beantwoord

Probleem met WiFi verbinding in de trein

• 26 oktober 2020
  • 15 reacties
  • 416 Bekeken

Goedemorgen NS, ik zit in de intercity van Utrecht naar Schiphol en probeer in te loggen op WiFi in de trein, maar ik krijg een scherm te zien met tekst over 'nginx' (zie afbeelding). Ik heb geprobeerd m'n cookies te verwijderen, maar dit heeft niet geholpen. Wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 26 oktober 2020, 10:25

Ja precies, in de trein zelf bedoelde ik. Ik ga een verzoek indienen om een reset te laten uitvoeren. Bedankt voor de aanvullende informatie Lotteke.

Bekijk origineel

15 reacties

Goedemorgen Lotteke. Welkom bij de NS Community.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Nginx is een webserver waar schijnbaar een flinke hoeveelheid domeinen op draaien. Blijkbaar ook dit domein. Ik ga ervan uit dat dit opgelost is met een "reset” van de WiFi.

Ben je om 07:56 uur vertrokken uit Utrecht? Of om 08:11 uur.

Beste Sascha, bedankt voor uw reactie. Ik ben om 7.56u vertrokken uit Utrecht. Ik heb van mijn kant de WiFi aan en uit gezet, en ook het automatisch verbinden met WiFi in de trein uitgezet. Of bedoelt u het resetten van de WiFi in de trein zelf?

Ja precies, in de trein zelf bedoelde ik. Ik ga een verzoek indienen om een reset te laten uitvoeren. Bedankt voor de aanvullende informatie Lotteke.

Hoi Sacha,

in de trein 12:27 Eindhoven - Maastricht hetzelfde bericht. 

groet Daria

Bedankt voor het doorgeven Daria D!

Hi Sascha,

In de trein van Eindhoven naar Maastricht (15:27) hetzelfde probleem.

Mvg,

Eva

Ga ik doorgeven, evalugard!

Zelfde probleem in Intercity vanuit Wageningen naar Utrecht, die rond 17:36 aankomt op Uttevht CS. Dinsdag 27-10-2020.

Aanlomst Utrecht 16:36. Sorry. 

Bedankt ik maak er een melding van.

Woensdag 28 oktober is dit probleem blijkbaar nog steeds niet opgelost? Arnhem - Sloterdijk, vertrek 7.31 uur en v.v. vertrek 17.15 hetzelfde euvel.....

Vervelend dat het nog steeds gebeurt. Ik geef het door!

Badge +3

Als je die melding krijgt heb je in ieder geval verbinding met de Wi-Fi.

Ik zou eens (in je browser) je ns.nl cookies en cache wissen, of de URL veranderen naar nstrein.ns.nl, of gewoon een andere pagina proberen te laden en kijken of je alsnog op de landingspagina komt (met info over je trein en de mogelijkheid om de voorwaarden voor internet te accepteren).

Reputatie 7
Badge +2

Ik zou eens (in je browser) je ns.nl cookies en cache wissen, of de URL veranderen naar nstrein.ns.nl, of gewoon een andere pagina proberen te laden en kijken of je alsnog op de landingspagina komt

Bij mij heeft dit eigenlijk zelden gewerkt, maar het is het proberen waard. Bij NS gaat het over het algemeen nog vrij goed, bij Arriva werkt het helaas zelden tot nooit.

Badge +3

Als de schermen in de trein géén actuele info tonen (dus alleen een foto van een trein op een brug of in een bollenveld) dan is heel het OBIS stuk en werkt de Wi-Fi ook niet.

Dan heeft het treinstel een reset nodig (kan op afstand vaak, geef het nummer door via bijv. Twitter).

Bij die nginx melding lijkt het er op dat de portal pagina niet gevonden kan worden, ook al is de verbinding er wel.

Zorg er ook voor dat browser plugins die werken met een proxy of VPN-achtige verbinding uit staan. Simplelste is dan een incognito/private venster te openen (Ctrl+Shift+N in de meeste browsers).

Reageer