reizen 1e klas

• 19 juli 2020
  • 16 reacties
  • 435 Bekeken

Geachte NS,

Ik betaal voor 1e klas reizen en maak al meerdere malen mee dat ik niet kan zitten in de rustige cabine met mijn gezin. Reden van het niet in de cabine zitten is dat de conducteurs de deur afsluiten en voor zichzelf gebruiken.

Ik hoop dat hier wat aan gedaan wordt ik betaal niet voor niks 1e klas.

Mvg

Dhr. Visser

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan alleen opgelost worden door de vaste conducteurs af te schaffen. 

In welke trein was dit het geval @WVisser78, dan kan een NS-moderator daar een melding van maken.

Badge +3

Dat zijn dus de 1e klas zeszitjes in ICR? Die hebben meestal geen conducteurshok meer, dus kan een HC zijn spullen alleen daar kwijt (met dus de deur op slot).

In elke ICR stam is tenminste één (soms zelfs twee) conducteursruimte(s) aanwezig.

Badge +3

Dan zal het ander materieel zijn met zeszitjes (en geen stuurstand waar de HC terecht kan).

In welke trein was dit het geval @WVisser78, dan kan een NS-moderator daar een melding van maken.

Dit was de trein IC naar Eindhoven op zondag 19 juli 2020 om 14:38 vanaf Breda naar Eindhoven.

Bij het instappen op Breda was de 6persoonscabine afgesloten zelfs als de conducteurs op pad waren…

ik vind dit geen juiste wijze om de plek van de passagiers af te sluiten voor eigen gemak…

als dit zo blijft breng ik dit in de media naar voren...

Badge +3

Zijn er in 9 bakken ICR echt niet wat meer 1e klas zeszitjes, of andere 1e klas zitplaatsen?

Neem aan dat er geen stuurstand was, dus de conducteurs moeten ergens hun spullen kwijt, dat is normaal dus de media erbij halen heeft niet zo veel zin.

Reputatie 7

ICR: Die 6 zitjes zijn er 2 van per 1e klas coupe, en er zijn 2 1e klascoupés per trein. 

Dus uw conclusie is de conducteurs kunnen hun spullen niet. De conducteurs kunnen hun spullen kwijt voor in de coupe en achter in de coupe in de machinist ruimte dus kom niet met die excuses.

Dank voor het begrip maar zoals ik vandaag weer de conducteurs hoor met hun excuses is het gewoon een kwestie gemak niet meer…

u hoort nog van deze ambtenaar want dit is niet iets van de laatste tijd.…

maar de NS doet hier niks mee

Reputatie 6
Badge

Speelt dit nog steeds? Voor zover ik weet zit er in een BDs stuurstand gewoon een HC-hokje.

De conducteurs kunnen hun spullen kwijt voor in de coupe en achter in de coupe in de machinist ruimte

Probeer eens duidelijk aan te geven welke ruimtes je bedoeld voor de beeldvorming @WVisser78 

De werkplek in de locomotief van de machinist lijkt me sowieso geen opberglocatie, immers de conducteur mag (en kan) daar niet komen.

Badge +3

Als die stuurstand erbij zit is de cabine natuurlijk ook een optie, maar die is er dus niet altijd (1100).

In elke ICR stam is tenminste één (soms zelfs twee) conducteursruimte(s) aanwezig.

Ik citeer mijzelf maar even. Ik heb een essentieel woord even dikgedrukt gemaakt.

Ik vind het jammer om te lezen dat het in beslag nemen van de hokjes nog altijd voorkomt, dat is zeker niet de bedoeling.

Reputatie 6
Badge

Ik heb wel eens gehoord dat de in onbruik geraakte machinst-cabines in de stuurstanden (dus niet de locomotief) niet eens door HC’s gebruikt mogen worden, omdat het officieel geen werkplek is. Maar in het rijtuig zelf is gewoon een HC-hokje.

@Aar 

Zowel de onklaar gemaakte onbemande cabine mogen de HC komen. Daar staat oa onze flesjes met noodwater. Het is een plaats waar we dus ook onze spullen neer kunnen zetten.

Hetgeen @Julian verteld klopt, elke ICR stam heeft minimaal 1 HC hok. Er is sprake geweest dat het HC hok op de Brusselaar soms er niet was, daar weet ik te weinig van, maar elke stam die ik zie heeft ook een HC hok. In de locomotief heb ik als HC niets te zoeken en is in principe verboden terrein. Er zijn uitzonderingen, die ga ik hier nu niet aangeven. Het komt zelden voor dat ik legaal bij een machinist kan zitten, laat ik het zo maar zeggen.

Spijtige situatie, WVisser78. Ik heb het signaal opgepakt en doorgezet!

Reageer