beantwoord

Reistijd

• 20 januari 2015
  • 19 reacties
  • 939 Bekeken

hoi

a.s. vrijdag ga ik met vriendinnen naar hardwell. Nu waren we de trein tijden aan het opzoeken voor op de terug weg maar we snappen het niet helemaal. De 9292app geeft aan dat de laatste trein vanuit Amsterdam Bijlmer Arena naar Eindhoven om 3:30 vertrekt. Op de ns site staat dat er ook nog een trein gaat om 1:30. Van welke tijd moeten wij nu uitgaan?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 20 januari 2015, 19:01

De laatste trein vanaf Amsterdam Bijlmer Arena vertrekt om 1:30. Je kunt wel met de nachttrein vanaf Amsterdam Centraal, maar daarvoor dien je eerst een bus te pakken. Bussen worden niet weergegeven in de NS reisplanner.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De vraag is niet duidelijk want 1<3.

De laatste trein is om 1:30, ook volgens 9292.
Volgens de reisplanner op de website gaat de laatste trein vanaf A'dam Bijlmer Arena om 1.30 uur, aankomst in Eindhoven is om 2.47u
Vanaf Amsterdam Centraal rijden er later die nacht nog nachttreinen naar Eindhoven.
De laatste trein vanaf Amsterdam Bijlmer Arena vertrekt om 1:30. Je kunt wel met de nachttrein vanaf Amsterdam Centraal, maar daarvoor dien je eerst een bus te pakken. Bussen worden niet weergegeven in de NS reisplanner.
Ik wil vanacht van Amsterdam Centraal naar Rotterdam centreel. Op de reisplanner staat dat ik er 2,5 uur over doe als ik om 00:45 vertrek, vooral omdat de trein van Den haag naar Rotterdam er 1:21 over doet. Hoe kan dit laatste stukje zo lang duren?
Reputatie 6
Badge +2
Ik wil vanacht van Amsterdam Centraal naar Rotterdam centreel. Op de reisplanner staat dat ik er 2,5 uur over doe als ik om 00:45 vertrek, vooral omdat de trein van Den haag naar Rotterdam er 1:21 over doet. Hoe kan dit laatste stukje zo lang duren?
Door het begin van de zomertijd, de reis duurt dus niet echt zo lang. De reisplanner geeft als reistijd blijkbaar altijd de tijd van aankomst min de tijd van vertrek, al is dat hier ten onrechte.
Hai jcnouwens,

Deze reis staat inderdaad een beetje raar in de reisplanner. Maar vannacht wordt de tijd weer een uur vooruit gezet, dus je zit eigenlijk maar 21 minuten in de trein van den Haag naar Rotterdam.
De reistijd staat toch gewoon als 1.14 zoals normaal ? Op de reisplanner op NS.nl

(Overigens zet ik de klok een uur vooruit, de tijd gaat gewoon door: D)
Door het begin van de zomertijd, de reis duurt dus niet echt zo lang. De reisplanner geeft als reistijd blijkbaar altijd de tijd van aankomst min de tijd van vertrek, al is dat hier ten onrechte.

De klok gaat om 02:00 uur een uur terug.
Dat zou betekenen dat de in de rit van 00:45 tot 03:14 de trein van Den Haag naar Rotterdam er 2:21 minuten over doet (01:53 - 03:14) De totale reis duurt dan bijna 3,5 uur.
Als ik om 01:45 vertrek heb ik een overstap van 1:12 uur en doet de trein van Den Haag naar Rotterdam er nog maar 18 minuten over. Ik vermoed dat alleen de bus tijden rekening houden met de zomertijd op de ns resiplanner.
Nee de klok gaat vooruit, spring ahead, fall back (Al is het inderdaad eerder herfst

Maar u bent toch al om 1.59 op Rotterdam CS, of mis ik iets ?

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml
Nee de klok gaat vooruit, spring ahead, fall back (Al is het inderdaad eerder winter nu)
Aha, dus alleen die planner van 01:45 - 03:14 klopt niet. De bus van 01:08 moet dus eigenlijk 03:08 zijn (vandaar de verwarring over de tijd die terug zou gaan) en de trein van 03:00 is eigenlijk 04:00 uur. Dan doen ze er allemaal ongeveer 1,5 uur over als ik het goed heb.
Reputatie 7
Badge +3
Nee de klok gaat vooruit, spring ahead, fall back (Al is het inderdaad eerder herfst

Kan het zijn dat u met datum 28 maart zoekt in de reisplanner. TS wil vannacht om 0.45 vertrekken , dan is het al de 29e.

Kan het zijn dat u met datum 28 maart zoekt in de reisplanner. TS wil vanacht om 0.45 vertrekken , dan is al de 29e?

Ja hoe dom van mij 😃 (Al is het mij een raadsel waarom dit zo is)
Reputatie 6
Badge +2
alleen die planner van 01:45 - 03:14 klopt niet. De bus van 01:08 moet dus eigenlijk 03:08 zijn (vandaar de verwarring over de tijd die terug zou gaan) en de trein van 03:00 is eigenlijk 04:00 uur. Dan doen ze er allemaal ongeveer 1,5 uur over als ik het goed heb.
Ja, rare fout.
hihihi dus NS zet de tijd terug ipv vooruit ? Wat een blunder.
Nee hoor op de reisplanner staat het wel goed. De trein van 1:52 (van amsterdam naar Hilversum) heeft de volgende tussenstops
01:52 + Amsterdam Centraal
03:01 + Amsterdam Muiderpoort
03:03 + Amsterdam Science Park
03:05 + Diemen
03:14 + Weesp
03:21 + Naarden-Bussum
03:24 + Bussum Zuid
03:28 + Hilversum Media Park
03:30 + Hilversum

Dus om 02:00 wordt het netjes gelijk 03:00. Dat er nu een reistijd van 1:38 ipv 0:38 aangegeven wordt is wel onjuist maar kan me voorstellen dat je dat voor lief neemt als het enkel in dit soort sporatische gevallen geldt.
Reputatie 6
Badge +2
Nee hoor op de reisplanner staat het wel goed. De trein van 1:52 (van amsterdam naar Hilversum) ..
We hebben het over de reis van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal om 01:45.
Maar bij de trein van 1.45 vanaf Amsterdam CS staat vermeld dat je om 1.08 de bus kan nemen vanaf Schiphol (trein komt 1.59 aan, klok gaat vooruit. 2.00 wordt 3.00 dus eigenlijk bedoelt men 3.08)
ahh, sorry voor de verwarring. Ik dacht dat jullie bedoelde dat het in algemene zin fout gaat. Maar het lijkt vooral bij die bus fout te gaan.
Dan moet je nog rennen ook want de trein uit Den Haag HS een uur later vertrekt niet om 4:00 maar om 03:53. Dus heb je slechts 5 minuten overstap tijd.
Reputatie 6
Badge +2
Maar bij de trein van 1.45 vanaf Amsterdam CS staat vermeld dat je om 1.08 de bus kan nemen vanaf Schiphol (trein komt 1.59 aan, klok gaat vooruit. 2.00 wordt 3.00 dus eigenlijk bedoelt men 3.08)
Ja, en inderdaad vanaf Gv om 3:53 verder. Een voor de hand liggende correctie is niet voldoende, het hele advies klopt daarmee niet.

Reageer