beantwoord

Prognose fiets mee in de trein

• 14 juni 2020
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Een gestolen fiets van mij is gevonden door de gemeente.. in Eindhoven. Ik moet deze weer naar Amsterdam weten te halen.

Is er enige prognose wanneer fietsen weer in de trein mogen? Dit is niet echt een "uitje"… en de enige manier voor mij om hem terug te halen. 

icon

Beste antwoord door Robert B 14 juni 2020, 18:32

Welkom bij de NS Community!

De prognose is per september (dat is per 1 juli geworden dus) weer fietsen in de trein, hoewel de politiek graag ziet dat het eerder mag (eventueel met een soort ‘ontheffing’ voor noodzakelijke reizen, dat is nog onduidelijk).

Wat je kunt doen is de fiets stallen in de gratis fietsenstalling van de gemeente onder het 18 Septemberplein (bij de Bijenkorf). Overleg eventueel met de beheerder of daar dan een sticker of zoiets op kan waardoor hij niet verwijderd wordt. Of overleg met het depot of hij daar tot september mag staan.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig mogen er nog fietsen mee om de trein. Er waren geluiden dat dit tot september zou zijn. Dit is echter niet bevestigd.

Afhankelijk van de waarde van de fiets zou je kunnen overwegen om deze in een bewaakte stalling met abonnement te zetten of onbewaakt met extra sloten.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De prognose is per september (dat is per 1 juli geworden dus) weer fietsen in de trein, hoewel de politiek graag ziet dat het eerder mag (eventueel met een soort ‘ontheffing’ voor noodzakelijke reizen, dat is nog onduidelijk).

Wat je kunt doen is de fiets stallen in de gratis fietsenstalling van de gemeente onder het 18 Septemberplein (bij de Bijenkorf). Overleg eventueel met de beheerder of daar dan een sticker of zoiets op kan waardoor hij niet verwijderd wordt. Of overleg met het depot of hij daar tot september mag staan.

Reputatie 2

Hoi @M91 ,

Afhankelijk van de waarde en de staat van de fiets kan je
- de fiets door een particuliere transportdienst laten vervoeren, maar dan ben je voor een ritje 
Eindhoven/Amsterdam m.i. al snel €50 euro kwijt.
- de fiets in een leuk tochtje zelf naar Amsterdam fietsen. Wel even de KNMI vooraf raadplegen voor het weer en vooral de windrichting. Windje in de rug is perfect.

Badge +3

Tuurlijk.. Tulpen liedje in je hoofd zeker…

Als NS niet wil dan gaan we maar..
..fietsen naar Amsterdam :joy:

Reputatie 2

Tuurlijk.. Tulpen liedje in je hoofd zeker…

Als NS niet wil dan gaan we maar..
..fietsen naar Amsterdam :joy:

Kom op, fietsen is veel leuker dan in de trein zitten. Vorig jaar december nog op een mooie dag met een zuidenwindje op een soort van OV-fiets van Tilburg naar Almere gefietst. Prima tochtje, thuisgekomen was ik een stuk fitter dan na een Keuzedag.:grinning:

Reputatie 5

Ik vind Eindhoven-Amsterdam nogal een flinke afstand om per fiets te overbruggen. Volgens google maps 137 km in zeven en een half uur. Het beste is dan een vervoerder te vinden die de fiets naar Amsterdam brengt. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind Eindhoven-Amsterdam nogal een flinke afstand om per fiets te overbruggen. Volgens google maps 137 km in zeven en een half uur. Het beste is dan een vervoerder te vinden die de fiets naar Amsterdam brengt. 

Kijken of je iemand kunt vinden met een fietsendrager op de auto.

Of er een korte fietsvakantie van maken met overnachting(en).

Reageer