beantwoord

Reisinformatie in de trein over overstap

• 29 November 2015
  • 15 reacties
  • 460 Bekeken

Ik reis regelmatig van Zeeland naar Noord Holland. Meestal blijf ik zitten tot Amsterdam, maar soms ( bij vertraging) wil ik in Rotterdam overstappen op de IC Direct. Maar dat is een gok: die trein rijdt wel eens niet, of heeft vertraging. En als je dat merkt moet je wel heel hard terugrennen naar je eerdere trein ( op een ander perron) , maar die is dan misschien al weg. Bij het naderen van Rotterdam laat het infoscherm in de trein een paar overstappen zien, maar niet die op de IC-Direct. Het zou heel prettig zijn als dat wel het geval was.
icon

Beste antwoord door Inge NS 22 December 2015, 18:34

Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen van de afdeling die de reisinformatie in de treinen verzorgt. Zij geven aan dat ze zelf ook graag deze overstap willen tonen vanuit de serie 2600 die vanaf Vlissingen richting Lelystad Centrum rijdt. Helaas is dat nu nog niet mogelijk, omdat de 2600 2 minuten eerder vertrekt dan de Intercity Direct. Indien Reisinformatie deze overstap in het systeem zet, wordt er een schijnoverstap getoond op de 2600 zelf. Dit kan (nog) niet gemanipuleerd worden, maar er wordt wel aan gewerkt. Voorlopig wordt deze overstap dus spijtig genoeg niet getoond. Ik wil je desondanks graag bedanken voor je feedback!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1
In de NS App op je telefoon kan je tijdens je reis al kijken of er bepaalde treinen niet rijden, meer informatie kan je hier vinden.

http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/informatie-tijdens-uw-reis
Welkom op het forum gspaander!

In de trein worden niet alle mogelijke overstappen getoond. Het is daarom inderdaad handig om van de app of de mobiele website gebruik te maken. Desalniettemin zal ik je wens intern doorgeven. Bedankt voor het meedenken!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Ik heb geen smartphone, anders had ik deze vraag niet gesteld.
Juist informatie over deze overstap is van belang, want die maakt het verschil tussen overstappen of doorreizen met dezelfde trein
Kan je aangeven op welk traject + vertrektijd(en) je deze overstap niet te zien krijgt? Dan kan ik jouw suggestie doorgeven aan de juiste afdeling.
Het gaat om de treinen vanuit Vlissingen die om .19 en .49 aankomen op Rotterdam CS. Op verschillende tijden heb ik deze overstap bij het naderen van Rotterdam CS niet gezien.
Excuses voor de late reactie, je antwoord was helaas aan mijn aandacht ontschoten. Ik heb je suggestie neergelegd bij de afdeling Reisinformatie. Indien ik nog een terugkoppeling ontvang, zal ik dat hier laten weten.
Bedankt, ik ben benieuwd.
Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen van de afdeling die de reisinformatie in de treinen verzorgt. Zij geven aan dat ze zelf ook graag deze overstap willen tonen vanuit de serie 2600 die vanaf Vlissingen richting Lelystad Centrum rijdt. Helaas is dat nu nog niet mogelijk, omdat de 2600 2 minuten eerder vertrekt dan de Intercity Direct. Indien Reisinformatie deze overstap in het systeem zet, wordt er een schijnoverstap getoond op de 2600 zelf. Dit kan (nog) niet gemanipuleerd worden, maar er wordt wel aan gewerkt. Voorlopig wordt deze overstap dus spijtig genoeg niet getoond. Ik wil je desondanks graag bedanken voor je feedback!
Inge, dit is echt geen schijnoverstap. De 2600 komt binnen op .19 en .49, en heeft daarmee een overstap van 5 minuten op de IC-Direct. Het is ook een overstap die wordt aangegeven op de NS-reisplanner.
Soms wordt in een trein het vertrek van die trein zelf als een 'overstap' aangegeven. Volgens mij bedoelt Inge NS dat met een schijnoverstap. (Al begrijp ik ook niet direct het verband met de overstap op de ICd.)
Hoewel ik zelf niet helemaal thuis ben in dit proces, is dat inderdaad wat ik uit de reactie van Reisinformatie opmaak. Snap dat het balen is dat deze overstap daardoor niet getoond kan worden. Ik hoop dat dit in de toekomst alsnog gerealiseerd kan worden.
Ja, het is gelukt! Eergisteren zag ik voor het eerst de vermelding van deze overstap in mijn trein. Bedankt!
Goed om te horen, Gspaander!

Waarom wordt de trein op het bord op het perron niet in de overstap- informatie in de trein getoond? Met deze trein ben je een stuk sneller in Beverwijk. Ook overstapinfo naar Zandvoort ontbreekt trouwens.

Reputatie 6

De intercity naar Beverwijk-Alkmaar is een zgn spitsintercity die vanaf Haarlem voor het eerst om 15.58 uur vertrekt. Het systeem van NS kan hier helaas niet mee omgaan. Spitsintercity's worden niet in dit systeem meegenomen. Voor Zandvoort is dit omdat het m.i. terecht logischer is om vanuit Amsterdam direct de trein naar Zandvoort te nemen en niet eerst naar Haarlem te reizen en dan over te stappen.

Reageer