beantwoord

reizen als hobby in Corona

• 20 november 2020
  • 6 reacties
  • 286 Bekeken

Hallo ik ben Noud ontzettend fan van treinspotten

Ik heb de vraag of het nog de bedoeling is om te reizen.want heb daar geen duidelijk antwoord op 

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

PS HET GAAT OM 1X P WEEK IN HET WEEKEND

icon

Beste antwoord door iMark 20 november 2020, 17:06

Zie bijvoorbeeld: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws/2020/11/17/gedeeltelijke-lockdown-gaat-verder

Daar staat onder andere: 

Het dagelijks leven:

• Reis zo min mogelijk.

Maar het is aan jou om te bepalen of je jouw hobby als noodzakelijk ziet. Het is niet verboden om op reis te gaan en niemand zal vragen wat je aan het doen bent wanneer je in de trein zit.

Persoonlijk zou ik de komende weken niet op stap gaan, tenzij het noodzakelijk is.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Op zich is het heel duidelijk. Mark en Hugo zeggen: reis alleen met OV als het noodzakelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Zie bijvoorbeeld: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws/2020/11/17/gedeeltelijke-lockdown-gaat-verder

Daar staat onder andere: 

Het dagelijks leven:

• Reis zo min mogelijk.

Maar het is aan jou om te bepalen of je jouw hobby als noodzakelijk ziet. Het is niet verboden om op reis te gaan en niemand zal vragen wat je aan het doen bent wanneer je in de trein zit.

Persoonlijk zou ik de komende weken niet op stap gaan, tenzij het noodzakelijk is.

Reputatie 6

Er is geen enkele wettelijke bepaling die TS verbiedt om te reizen. Zolang als TS in bezit is van een geldig vervoerbewijs kan niemand hem een strobreed in de weg leggen. 

Reputatie 1

Het blijft een beetje een grijs vlak, maar gezien dat treinen, vooral in het weekend, relatief leeg zijn, zou ik het doen. 

Daarnaast kan NS de extra inkomsten goed gebruiken. 

Met het OV reizen op zaterdag is veiliger dan in de supermarkt boodschappen doen op zaterdag.

Hi Noud18, welkom bij de NS Community!

Wat heb je een leuke hobby! Wat is jouw favoriete plek om treinen te spotten?

Ik zal je zeker niet aanmoedigen om de trein te pakken zonder dat dit noodzakelijk is, maar niemand zal je naar de reden van jouw reis vragen.
De keuze is aan jou. Als je wel op pad gaat, vergeet je je mondkapje dan niet? :wink:

Reputatie 5
Badge

Kijk dan gewoon eens op allerlei fora die er vooral op deze mensensoort gericht zijn. Die ken je dus vast wel?

Reageer