beantwoord

Prullenbakjes in de trein

  • 30 May 2023
  • 11 reacties
  • 584 Bekeken

Wie heeft het verzonnen om die vreselijke prullenbakken in de trein te stoppen. Het lawaai waarmee veel mensen perongeluk die prullenbakken hard dicht doen gaat door merg en been. Waarom zijn die dingen niet voorzien van wat geluidsdempend materiaal?

 

Ik heb het over die prullenbakken bij je benen die je ziet bij een tweezit. Vaak stoot je er ook je nog ie knie tegen aan.

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 May 2023, 20:15

Bekijk origineel

11 reacties

Goed nieuws voor je, de prullenbakken bij je benen gaan geleidelijk verdwijnen. Nieuwere treinen hebben c.q. krijgen grote prullenbakken op de balkons. 

Reputatie 3

Zeer apart. Het weghalen van prullenbakken leidt tot meer achtergelaten afval, vooral wanneer er voor iedere rij stoelen geen opslag meer is en een heel rijtuig alles in één bak kwijt moet. Dit gaat niet werken.

Reputatie 7
Badge +3

Zeer apart. Het weghalen van prullenbakken leidt tot meer achtergelaten afval, vooral wanneer er voor iedere rij stoelen geen opslag meer is en een heel rijtuig alles in één bak kwijt moet. Dit gaat niet werken.

Tja, mee terug nemen van de restanten van wat je mee de trein ingenomen hebt is voor velen te veel moeite. Gelukkig zit er nu ook statiegeld op blikjes.

Badge +3

Zeer apart. Het weghalen van prullenbakken leidt tot meer achtergelaten afval, vooral wanneer er voor iedere rij stoelen geen opslag meer is en een heel rijtuig alles in één bak kwijt moet. Dit gaat niet werken.

Die prullenbakjes in ICM bij de tweezitjes tussen de stoelen zijn inderdaad een knieënbreker, en er past zo goed als niets in.

Afvalbakken op de balkons schijnen prima te werken, is ook de ervaring uit het buitenland.

Zeer apart. Het weghalen van prullenbakken leidt tot meer achtergelaten afval, vooral wanneer er voor iedere rij stoelen geen opslag meer is en een heel rijtuig alles in één bak kwijt moet. Dit gaat niet werken.

Nee hoor, de ervaring met centrale prullenbakken op de balkons die ze in het buitenland al jaren hebben bewijzen het tegendeel van wat u beweert.

Zeer apart. Het weghalen van prullenbakken leidt tot meer achtergelaten afval, vooral wanneer er voor iedere rij stoelen geen opslag meer is en een heel rijtuig alles in één bak kwijt moet. Dit gaat niet werken.

Nee hoor, de ervaring met centrale prullenbakken op de balkons die ze in het buitenland al jaren hebben bewijzen het tegendeel van wat u beweert.

Dat bewijst alleen dat ze in het buitenland beter omgaan met hun afval, in NL moet het nog bewezen worden dat die centrale prullenbakken beter werken, ik betwijfel het want ik heb vaak genoeg gezien dat een prullenbak bij de stoelen al niet eens gebruikt wordt dus laat staan als je er nog meer moeite voor moet doen.  Nederlanders zijn gewoon een smerig volk wat hun afval overal en nergens laat liggen/vallen.

Reputatie 7
Badge +3

Zeer apart. Het weghalen van prullenbakken leidt tot meer achtergelaten afval, vooral wanneer er voor iedere rij stoelen geen opslag meer is en een heel rijtuig alles in één bak kwijt moet. Dit gaat niet werken.

De kleine prullenbakjes bij de stoelen zijn vaak met 1 ding al vol waarna de rest dan maar zo wordt achtergelaten. Het zal nu misschien wel schelen dat op kleine plastic flesjes en blikjes statiegeld zit zodat deze als het goed is niet meer in de prullenbakken verdwijnt. En met komende verbod op gratis eenmalige plastic verpakkingen zal er ook minder plasticafval in de afvalbak verdwijnen.

En als er al op de keerpunten een schoonmaker door de trein gaat om prullenbakjes te legen, dan wordt dat niet gedaan als er al iemand is gaan zitten daar, waardoor de kerende rit ook weer met diverse volle prullenbakjes is en er nog meer zooi wordt achtergelaten. De grote afvalbakken op de balkons zijn minder snel vol en zijn voor een schoonmaker tussendoor ook makkelijker te legen. 

 

 

Dat bewijst alleen dat ze in het buitenland beter omgaan met hun afval, in NL moet het nog bewezen worden dat die centrale prullenbakken beter werken, ik betwijfel het want ik heb vaak genoeg gezien dat een prullenbak bij de stoelen al niet eens gebruikt wordt dus laat staan als je er nog meer moeite voor moet doen.  Nederlanders zijn gewoon een smerig volk wat hun afval overal en nergens laat liggen/vallen.

De vervuiling in de Flirt stellen is zo is mijn ervaring beduidend minder dan in gemiddeld. Maar misschien gaan ze in Brabant beter om met hun afval.😁

Reputatie 7
Badge +3

De vervuiling in de Flirt stellen is zo is mijn ervaring beduidend minder dan in gemiddeld. Maar misschien gaan ze in Brabant beter om met hun afval.😁

In de tijd dat ik nog dagelijks in een SNG (regio Leiden - Den Haag) zat had ik ook niet het idee dat het afval meer werd achtergelaten bij de stoelen of op de (kleine) tafeltjes. De grote test zal de ICNG zijn, in een intercity zitten mensen langer en kunnen dan ook meer afval hebben wat ze langer bij zich moeten houden, of even opstaan om het weg te gooien in de grote bak op het balkon. 

De vervuiling in de Flirt stellen is zo is mijn ervaring beduidend minder dan in gemiddeld. Maar misschien gaan ze in Brabant beter om met hun afval.😁

Het scheelt inderdaad per regio hoe de treinen er uit zien, rekening houdend met waar de trein dan op de route is geweest.  Randstad is een stuk erger maar dat kan ook liggen aan het aantal reizigers die gebruik maken van de trein.

Mensen denken tegenwoordig dat het schoonmaakpersoneel alles wel opruimt, zie het in vliegtuigen en hotels ook.

Ik zag in het buitenland tegen het einde van de treinreis personeel met een vuilniszak langs de reizigers gaan. De reizigers konden dan vlak voor eindbestemming hun afval bij die persoon (geuniformeerd spoorwegpersoneel) deponeren. Werkte prima. Dat waren wel langere afstanden dan hier in Nederland :-) 

Reageer