beantwoord

Reizen eerste klas en stilte coupé's

• 23 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

Vandaag in de eerste klas een keet vol met pubers. Zit je dan met je eerste klas abonnement. Denk je rustig te reizen, te studeren en/of te werken onderweg. Word je ongevraagd deelgenoot van allerlei privézaken die vallen onder de categorie 'to much information'! Stilte coupés volstrekt overbodig, de knusse coupé's fungeren als gezellige hangplek om te chillen!
Voel me niet geroepen om op te treden tegen een groep! Wellicht laf, maar ik zie het als strategisch, alert en voorzichtig.

Waar zijn de conducteurs? Worden passagiers die onterecht eerste klas reizen, hierop aangesproken?

Gelukkig scheen het zonnetje en heeft een terrasje mijn chagrijnige bui van deze reis goedgemaakt. ;)

LL
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 augustus 2017, 12:31

Hallo LL1961, welkom op het NS Serviceforum!

Het is me uit je bericht niet geheel duidelijk of dit verhaal zich afspeelde in een stiltecoupé, maar als dat niet het geval is mogen reizigers gewoon converseren. Daar komt natuurlijk wel bij dat dit niet tot overlast van de medereizigers hoort te leiden. Is dat wel het geval, dan zijn deze reizigers in wezen in overtreding van onze huisregels. Het klopt dat conducteurs dit horen te handhaven, maar conducteurs hebben vele andere taken, en kunnen niet constant aanwezig zijn om het gedrag van reizigers te controleren. De beste oplossing in zo'n geval is dan ook om de overlastveroorzakers zelf aan te spreken. Mocht je dat niet durven of het geen effect hebben, kun je natuurlijk altijd de conducteur op zoeken, of in extreme gevallen contact op nemen met onze Klantenservice. In zo'n geval is Twitter het efficiënst.
Bekijk origineel

3 reacties

Handhaving is een taak van de hc en dat gaat natuurlijk in deze tijd niet werken. De ns heeft de beschikking over menig peloton v&s boa's die ook in de trein hun diensten kunnen bewijzen.
Reputatie 7
Peloton V&S valt reuze mee. Als ik naar Roosendaal kijk, moeten er verplicht 2 naar Breda, stationsdienst, dan zijn er vaak nog 2 en heel soms 4 over. Op de stapavonden staan er dan nog 2 in Roosendaal en daarbuiten kunnen ze daadwerkelijk met treinen mee..
Hallo LL1961, welkom op het NS Serviceforum!

Het is me uit je bericht niet geheel duidelijk of dit verhaal zich afspeelde in een stiltecoupé, maar als dat niet het geval is mogen reizigers gewoon converseren. Daar komt natuurlijk wel bij dat dit niet tot overlast van de medereizigers hoort te leiden. Is dat wel het geval, dan zijn deze reizigers in wezen in overtreding van onze huisregels. Het klopt dat conducteurs dit horen te handhaven, maar conducteurs hebben vele andere taken, en kunnen niet constant aanwezig zijn om het gedrag van reizigers te controleren. De beste oplossing in zo'n geval is dan ook om de overlastveroorzakers zelf aan te spreken. Mocht je dat niet durven of het geen effect hebben, kun je natuurlijk altijd de conducteur op zoeken, of in extreme gevallen contact op nemen met onze Klantenservice. In zo'n geval is Twitter het efficiënst.

Reageer