beantwoord

Reistijd van Apeldoorn naar Amsterdam Centraal

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Sinds mensenheugenis was de reistijd van Apeldoorn naar Amsterdam Centraal ongeveer een uur. Sinds dit jaar is dat over het algemeen een uur en 20 min. De auto wordt is nu een veel beter alternatief. Kan dit in de nieuwe dienstregeling weer naar een uur?
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 augustus 2014, 17:16

De intercity tussen Enkhuizen en Amersfoort rijdt op werkdagen in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer. Op die uren is er dus elk half uur een directe verbinding tussen Apeldoorn en Amsterdam Centraal. Buiten de spits biedt de internationale trein elke twee uur een directe verbinding.

NS heeft besloten om met ingang van dienstregeling 2015, die op 14 december 2014 ingaat, meer treinen te laten rijden tussen Amersfoort, Apeldoorn en Deventer. Door extra treinen te laten rijden op de uren dat de internationale trein niet rijdt, zal er buiten de spits niet elke twee uur, maar elk uur een rechtstreekse verbinding tussen Apeldoorn en Amsterdam Centraal geboden worden.

Met deze verbetering zet NS een volgende stap in de frequentieverhoging tussen de Randstad en Apeldoorn/Deventer en verzacht daarnaast enkele lange reistijden die zijn ontstaan als gevolg van dienstregeling 2013. Reizigers tussen Deventer, Apeldoorn enerzijds en Amsterdam Centraal anderzijds krijgen vaker een rechtstreekse verbinding en een bijbehorende reistijdwinst van 17 minuten. Daarnaast krijgen reizigers tussen Deventer, Apeldoorn enerzijds en Utrecht Centraal anderzijds meer reismogelijkheden door middel van een cross-platform overstap in Amersfoort (overstap waarbij alleen het perron hoeft te worden overgestoken).
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het kan in een uur met de internationale trein uit Berlijn, maar dat is om de twee uur.

Om uw wens te realiseren, zou er weer een verbinding rechtstreeks naar Amsterdam-Centraal moeten zijn, in plaats van naar Schiphol. In Friesland en Groningen ontbreekt die nu ook en speelt hetzelfde. Een overstap is ook minder comfortabel. Wat mij betreft komen er weer rechtstreekse Intercity treinen van Leeuwarden, Groningen en Enschede naar de hoofdstad maar dan wel naast de bestaande. Het kan dus nu alleen met de internationale trein uit Berlijn. Dan is de reistijd een uur.

Veranderingen in deze zijn niet zo snel te realiseren. In de dienstregeling die per december ingaat, zal het niet zitten, die ligt voor een groot deel al vast.
Huh? Is dit sinds kort dan? Ik werkte tot juli in Haarlem dus mijn verbinding naar Apeldoorn naar Haarlem was met 1 overstap op Amsterdam Centraal... Ik zie nu dat het inderdaad anders is (geworden?) Ik had nooit de internationale intercity want die ging niet op het goede tijdstip.
Badge +3
De intercity tussen Enkhuizen en Amersfoort rijdt op werkdagen in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer. Op die uren is er dus elk half uur een directe verbinding tussen Apeldoorn en Amsterdam Centraal. Buiten de spits biedt de internationale trein elke twee uur een directe verbinding.

NS heeft besloten om met ingang van dienstregeling 2015, die op 14 december 2014 ingaat, meer treinen te laten rijden tussen Amersfoort, Apeldoorn en Deventer. Door extra treinen te laten rijden op de uren dat de internationale trein niet rijdt, zal er buiten de spits niet elke twee uur, maar elk uur een rechtstreekse verbinding tussen Apeldoorn en Amsterdam Centraal geboden worden.

Met deze verbetering zet NS een volgende stap in de frequentieverhoging tussen de Randstad en Apeldoorn/Deventer en verzacht daarnaast enkele lange reistijden die zijn ontstaan als gevolg van dienstregeling 2013. Reizigers tussen Deventer, Apeldoorn enerzijds en Amsterdam Centraal anderzijds krijgen vaker een rechtstreekse verbinding en een bijbehorende reistijdwinst van 17 minuten. Daarnaast krijgen reizigers tussen Deventer, Apeldoorn enerzijds en Utrecht Centraal anderzijds meer reismogelijkheden door middel van een cross-platform overstap in Amersfoort (overstap waarbij alleen het perron hoeft te worden overgestoken).
Beste Douwe, Welkom op het NS Serviceforum. Tochjo heeft een duidelijke uitleg gegeven, ik heb zijn antwoord gemarkeerd als juist. Ik heb het topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer