Prima service van conducteurs tussen Eindhoven en Rotterdam

• 3 februari 2020
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19259 reacties

Als ik soms het gemopper hier hoor, dan toch maar even dit:

Vanavond stapte ik met redelijk wat bagage in de IC van Eindhoven naar Rotterdam, had de chipkaart in mijn hand, struikelde en de chipkaart brak. Ik zag de drie conducteurs een wagon verder instappen. 

Gemeld dat de kaart mogelijk niet meer werkte en dat deed hij ook niet. ‘U scoort al plus 1 door het even te melden’ en de collega nam even contact op met Klantenservice. Het tevoorschijn toveren lukte op de computer daar kennelijk niet. Beetje stress eigenlijk. Conductrice gaf aan of ik ook Mijn NS had en omdat de verdere gegevens klopten, was dit voldoende. Kort daarop kon Klantenservice er ook nog bij en alles was weer ok.

Vriendelijk en gezellig gebabbeld tijdens de hele toestand. Ok, zeker de vrouwelijke collega vond ik ontzettend aardig in de omgang en schatte alles perfect in. ‘Je krijgt vanzelf mensenkennis en ik wist eigenlijk meteen dat het bij u wel in orde zou zijn’,  gaf ze nog aan. ‘Maar ik controleer alles wel. Er zijn ook veel toneelspelers bij.’

Mensen naar mijn hart, en hart voor hun werk. Zo hoort het ook.

Drie parels dus  in de trein van Eindhoven naar Rotterdam, maandagavond om 20.13 vanaf Eindhoven.

We babbelden nog even over het forum en zo kan het dus ook. Vriendelijk, beheerst, gezellig - en wel even checken.

Het was @Loes niet, zoals jullie misschien zullen denken, maar wel helemaal perfect!

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat was dan vast de tweelingzus van @Loes . Of ze hebben haar gekloond :laughing:

Hopelijk heb je jezelf niet verwond door het struikelen. Die kaart is wel weer te vervangen. En misschien voortaan niet meer je kaart (of iets anders) in de hand houden tijdens instappen zeker wanneer je ook nog allerlei bagage bij je hebt. Ik ben zelf altijd bang (hoewel bang ook weer een te groot woord ervoor is) dat ik het dan laat vallen en het tussen de trein en het perron in komt. Ik doe het dan ook het liefst zo snel mogelijk in mijn zak of tas. 

Fijn om dit verhaal te horen @Thom , alleen wel balen dat je kaart brak bij je struikelpartij ☹.... Ik was het inderdaad niet, maar fijn dat het zo gegaan is.

Reputatie 7

Heb zelf ook een positieve ervaring gehad bij het verlies van een chipkaart - meteen naar de HC gerend, die had er geen enkele moeite mee om me gewoon mee te nemen naar mijn eindbestemming en heeft me ook uitgelegd hoe ik het station uit kon en, mocht het nodig zijn, zonder chipkaart een reis kon maken om het ding op te halen.

Helaas heeft het grapje me mede door de matige service van NS zelf wel een hoop geld gekost. Een chipkaart in Mijn NS toevoegen blijkt niks te doen - om Flex over te zetten moet je een volledig nieuw abonnement aanschaffen, je oude abonnement stopzetten, je oude kaart blokkeren, en een uur wachten. Raak dus vooral je portemonnee niet kwijt in de trein of op het station, want de service is in sommige opzichten ronduit slecht!

Reputatie 7
Badge

Jammer @MJL om zelfs in dit zeer positieve en mooie topic van @Thom weer met een negatief verhaal aan te komen. Zelf ervaar ik het treinpersoneel ook altijd als vriendelijk en hulpvaardig, vooral als je zelf ook vriendelijk bent. Natuurlijk gaat niet alles goed bij NS, maar een positief topic moet ook eens positief kunnen blijven, jammer.

Reputatie 7
Badge +3

Toch heeft @MJL wel een punt. De administratieve processen bij verlies, diefstal of defect van een OV-chipkaart zijn voor de gemiddelde consument veel te ingewikkeld. Eén van mijn ergste nachtmerries is dat er iets gebeurt met mijn OV-chipkaart waardoor ik door de administratieve molen moet. 

Ik ben oktober aan mijn derde OV-chipkaart toe. Ik mag het afkloppen dat er in 15 jaar nog nooit iets verkeerd gegaan is.

En @Thom natuurlijk het allerbeste gewenst en ik hoop dat je geen lichamelijke klachten overhoudt aan je struikelpartij.

Reputatie 7

Om dan toch het verhaaltje weer even leuk te maken: vanochtend vroeg alweer iets kwijtgeraakt. Zelfde gedoe als met de portemonnee - navragen bij de balie, klantenservice bellen, alles drie keer doorgeven, dan de stress dat het niet gevonden gaat worden.

Maar nee hoor. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik toch maar even gevraagd of er al een definitief antwoord was over de status van die portemonnee. Meneer aan de telefoon nam het duidelijk serieus en is meteen gaan zoeken, vooral nadat ik meldde dat ik me afvroeg of het signalement wat genoteerd was wel helemaal juist was (“mapje” ipv. “portemonnee”). We waren het er allebei over eens dat er na 3 weken geen kans van slagen meer was, maar toen zocht meneer voor de goede orde nog even op mijn naam en ja hoor! NS heeft het ding binnen 2 dagen aangetroffen en afgegeven op station Zwolle. Het systeem had dit alleen niet goed gematcht en er is daarom geen bericht over verzonden. Inmiddels ligt het ding sans ID en pinpas op het magazijn in Utrecht en is er sprake van een tarief van €15 om het ding terug te krijgen, maar door de vervelende fout in het systeem gaat er toch gekeken worden of dat niet door de vingers gezien kan worden. Zoiets hoort gewoon meteen goed te gaan, was het argument, en ik als klant had niet de juiste informatie gekregen.

Na ruim 3 weken dus alsnog mijn mooie portemonnee + een deel van mijn passen terug, en dankzij de scherpe mensen bij de infobalie op het station vanochtend was mijn andere voorwerp al voor het eind van het telefoongesprek weer terecht.

Daar wil ik me dus zeker even positief over uitlaten :)
In een maand 2 keer een voorwerp op bijna magische wijze laten verdwijnen, en toch zijn ze allebei weer boven water gekomen. En ik maar peinzen en piekeren en stressen over mijn arme portemonnee…..ik kan al sinds half januari niet meer pinnen :smile:

Enige blijvende nadeel: het grapje met het overzetten van Flex naar een nieuwe kaart betekent dus een volledig nieuw abbonnement met een volledig nieuwe reisgeschiedenis, volledig nieuwe facturen, en je betaalt de eerste maand vooruit. In mijn geval dus een onverwachte en wellicht onnodige uitgave van €40….

Reputatie 7
Badge +4

@iMark : En @Thom natuurlijk het allerbeste gewenst en ik hoop dat je geen lichamelijke klachten overhoudt aan je struikelpartij.

Nee hoor, ik lag even languit en fout geparkeerd op de vloer, maar er was na wat beduusd zijn verder niks aan de hand. Ik was gelukkig ook niet verwond @Momo, maar waardeer en begrijp :innocent: je zorg.

Ik heb een klassiek abonnement Dalvrij en heb vanmiddag tijdelijk reisrecht aangevraagd. Kon na wat vertraging door de storing  gewoon weer reizen.

Reputatie 6

Oei, dat zijn klappen. Maar beter een kaart dan een bot gebroken.

Reputatie 7
Badge +4

Wat wel gebleken is dat de storingen toch heel vertragend werken. Gegevens waren niet op te vragen, maar kwamen na een vrij lange wachttijd toch naar voren. Tijdelijk reisrecht aanvragen werkte niet, maar na een tijdje hetzelfde verhaal. De jongens zullen er wel druk mee zijn in IT-land.

Reageer