als ze al langs komen). Daar zijn de nodige horror-verhalen over.

En ja, natuurlijk kan je een in de trein gekochte powerbank (ik meen 2500 mAh capaciteit of zo) ook thuis opladen en gebruiken zolang je wilt.

Maar bij de Action e.d. (en natuurlijk bij elektronica winkels) hebben ze betere -meer capaciteit- dingen voor hetzelfde (en vaak veel minder) geld.

Daar kan je in ieder geval altijd terecht voor geld terug als hij niet aan je verwachtingen voldoet (bewaar je aankoopbewijs dus de kassabon, en soms zit er een garantieformuliertje bij, vul dat in en ook bewaren dus).

En heb je toevallig een laptop bij je? Dan steek daar (in een USB/FireWire poort) je telefoon in en hij wordt ook opgeladen (laptop dicht met scherm uit maar niet in slaapstand).
"Wanneer je zelf een powerbank wil aanschaffen kun je ook eens een willekeurige elektronicazaak binnenwandelen" volgens Klaas-Jan NS maar je kunt er ook eentje kopen online zoals bij ###

#reactie aangepast door moderator in verband met een commerciële link. Het plaatsen van een commerciële link is niet toegestaan. Zie onze huisregels#
Reputatie 7
Het enige praktische antwoord wat ik kan geven is toch even afwachten of even langs hun afgifte punt lopen. Op een aantal stations hebben ze een soort winkeltje, zoals in Zwolle. Misschien kom je iemand op het station tegen van railcatering 🙂
Enkele weken geleden heb ik in de trein bij de medewerker van railcatering een powerbank gekocht, die het helaas niet deed. Ook thuis opladen lukt niet: het lampje blijft rood, hoe lang hij ook met het stroomnet verbonden is. Waar kan ik deze powerbank omwisselen? Inmiddels heb ik enkele keren op de aangegeven trajecten gereisd maar zonder een medewerker te treffen. Ik kan toch moeilijk het hele land door blijven reizen tot ik uiteindelijk iemand tegenkom. Contact via de site van railcatering leidt tot een eindeloos kastje-muur-spel: ik word doorverbonden met de klantenservice van NS, die mij weer terugverwijst en vice versa.
Reputatie 2
Ik heb er nooit gebruik van gemaakt. In veel intercity's (ICMm, ICRm, IC Brussel, IC Berlijn en Spurt kun je met je kabeltje opladen in stopcontacten boven je hoofd (IC Berlijn onder je stoel en Spurt onder het tafeltje bij het raam). Dus powerbanks heb je niet no nodig. Alleen sprinters hebben geen stroom.
@ Slidestops Bedankt voor het geven van dit nuttige overzicht!

Zijn je vragen zo voldoende beantwoord avandes1? Wanneer je zelf een powerbank wil aanschaffen kun je ook eens een willekeurige elektronicazaak binnenwandelen.
Reputatie 4
Mooi lijstje (y)
Als aanvulling hierop, de catering in de ICE en IC Amsterdam- Berlijn wordt gedaan door DB Fernverkehr en heeft geen powerbanks, maar wel een veel uitgebreider assortiment aan etenswaren.
Reputatie 7
Ik heb zelf zo'n powerbank. Je kunt er ongeveer 2x een telefoon mee opladen. Alleen in de brede randstad kom je in intercity's railcatering tegen en op de Intercity Brussel. (Misschien kan iemand bij NS de precieze trajecten met railcatering publiceren)
Het wisselen gaat meestal goed, alleen heeft niet iedereen voldoende voorraad mee.(Beginnersfoutjes

Railcatering is te vinden op de volgende trajecten:

NS Reizigers
Utrecht - 's-Hertogenbosch - Eindhoven (treinserie 800)
Utrecht - Veenendaal-De Klomp/Ede-Wageningen/Arnhem (treinserie 3000)
Utrecht - Zwolle (treinserie 500 / 12500)
Zwolle - Almere Centrum (treinserie 700 / 12700)
Zwolle - Deventer (serie 3600)
Deventer - Apeldoorn - Amersfoort - Utrecht (serie 1600+11700 / 1700)
Rotterdam - Roosendaal (serie 2600)
Rotterdam - Breda (serie 1900)

NS International
Rotterdam - Schiphol (serie 900, Intercity direct)
Rotterdam - Antwerpen-Centraal (serie 9200, Beneluxtrein)

Bij verstoringen in de treindienst wordt soms uitgeweken naar andere routes en treinseries. Op weekenddagen worden extra treinen bediend, zoals de treinen tussen Amsterdam en Den Helder en naar Heerlen.

Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Railcatering

Ze lopen tegenwoordig ook Eindhoven Nijmegen geloof ik (deels 3600)
Reputatie 4
Ik heb zelf zo'n powerbank. Je kunt er ongeveer 2x een telefoon mee opladen. Alleen in de brede randstad kom je in intercity's railcatering tegen en op de Intercity Brussel. (Misschien kan iemand bij NS de precieze trajecten met railcatering publiceren)
Het wisselen gaat meestal goed, alleen heeft niet iedereen voldoende voorraad mee.(Beginnersfoutjes
Reputatie 7
Dankje voor de reactie Klaas-Jan.

Zijn er andere forumgebruikers die ervaring hebben met het omwisselen van de powerbank? Is het gratis en komt het vaak handig uit?

Ligt aan het traject waar je reist, op sommige trajecten zie je ze altijd in de spits, op sommige zul je ze nooit tegen komen (inclusief alle sprinters).

Een powerbank omwisselen is gratis, je kunt ze ook gewoon zelf weer opladen voor hergebruik. Is ie toch leeg en je komt iemand tegen van de railcatering, of hij is kapot, dan heb ik me laten vertellen dat je ze gewoon kunt omwisselen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als conducteur kom je vaak personeel van railcatering tegen, bovenstaande is wat ze mij verteld hebben.
Dankje voor de reactie Klaas-Jan.

Zijn er andere forumgebruikers die ervaring hebben met het omwisselen van de powerbank? Is het gratis en komt het vaak handig uit?
Je krijgt voor een lege powerbank een volle terug. Ik kan echter niet toezeggen dat op jouw traject altijd railcatering aanwezig is. Het is een leuke toevoeging aan het assortiment van railcatering, maar wil je niet in spanning (en zonder spanning...) komen te zitten dan adviseer ik je zelf een powerbank aan te schaffen. Wellicht zijn er forumgebruikers met goede tips.

Reageer