Reis niet in de planner

• 16 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Reputatie 3
Als ik op Zaterdag van Hoorn kersenboogerd naar Eindhoven reis krijg ik alleen de reizen te zien die vertrekken op 16 minuten voor het uur en 14 minuten na het uur.
Echter kan ik ook de trein nemen die ongeveer op het hele en op het halve uur vertrekt.
Deze reis is weliswaar met dezelfde aankomsttijd maar met een langere wachttijd.
Waarom verschijnt deze reis niet in de planner?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Dat is normaal, er zijn zoveel mogelijkheden met langere overstaptijden en/of extra overstappen. Je kan die vinden door deelreizen apart te plannen.
Reputatie 3
Ik omschrijf het niet goed,sorry!
Op de eerstgenoemde reis zit een overstap van 8 minuten en op de tweede 12.
Echter als je de tweede (niet vermelde) reis nemen kan sta ik zo'n 12 minuten korter op Hoorn Kersenboogerd.
Hier door is de totale wachttijd van deze zo'n 8 minuten korter.
Beide reizen gaan over hetzelfde spoor en hebben maar 1 overstap
Reputatie 6
Badge +2
Je noemt niet de tijd van de dag en het overstapstation (Sloterdijk?), dus ik kan het niet nakijken, maar je bedoelt dat je liever tijd in een trein doorbrengt dan op een station?
Reputatie 1
Badge
Bij die niet genoemde moet je die vervelende overstap in Sloterdijk maken van dat verweg-Schiphol-perron naar Hoofdgebouw.
Reputatie 6
Badge +2
Bij die niet genoemde moet je die vervelende overstap in Sloterdijk maken van dat verweg-Schiphol-perron naar Hoofdgebouw.
Als je die trein neemt kan je ook in Zaandam overstappen.

Maar het is inderdaad niet zo gek om als je te vroeg op een station bent, voor het eerste deel van het traject een eerdere trein te nemen. Die vind je in dit geval niet rechtstreeks in de reisplanner. Je moet dan wel even door deelreizen apart te plannen controleren of de eerdere trein niet leidt tot latere aankomst op je bestemming (zoals wanneer een Intercity een Sprinter inhaalt).

Reageer