beantwoord

Prijs is willekeurig?

  • 30 October 2021
  • 17 reacties
  • 381 Bekeken

Lager kan helaas niet, leuke dagdeals van NS, stedentrips voor 23 Euro. Wanneer je het ticket uitprint komt de verrassing, deze kost slechts 19,95 i.p.v. 23 euro zoals op de site vermeld. Volgens het Consumentenrecht geldt de laagste prijs, maar zie het verschil maar eens terug te krijgen. Je kunt je ongelukkig bellen of chatten, hardnekkig zijn ze daar wel en op een gegeven moment krijg je gewoon GEEN reactie.
Ik stel voor dat ieder zijn ticket nog eens goed controleert en daarna eventueel reclameert. Klantenservcie is een naam, geen vanzelfsprekend iets bij NS. Jammer toch

icon

Beste antwoord door bahnrider 30 October 2021, 12:24

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hm? Is het wel zo simpel? Zelf gebruik ik het nooit, maar ik let nu eenmaal altijd op prijzen en mogelijke aanbiedingen. Die tripjes bestaan vrijwel altijd uit treinreis+ inkom, consumptie oid.-dus dat zullen wel meer coupons zijn en dus een wat hoger eindtotaal?

En wees reëel: je kan nog beter de consumentenbond of koningKlant benaderen als hier medegedupeerden op te trommelen.

Ja, het is zo simpel, de tweede voucher bevat geen prijs en daarbij de opmerking van de medewerker, de prijs op het ticket dient voor eventuele terugbetalingen? Dus is de prijs op het ticket m.i. leidend.

Maar goed, gelijk hebben en gelijk krijgen…. Het blijft vreemd, zou het in willekeurig welke winkel zijn had je de laagste prijs betaald, maar digitaal betaal je vooruit en dus meer

Badge +3

Om welk uitje/stedentrip gaat het eigenlijk? Als het alleen maar een dagretour is en daar verder niets bij zit (koffie/broodje etc.) dan is €23 betalen en vervolgens een ticket t.w.v. € 19,95 krijgen natuurlijk vreemd.

Er is inderdaad zoiets als ‘truth in advertising’ waarbij de prijs die je denkt te moeten betalen geldt, maar dat is dus het omgekeerde (op het schap staat €149 dus waarom moet ik €199 afrekenen?)

Dat win je meestal wel, en krijg je het voor de lagere prijs… of anders koop je het niet.

Reputatie 7
Badge +3

De tickets van €23 zijn dagretours met iets erbij, een broodje met sap, koffie met gebak of iets anders. De 3 euro extra zijn dus voor je broodje of koffie. Zou je dat broodje of de koffie zelf kopen ben je wel meer kwijt dan die 3 euro. Beetje kinderachtig om dan te gaan zeuren om de prijs die op je treinticket staat, dat is maar één deel van de aankoop. 

Badge +3

Pas bij GTbV speelt de prijs van het e-ticket, dus als die (blijkbaar) € 19,95 is voor de trein…

(Actie)dagkaart (bijv. Kruidvat, HEMA, Albert Heijn of Spoordeelwinkel) 1/4 deel 1/2 deel

Jammer dan, geen geld terug voor de koffie/sap of broodje/gebak :rofl:

Op een papieren Keuzedag (Dagkaart Voordeeluren) staat volgens mij ook als prijs € C, of iets anders nietszeggends, dus voor eventueel GTbV maakt NS wel uit wat je ervoor betaald hebt.

Het vreemde is dat er op enig moment gezegd wordt dat 19,95 er op staat voor medewerkers. Die gebruiken dit bij eventuele terugbetaling. Zorg dan dat de klant het niet ziet en daarbij, je krijgt een apart voucher voor koffie, hierop staat verder niets vermeld. In de basis is het vreemd dat de prijs op de site afwijkt van die op het ticket en nergens kun je hier een verklaring of uitleg voor vinden. Het gaat wellicht niet om dubbele cijfers maar het blijft vreemd en daar heb ik een antwoord op gevraagd en dat was vaag met als eindresultaat dat de medewerker het niet meer weet en de chat eindigt

Badge +3

Je hebt een punt, maar e-tickets zijn sowieso niet inwisselbaar voor geld of retourneerbaar.

Maar daar ging het (gelukkig) ook niet over…

Alhoewel, (Flex) Dal Vrij €106 is opgebouwd uit €75 voor doordeweeks en €31 Weekend Vrij erbij!

Maar ik reis nooit in het weekend, dus… :tired_face:  

Recht hebben is iets anders dan recht krijgen.

Badge +3

Vandaag iemand op Twitter die voor een ‘Lekkerste American cookie’ bij Kiosk (of in ieder geval op een station) € 9,95 betaald heeft… dus het kan altijd erger (als het waar is).

https://twitter.com/MegaTristan99/status/1454794835081273351

Eens, maar vergeet niet, de Corona-crisis heeft er nogal ingehakt, alles is duurder geworden, ook de NS dus.

Reputatie 7
Badge +3

Hoezo onrechtvaardig? Je koopt een Dagje uit voor €23 en dat bestaat uit 2 componenten, een dagretour plus een lunch of koffie met gebak. Elk van die componenten heeft een prijs en de prijs van de dagretour is €19.95. Dan is de rest van het bedrag voor die lunch of koffie. Ik zie niet in waarom dat zo moeilijk is.

NS zou misschien wel voor de duidelijkheid op die voucher voor de versnapering ook een prijs kunnen zetten of op de Spoordeelwinkelpagina de prijzen voor de verschillende componenten kunnen aangeven. Maar ja, dan zullen er vast wel weer mensen zijn die zeggen dat ze de lunch niet willen en alleen de dagretour willen boeken voor €19.95. 

Ik heb volgens mij nergens onrechtvaardig gezegd, alleen de onduidelijkheid benoemd en aangegeven dat het m.i. niet klopt. De manier van reageren van klanten SERVICE vind ik in deze slecht.

Maar goed, het is klein leed en vreemd, NS komt er mee weg, ik ken sportievere bedrijven en kan dan milder zijn. Punt  

Misschien moet je nog even Momo haar post goed doorlezen, daar staat gewoon aangegeven wat je gekocht hebt.  Dan moet je hier niet gaan vitten op de klantenservice want dat is geheel onterecht, je moet zelf eerst goed lezen wat je koopt.  En dat de prijs van je dagkaart dan lager is dan dat je betaald dat klopt 100% zoals Momo je ook al probeert uit te leggen.

Simpeler kunnen we het je niet maken.

Reputatie 7
Badge +3

Het vreemde is dat er op enig moment gezegd wordt dat 19,95 er op staat voor medewerkers. Die gebruiken dit bij eventuele terugbetaling. Zorg dan dat de klant het niet ziet en daarbij, je krijgt een apart voucher voor koffie, hierop staat verder niets vermeld. In de basis is het vreemd dat de prijs op de site afwijkt van die op het ticket en nergens kun je hier een verklaring of uitleg voor vinden. Het gaat wellicht niet om dubbele cijfers maar het blijft vreemd en daar heb ik een antwoord op gevraagd en dat was vaag met als eindresultaat dat de medewerker het niet meer weet en de chat eindigt

De prijs die op het ticket staat is die voor het ticket. En zoals eerder genoemd is die leidend voor een eventuele GTbV-aanvraag. Bij geen prijs er op zetten gaan mensen zeuren dat ze een deel van €23 terug willen bij vertraging. Die €3,05 betaal je voor het andere deel van de aanbieding. Deze kan bij elke stad anders zijn. Een broodje+sapje, koffie+gebak vallen niet onder GTbV. Deze kun je op elk moment van de gekozen dag nuttigen en zelfs als de reis niet gemaakt wordt vaak in eigen woonplaats omdat het om ketens gaat.

De uitleg is helder, bij  de uitvoering was het handig geweest die 3,05 op het andere voucher te zetten. En dan als de discussie vastloopt niet de chat domweg eindigen. Het blijft in mijn ogen een vreemde uitvoering om het op de site zo te plaatsen alsof het ticket 23 kost en je er gratis of- of bij krijgt. Het is duidelijk, niets is gratis, de kosten worden verborgen, sigaar uit eigen doos. Ik vind het mooi zo, verdere mail van dit topic gaan achter het spamfilter.

Prettige avond allemaal en alvast een goede werkweek. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb volgens mij nergens onrechtvaardig gezegd,

Op het moment dat ik mijn post typte stond er in jouw reply wel daty het onrechtvaardig was alleen is dat later aangepast. Ja, zo kan ik het ook. Ik ben er wel klaar mee. Veel succes met je kruistocht tegen NS.

 

Die 19,95 euro heeft niets te maken met het feit dat de voucher een waarde van 3,05 euro zou hebben. Die 19,95 staat nog op de tickets van de Spoordeelwinkel van toen de aanbieding ook 19,95 kostte voor een retour en dit is gewoon nooit aangepast.

Als je vorig jaar in de Spoordeelwinkel 2 enkele reizen koos van 12 euro per stuk, dan kreeg je twee aparte tickets waarbij op allebei de prijs van 19,95 stond. (Ja, je kreeg indien van toepassing gewoon 39,90 gtbv voor tickets die 24 euro kostten.)

Als de antwoorden in dit topic kloppen, dan zou de voucher destijds een negatieve waarde van 15,90 euro hebben gehad (wat natuurlijk totale onzin is). 

Of probeer nu eens een uitje met een 1e klas upgrade te boeken via de Spoordeelwinkel. Dan verandert de waarde van exact dezelfde voucher ook t.o.v. een reis in de 2e klas, wat natuurlijk ook totale onzin is.

Reageer